کد خبر: ۷۰۷۴۹۲
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
تبلیغان

افتتاح حساب بانکی در ترکیه چگونه است؟

اگر شما اقامت کشور ترکیه را اخذ کرده باشید، به راحتی می‌توانید نسبت به افتتاح حساب بانکی در این کشور اقدام کنید. برای این کار کافیست مدارک مورد نیاز نظیر برگه نفوس (اداره ثبت احوال ترکیه)، کیملیک ترکیه، سیم کارت ترکیه، قبض گاز، برق و آب را به یکی از بانک‌های زراعت یا ایش ارائه دهید تا پس از تقریبا حدود یک هفته کارت‌های فیزیکی ویزا یا مستر به نام خودتان به آدرس پستی ثبت شده ارسال شود.
افتتاح حساب بانکی در ترکیه چگونه است؟
آفتاب‌‌نیوز :

همان‌طور که می‌دانید ترکیه یکی از بهترین کشور‌ها برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید که طی چند سال اخیر نیز افراد بسیاری از ایران سرمایه خود را از طریق خرید ملک در ترکیه به این کشور زیبا منتقل کرده‌اند. بدون شک سوالاتی نظیر سرمایه‌گذاری در ترکیه چگونه و با چه حساب بانکی‌ای باید صورت گیرد؟ اتباع خارجی در کدام یک از بانک‌های ترکیه می‌توانند حساب باز کنند؟ و... جزو اولین سوالاتی می‌باشد که ممکن است در روند افتتاح حساب برایتان پیش آید. از این رو در ادامه با ما همراه باشید تا به اطلاعات جامعی از افتتاح حساب بانکی در کشور ترکیه دست یابید.

افتتاح حساب بانکی در کشور ترکیه

بدیهی است که ترکیه نیز همانند سایر کشور‌های جهان بانک‌های معتبر و شناخته شده‌ای را به منظور افتتاح حساب برای اتباع خارجی در خود جای داده است که هر کدام از آن‌ها قوانین منحصر به فرد خود را دنبال می‌کنند. توجه داشته باشید که اتباع خارجی نه فقط برای سرمایه‌گذاری، بلکه برای اقدامات دیگری در این کشور نظیر خرید آپارتمان در استانبول، اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک، اجاره خانه طولانی مدت و... نیز باید نسبت به افتتاح حساب بانکی در ترکیه اقدامات لازم را به کار گیرند. البته ناگفته نماند که شهروندان ایرانی در این کشور با محدودیت بیشتری مواجه هستند و با پاسپورت ایرانی خود قادر به افتتاح حساب در بانک‌های محدودی خواهند بود که از جمله این بانک‌ها می‌توان به "ایش بانک" و "زراعت بانک" اشاره کرد.

روند افتتاح حساب بانکی در کشور ترکیه

برای افتتاح حساب در هر کدام از بانک‌های ذکر شده نیازی نیست که پروسه‌ی پیچیده و سختی را طی کنید، فقط کافیست مدارک مورد نیاز نظیر کارت اقامت ترکیه، اصل پاسپورت و شماره مالیاتی را تهیه کنید و سپس به بانک ارائه دهید. از این رو قبل از مراجعه به بانک مدارک مورد نیاز را تکمیل کنید تا در صورت مشکل یا کم بودن موردی سریعا نسبت به رفع آن اقدام کنید. به عنوان مثال اگر شماره مالیاتی دریافت نکرده‌اید، سریعا به اداره مالیات شهر مدنظر خود مراجعه کرده و با ارائه مدارکی نظیر اصل پاسپورت، کپی از صفحه دارای آخرین مهر ورود به ترکیه و کپی صفحه عکس‌دار به اداره مالیات، شماره مالیاتی خود را اخذ نمایید. پس از افتتاح حساب که می‌تواند بر مبنای یورو، لیر و دلار باشد، کارت بانکی شما تحت عنوان مستر کارت یا ویزا کارت صادر شده و به آدرسی که در فرم نوشته‌اید، ارسال خواهد شد.

روش‌های افتتاح حساب بانکی در ترکیه

علی‌رغم تمامی محدودیت‌هایی که برای اتباع خارجی به ویژه ایرانیان در زمینه افتتاح حساب بانکی در ترکیه صورت می‌گیرد، در این بخش به بررسی شرایط افتتاح حساب در این کشور خواهیم پرداخت:

۱- افتتاح حساب بانکی با اقامت کشور ترکیه

اگر شما اقامت کشور ترکیه را اخذ کرده باشید، به راحتی می‌توانید نسبت به افتتاح حساب بانکی در این کشور اقدام کنید. برای این کار کافیست مدارک مورد نیاز نظیر برگه نفوس (اداره ثبت احوال ترکیه)، کیملیک ترکیه، سیم کارت ترکیه، قبض گاز، برق و آب را به یکی از بانک‌های زراعت یا ایش ارائه دهید تا پس از تقریبا حدود یک هفته کارت‌های فیزیکی ویزا یا مستر به نام خودتان به آدرس پستی ثبت شده ارسال شود.

۲- افتتاح حساب بانکی بدون اقامت

در این روش شما فقط با پاسپورت خود قادر خواهید بود تا برای افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه اقدامات لازم را به کار گیرید. به این ترتیب ابتدا به اداره مالیات مراجعه کنید و با یک آدرس معتبر کد مالیاتی خود را دریافت نمایید. شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن (یک روزه) نسبت به باز کردن حساب بانکی که می‌تواند لیر، پوند، یورو و دلار باشد، اقدامات لازم را به کار گیرید. اگر تسلط کافی به زبان ترکی ندارید، با توجه به حساس بودن امور بانکی پیشنهاد می‌کنیم حتما از مترجم استفاده نمایید تا در روند کار مشکلی برایتان ایجاد نشود.

۳- افتتاح حساب بانکی از طریق سپرده‌گذاری

بانک‌های ترکیه نیز همانند بانک‌های دیگر کشور‌های جهان همواره از مشتریانی که تمایل دارند در بانک مورد نظر سپرده‌گذاری کنند (حتی به مدت یک ماه) استقبال می‌کنند و شرایط افتتاح حساب را به طور قابل توجهی برای این مشتریان آسان می‌سازند. توجه داشته باشید که حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه ۳۰ هزار لیر می‌باشد که به این سپرده‌ها سود نیز تعلق می‌گیرد.

۴- افتتاح حساب بانکی از طریق ثبت شرکت

از دیگر روش‌های سریع و راحت افتتاح حساب بانکی در کشور ترکیه، ثبت شرکت می‌باشد که این حساب‌ها از ویژگی‌های یک حساب شرکتی یا همان تجاری نظیر تعیین سقف‌های برداشت افراد، چند امضا بودن حساب و... برخوردار هستند.
سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مطلب اطلاعات جامعی را در رابطه با افتتاح حساب بانکی در کشور زیبای ترکیه در اختیارتان قرار دادیم. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم با مشاوران مجرب و حرفه‌ای ام تی سی هوم در ارتباط باشید تا شما را به طور کامل در پروسه‌ی افتتاح حساب بانکی در ترکیه همراهی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین