کد خبر: ۷۰۷۳۳۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵

ظریف: من همه را بخشیدم، امیداورم مردم هم مرا ببخشند

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در یک پست اینستاگرامی نوشت: عرایض بنده ذره‌ای از عظمت شهید سلیمانی و نقش بی‌بدیل او در بازآفرینی امنیت ایران، منطقه و جهان نمی‌کاهد.
ظریف: من همه را بخشیدم، امیداورم مردم هم مرا ببخشند
آفتاب‌‌نیوز :

در این ظریف آمده است:

رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا وَ لِإِخْوانِنَا الَّذینَ سَبَقُونا بِالْإیمانِ وَ لا تَجْعَلْ فی‏ قُلُوبِنا غِلاًّ لِلَّذینَ آمَنُوا رَبَّنا إِنَّکَ رَؤُفٌ رَحیم (حشر:۶۰) ‏

پروردگارا! ما و برادران ما را که در ایمان بر ما سبقت گرفتند، ببخش و در دلهایمان کینه‏اى نسبت به اهل ایمان قرار مده که تو رئوف و مهربانى

فرا رسیدن ایام شهادت مولای متقیان را تسلیت عرض می‌کنم.

همو که بقول مولانا

من چو تیغم پر گهر‌های وصال
زنده گردانم نه کشته در قتال

یک هفته ایست که در پی پخش برداشت و تحلیل تلخ این دانشجوی روابط خارجی از یک برهه تاریخی—آن هم صرفا برای انتقال صادقانه تجربیات به مسئولین آینده و بدون هیچ‌گونه قصدی برای انتشار وسیع و یا حتی محدود آن—احساسات پاک عاشقان شهید والامقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و خانواده آن شهید و بخصوص شیر دخترش زینب خانم –که برایم همچون فرزندان خودم عزیز است—جریحه‌دار شده است. برخی هم تلاش کرده‌اند از این شرایط ناگوار وسیله‌ای برای برهم زدن همدلی میان آحاد مردم دلاور این مرز و بوم و یا ابزاری برای اهداف کوتاه سیاسی بسازند.

از همه بزرگوارانی که در این روزها—با علم به عشق و همراهی دیرینم با شهید سلیمانی—با حمایت و روشنگری‌های خود بنده را مرهون لطفشان قرار داده‌اند سپاسگزارم.

لازم است تأکید کنم که عرایض بنده—که هیچ ادعایی جز صداقت بر قطعیت آن ندارم—ذره‌ای از عظمت شهید سلیمانی و نقش بی‌بدیل او در بازآفرینی امنیت ایران، منطقه و جهان نمی‌کاهد. ولی اگر می‌دانستم جمله‌ای از آن عرایض انتشار عمومی پیدا می‌کند، حتما همچون گذشته آن را بر زبان نمی‌آوردم. نه برای اینکه مردم را محرم نمی‌دانم، بلکه از آن جهت که در جهان به هم پیوسته کنونی که انتخاب مخاطب را ناممکن ساخته و در آشفته‌بازار سیاست، اغیار را محرم نمی‌شمارم.

هر چه داریم از این مردم است و همانگونه که برادرم شهید حاج قاسم جانش را فدای این مردم نمود، من هم اگر آبرویی دارم آنرا با افتخار فدای همین مردم می‌کنم که

ما را سریست با تو که گر خلق روزگار
دشمن شوند و سر برود هم بر آن سریم

در سحرگاه ضربت خوردن شاه مردان و به هنگام اعمال شب قدر، همه کسانی که به باور خودم به من تهمت و افترا زده‌بودند را بخشیدم. امیدوارم مردم بزرگوار ایران و همه عاشقان سردار و به ویژه خانواده بزرگوار سلیمانی عزیز نیز بنده را ببخشایند.

رو سینه را، چون سینه‌ها هفت آب شو از کینه‌ها
وآنگه شراب عشق را پیمانه شو پیمانه شو
باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی
گر سوی مستان می‌روی مستانه شو مستانه شو

التماس دعا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
1
13
روزگار عجیبی است. کسی که تنها ذره‌ای از حقایق را گفته باید عذرخواهی کند، نه آنها که دهه‌هاست زندگی و ثروت ملت را به باد دادند!!!
پاسخ ها
بیدل
| Germany |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
اصلا عجیب نیست حرفهایی که ظریف زده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
1
11
واقعا بزرگ هستید ، در پناه خداوند بزرگ و مهربان باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
7
مرد با شرف و فهیم و بزرگ که در این شلمزار سیاست و دو رنگی سخن حق گفته و البته اجماع عمومی مردم سخنان ایشان را می دانستند و میفهمند. انانکه برای ارتقای و توسعه ملی این کشور سخن گفته و عمل می کنند صداقت انان درپیشگاه مردم وخدا اشکار است. کسانی که نان تحریمها را خورده و از روی تجاهل و دروغ ونفاق سخن می گویند نزد مردم هیچ ابرویی ندارند. امروز جنگ و میدان فقط در ستیز و اختلاف نیست . اگر بواقع صدور انقلاب با چنین حربه ای ممکن بود جهانیان نباید ایران را مرکز ترور و حق کشی و تبعیض بدانند. پس صدور انقلاب با جنگ و ستیز ممکن نیست بل با اخلاق محمدی و سیره نبوی خواهدبود که متاسفانه درعمل خلاف ان رفتار کرده ایم. من سخنان ایشان را گوش دادم هم بحق بود وهم ازشفاف کردن سیاست دوگانه و نتایج فاجعه بارش چنین سیاستی حکایت می کرد.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
1
3
جناب ظریف از این برخورد های صرفا سیاسی غمگین مباش آنچه شما گفتی را وجدان عمومی جامعه قبلا درک کرده بود سخنان شما را تماما گوش دادم توهینی به شهید سلیمانی در آن نبود و تنها یک اختلاف در روش حالا برخی فرصت برای حمله به شما بدست آورده اند بخاطر انتخابات و این موارد است
تو کار خود به خدا واگذار و دلخوش دار
که رحم اگر نکند مدعی خدا بکند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
1
2
در طول تاریخ اقلیتی فحاش و بیسواد نخبگان زیادی را از این مملکت محروم کرده اند چون بر خزانه مملکت چیره بوده اند و بوسیله پول قدرت و صدای بلند خریده اند!!!! روی خوارج سفید شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
2
خداوند درسایه الطاف بیکرانش شما و ملت بزرگوار ایران رادر این آشفته بازار بی اخلاقی ها حفاظت فرماید . که کم نیستن افرادی که خواهان و پیگیر حذف شما و هر گونه تلاش برای حذف تحریم ها هستند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
1
3
شما عذر خواهی نکنید چون بخشی از حقایق را بیان کردید انهایی باید عذز خواهی کنند که کل حقایق را وارونه جلو میدادند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
1
2
سلام علیکم بر ظرافت محمد جواد عزیزمان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
2
خدا نگهدارتان مرد تنهای سپهر سیاست ایران.در زمانه ای که هتاکی و فحاشی به شما ناندانی عده ای شده بگذار آنها در نعمات دنیا غرق شوند این وعده خداوند است که آنها را در دنیا از همه گونه نعمت برخوردار می کنیم تا بار گناهانشان سنگین تر شود.اگر چه همه شاهد بودندکه در طی هشت سال وزارت بارها از سوی مخالفان خارجی و داخلی آماج حملات ناجوانمردانه قرار گرفتید ولی هربار به لطف خداوند و حمایت های مردمی کینه آنها به خودشان برگردانده شد و مطمئن هستیم این بار نیز چیزی جز خواری و ذلت برای دشمنانت بهره ای نخواهد بود.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین