کد خبر: ۷۰۷۳۶۵
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

هنرمند آرژانتینی برج «بیگ بن» را واژگون کرد

یک هنرمند آرژانتینی با کنار هم قرار دادن حدود ۲۰ هزار کتاب سیاسی، یک نسخه واژگون شده از برج ساعت معروف «بیگ بن» را ساخت.
هنرمند آرژانتینی برج «بیگ بن» را واژگون کرد
آفتاب‌‌نیوز :

مارتا مینوجین هنرمند آرژانتینی‌تبار با استفاده از حدود ۲۰ هزار کتاب که شاکله سیاست انگلیس را پی ریزی کردند، یک مجسمه ۴۲ متری از ساعت بیگ بن لندن ساخته که برخلاف مدلش افراشته نیست و به پهلو واژگون شده است.

از این مجسمه که Big Ben Lying Down with Political Books نام دارد، تابستان امسال در مرکز شهر منچستر واقع در شمال انگلستان رونمایی می‌شود. رونمایی از این مجسمه بخشی از جشنواره بین‌المللی منچستر است که از اول تا هجدهم ژوئیه (۱۰ تا ۲۷ تیر ۱۴۰۰) به همراه سلسله‌ای از رویدادهای هنری برگزار می‌شود.

مجسمه مینوجین نصف ابعاد واقعی ساعت بیگ بن است که در ضلع شمال شرقی ساختمان پارلمان انگلستان قرار دارد. این اولین بار نیست که این هنرمند با استفاده از کتابها مجسمه می‌سازد؛ در سال ۱۹۸۳ میلادی وقتی دیکتاتوری نظامی آرژانتین سقوط کرد، وی با استفاده از کتابهایی که زمانی ممنوعه بودند مجسمه معبد پارتنون در یونان را ساخت. این اثر در سال ۲۰۱۷ در جریان نمایشگاه داکیومنتا ۱۴، در محلی که نازی‌ها در سال ۱۹۳۳ کتاب‌های تالیفی از نویسندگان یهودی و مارکسیست را آتش زدند، بازسازی شد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین