کد خبر: ۷۰۷۴۱۹
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
تبلیغات

ایرادات متداول کولر گازی و راهکار‌های رفع عیب آن‌ها

یکی دیگر از ایرادات رایج کولر گازی افت قدرت خنک کنندگی آن است. به گونه‌ای که کاربران بسیاری از این وضعیت اظهار نارضایتی می‌کنند. راهکار‌های زیر را می‌تواند برای رفع عیب چنین مشکلی انجام دهید.
ایرادات متداول کولر گازی و راهکار‌های رفع عیب آن‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

سیستم کولر گازی همانند سایر وسیله‌ها به مرور زمان و به علل مختلفی دچار ایرادات و خرابی‌هایی می‌شود که نیاز به عیب یابی و رفع عیب دارد. زیرا بی توجهی به ایرادات متداول کولر‌های گازی سبب ایجاد مشکل در عمل خنک کردن هوا شده و این وضعیت در هوای گرم بسیار آزاردهنده می‌شود. در این بخش ایرادات متداول کولر گازی و راهکار‌های رفع عیب آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

خنک نکردن

یکی از ایرادات متداول کولر گازی خنک نکردن هوا با وجود کار کردن دستگاه است. در چنین حالتی ممکن است عللی سبب ایجاد این پدیده شده باشد. از جمله این که ممکن است دریچه‌های کولر بسته شده باشد. یا این که فیلتر کولر گازی دچار کثیفی و پر بودن گرد و خاک شده باشد که از ورود باد خنک به درون ساختمان جلوگیری می‌کند. اگر علل گفته شده وجود نداشته باشد در این حالت باید فن کولر را بررسی کنید. زیرا در صورت خوب کار نکردن فن، جریان برقی که به طرف موتور متصل است، دچار اختلال شده که پیامد آن خنک نکردن کولر است. در صورتی که خودتان قادر به رفع این مشکلات نیستید، برای تعمیر کولر گازی و رفع عیب آن، از تعمیرکار بخواهید کولرتان را بازدید کند.

افت توان خنک کنندگی

یکی دیگر از ایرادات رایج کولر گازی افت قدرت خنک کنندگی آن است. به گونه‌ای که کاربران بسیاری از این وضعیت اظهار نارضایتی می‌کنند. راهکار‌های زیر را می‌تواند برای رفع عیب چنین مشکلی انجام دهید.

• بار دیگر تمام دریچه‌های کولر را بررسی کنید که بسته نشده باشد.

• بررسی کنید که آیا ظرفیت کولر گازی مناسب متراژ ساختمان هست یا خیر؟ از این رو باید پیش از آن که کولر را خریداری کنید به متراژ ساختمان توجه کنید و با توجه آن کولر گازی با ظرفیت مناسب آن بخرید.

• از دیگر علل افت خنک کنندگی و کارایی کولر گازی، فرسوده شدن قطعات آن است؛ بنابراین به منظور رفع عیب آن باید قطعات فرسوده را تعویض کنید.

در صورتی که باز هم مشکل حل نشد، به منظور عیب‌یابی و تعمیر کولر گازی در تهران خود با تعمیرکار ماهر آن تماس بگیرید.

ایرادات متداول کولر گازی و راهکار‌های رفع عیب آن‌ها

خاموشی ناگهانی دستگاه

ایراد متداول دیگر در کولر‌های گازی، خاموشی ناگهانی آن است. این ایراد به دلایل زیر ممکن است اتفاق بیفتد.

• کثیفی فیلتر هوا علتی است که باعث فشار آمدن به موتور می‌شود و ناگهان خاموش می‌شود.

• گاهی اوقات قطع و وصل جریان برق در ساختمان باعث خاموشی ناگهانی کولر گازی می‌شود.

• از علل دیگر این پدیده می‌توان به خرابی کمپرسور، ترموستات و برد کولر اشاره کرد که برای رفع عیب چنین مشکلاتی حتما باید با تعمیرکار ماهر تماس گرفته تا به منظور تعمیرات کولر گازی اقدام صورت گیرد.

خاموش و روشن نشدن خودکار کولر

کولر گازی مجهز به یک سیستم تنظیم دماست که توسط آن کولر به صورت اتوماتیک خاموش و روشن می‌شود. یعنی در صورت افزایش دما روشن شده و با کاهش محسوس دما خاموش می‌شود. در صورتی که کولر گازی شما دائما کار می‌کند و خاموش نمی‌شود، علل احتمالی زیر می‌تواند باعث ایجاد آن شده باشد.

• ممکن است سیستم تنظیم دمای کولر دچار خرابی شده باشد و به خوبی نتواند کار کند.

• لازم است فن کولر را مورد بررسی قرار دهید و از سالم بودن آن اطمینان یابید.

• وجود ایراد در سیستم مرکزی کولر گازی هم می‌تواند علت یکسره کار کردن کولر باشد. از این رو لازم است با تعمیرکار ماهر کولر گازی تماس برقرار کرده تا با عیب یابی درست، به تعمیر کولر گازی شما بپردازد.

وجود نشتی در آب کولر

وجود نشتی در آب کولر اگر چه به میزان اندک باشد، می‌تواند باعث بروز خسارات زیادی شود. از این رو لازم است به سرعت به منظور رفع عیب نشتی، علت و محل آن را یافته و آن را برطرف کنید. برای رفع عیب نشتی اقدامات زیر را انجام دهید.

• لوله تخلیه آب را بررسی کرده و در صورت گرفتگی آن را باز کنید.

• در صورتی که مشکل حل نشد، لازم است مخزن تخلیه آب را مورد بررسی قرار دهید که دچار نشتی نباشد.

• ممکن است یکی از علل نشتی آب، شکستگی پمپ آب باشد که نتیجه آن کنترل نشدن آب درون کولر است.

• کثیفی فیلتر کولر هم می‌تواند علت نشتی آب باشد. از این رو لازم است فیلتر را مورد بررسی قرار دهید که سالم و بدون ایراد باشد.

خرابی برد الکترونیکی

ایرادات متداول کولر گازی و راهکار‌های رفع عیب آن‌ها

یکی از ایرادات متداول کولر گازی که برای رفع عیب آن باید تعمیر کار آن را انجام دهد، خرابی برد الکترونیکی است. به هنگام خرابی برد الکترونیکی سیستم کولر توان کار کردن را نخواهد داشت و نتیجه آن خنک نکردن هوای ساختمان است. به این دلیل که با سوختن و خرابی برد اصلی کولر، برنامه‌های سیستم کولر قادر به کار کردن طبق برنامه نیستند. در صورت خرابی برد الکترونیکی لازم است با تعمیرکار این سیستم تماس بگیرید تا در اسرع وقت نسبت به انجام تعمیرات لازم و رفع عیب آن اقدام شود.

برای رفع ایرادات رایج و تعمیر کولر گازی با کجا تماس بگیریم؟

چنانچه کولر گازی شما دچار ایرادات متداول شده باشد، به منظور عیب یابی و رفع عیب آن مرکز فنی و مهندسی سرویسکاران را به شما توصیه می‌کنیم. این مرکز به عنوان یکی از مراکز معتبر تعمیر کولر گازی در تهران محسوب می‌شود که در آن تعمیر کولر گازی جنرال و انواع کولر‌های گازی با بهترین کیفیت، مناسب‌ترین قیمت و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. در مرکز تعمیر کولر گازی سرویسکاران، تعمیرکاران ماهر و مجرب آمادگی دارند تا در صورتی که کولر گازی شما نیاز به نصب، سرویس و تعمیرات داشته باشد با نهایت دقت و کیفیت این خدمات را انجام دهند.

همچنین این مرکز به مشتریان گارانتی برگشت وجه را هم در نظر گرفته است و در صورتی که آن‌ها از تعمیر کولر گازی جنرال و سایر انواع کولر‌های گازی رضایت نداشته باشند، وجه پرداختی آن‌ها به ایشان عودت می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین