کد خبر: ۷۰۷۳۴۹
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

هشدار کره شمالی به آمریکا: بایدن مرتکب اشتباه بزرگی شد

 کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد که "جو بایدن" رئیس جمهوری ایالات متحده پس از آنکه برنامه هسته ای پیونگ یانگ را تهدیدی جدی خواند «مرتکب اشتباه بزرگی» شده و هشدار داد که ایالات متحده با «بحرانی خارج از کنترل» روبرو خواهد شد.
هشدار کره شمالی به آمریکا: بایدن مرتکب اشتباه بزرگی شد
آفتاب‌‌نیوز :

«وون جونگ گون» مدیرکل امور آمریکا وزارت امور خارجه کره شمالی این اظهارات را پس از آن بیان کرد که بایدن هفته گذشته در اولین سخنرانی خود در کنگره متعهد شد که با متحدانش همکاری خواهد کرد تا "تهدیدهای جدی" از سوی کره شمالی را از طریق دیپلماسی باز دارد.

به گزارش یونهاپ، این مقام کره شمالی افزود: مسلم است که رئیس اجرایی ایالات متحده با توجه با طرح این دیدگاه، اشتباه بزرگی مرتکب شده است. اکنون که سیاست جدید ایالات متحده در قبال کره شمالی روشن شده است، ما هم مجبور خواهیم شد اقدامات مربوطه را با شدت تمام به پیش ببریم در حالی که زمان برای آمریکا از دست می رود.

وون اظهار کرد: اگر قرار باشد آمریکا اینگونه به روابط با جمهوری دموکراتیک خلق کره بیاندیشد این کشور در آینده نزدیک با بحرانی بدتر و خارج از کنترل روبرو خواهد شد زیرا هنوز سیاست منسوخ شده جنگ سرد را حفظ کرده است.

وی افزود: "دیپلماسی" و "بازدارندگی شدید" که بایدن از آنها برای رفع تهدیدهای کره شمال استفاده کرد "یک تابلوی تبلیغاتی جعلی برای پوشاندن اقدامات خصمانه آن کشور" و "وسیله ای برای تهدید هسته ای" کره شمالی است.

در بیانیه جداگانه ای، وزارت امور خارجه کره شمالی همچنین ایالات متحده را به دلیل انتقاد از سوابق حقوق بشری این کشور مورد انتقاد قرار داد و گفت که این به معنای توهین به "کرامت رهبری عالی ما" است.

وزارت خارجه کره شمالی این بیانیه را پس از انتشار سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در هفته گذشته به مناسبت هفته آزادی کره شمالی منتشر کرد که در آن کره شمالی را "یکی از سرکوبگرترین و توتالیترترین کشورها در جهان" خوانده بود.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین استدلال کرده بود پیونگ یانگ به بهانه جلوگیری از بیماری همه گیر کرونا کنترل مرزی خود را تشدید می کند، اما در حقیقت این اقدام با هدف جلوگیری از فرار افراد بیشتر به خارج از کشور صورت می گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین