کد خبر: ۷۰۷۴۰۶
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵

لندن از فردا میزبان نشست سه روزه وزرای خارجه گروه ۷

وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۷ قرار است از سوم تا پنجم مه در نخستین دیدار حضوری پس از دو سال، درباره حقوق بشر و اوضاع اقتصادی پس از پاندمی و راه‌های مقابله با تهدیدهای جدید جهانی در لندن رایزنی کنند.
لندن از فردا میزبان نشست سه روزه وزرای خارجه گروه ۷
آفتاب‌‌نیوز :

 وزارت امور خارجه انگلیس امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، علاوه بر وزرای امور خارجه انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، آمریکا، فرانسه و ژاپن، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نمایندگانی از استرالیا، هند، کره جنوبی و آفریقای جنوبی و همچنین لیم جوک هویی، دبیرکل مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) هم به این نشست دعوت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تاس، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه خود آورده است: نشست روزهای دوشنبه تا چهارشنبه گروه ۷ به جهان نشان می‌دهد که انگلیس، بزرگترین دموکراسی‌های جهان را برای مقابله با چالش‌های مشترک گرد هم می‌آورد.

وی ادامه داد: ما به دنبال انجام اقداماتی برای تضمین دسترسی عادلانه به واکسن در سراسر جهان، ایجاد اهداف آموزش جهانی برای دختران، توافق بر سر اقداماتی در رابطه با تغییرات آب و هوایی و توسعه راهکارهای جدید برای جلوگیری از قحطی و خشکسالی هستیم.

روز دوشنبه و پیش از جلسات عمومی که برای چهارم و پنجم مه در نظر گرفته شده است، وزیر امور خارجه انگلیس نشستی دوجانبه را با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و با هدف بررسی مسائلی حول محور تجارت، چین، افغانستان و ایران خواهد داشت و علاوه بر این، نشستی را با توشیمیتسو موتگی، همتای ژاپنی خود درباره همکاری تجاری و امنیتی در منطقه هند -پاسیفیک و همچنین گفتگویی را وزیر امور خارجه هند به منظور کمک به این کشور برای مقابله با موج جدید پاندمی کرونا دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین