کد خبر: ۷۰۷۵۰۶
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۱

چگونه در جریان نوبت واکسیناسیون‌مان علیه کرونا قرار می‌گیریم؟

سخنگوی وزارت بهداشت درباره نحوه اطلاع رسانی زمان واکسیناسیون گروه‌های در اولویت تزریق واکسن کرونا توضیح داد.
چگونه در جریان نوبت واکسیناسیون‌مان علیه کرونا قرار می‌گیریم؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سیما سادات لاری درباره وضعیت داشتن پرونده الکترونیک سلامت افراد، گفت: اگر افراد قبلا به پایگاه‌های سلامت یا خانه‌های بهداشت مراجعه کرده باشند، پرونده الکترونیک سلامت دارند و کد ملی و نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه آنها در سامانه ثبت شده است.

وی افزود: بعد از راه اندازی سامانه مربوط به واکسیناسیون به آدرس salamat.gov.ir نیز یک پیامک برای افرادی که پرونده دارند ارسال می‌شود. همچنین به افرادی که برای آنها پیامک ارسال نشده، از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد که به سامانه و سایت اینترنتی فوق مراجعه کرده و اطلاعات خود شامل کد ملی، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه را وارد کنند.

لاری با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان نیازی به مراجعه حضوری به پایگاه‌های سلامت یا خانه‌های بهداشت جهت ثبت نام واکسیناسیون کووید ۱۹ وجود ندارد و همه این فرآیند از طریق سایت انجام خواهد شد، گفت: باید توجه کرد که اولویت واکسیناسیون بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ در کشور انجام می‌شود. بر این اساس هم از روز سه شنبه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۰ واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در کشور آغاز شده و به صورت مرحله ای به تدریج واکسیناسیون سنین پایین‌تر و بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: پس از راه اندازی سایت مربوط به ثبت نام واکسیناسیون کرونا از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی لازم جهت ثبت نام انجام و پیامک‌های مربوطه به تلفن همراهی که در سامانه ثبت شده باشد، ارسال شده و افراد در جریان نوبت و زمان واکسیناسیون خود قرار می‌گیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین