کد خبر: ۷۰۷۵۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹

احسان حدادی در آمریکا چه می‌کند؟

در حالی که تنها حدود ۸۰ روز تا المپیک زمان باقی مانده است، صحبت‌هایی در مورد آماده نبودن احسان حدادی مطرح می‌شود.
احسان حدادی در آمریکا چه می‌کند؟
آفتاب‌‌نیوز :

المپیک توکیو قرار است پس از یک سال تعویق به دلیل شیوع ویروس کرونا در تاریخ اول مرداد ۱۴۰۰ برگزار شود، یعنی ورزشکاران رشته‌های مختلف که موفق به کسب ورودی این بازی‌ها شده‌اند، حدود ۸۰ روز زمان دارند تا آماده حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان شوند. در این میان مسئولان برای برخی رشته‌ها و ورزشکاران شانس مدال قائل شده‌اند و امیدوارند که با حمایت از آنها، سهم ایران را در سبد مدالی المپیک بالاتر ببرند.

احسان حدادی، قهرمان پرتاب دیسک آسیا و دارند مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن هم یکی از کسانی است که مسئولان به کسب مدال او امیدوار هستند و در این راستا شرایط مد نظرش را مهیا کرده‌اند تا در آرامش و به‌دور از دغدغه، تمرینات خود را دنبال کند و پس از گذشت دو المپیک دوباره دوومیدانی ایران را صاحب مدال کند.

اما به تازگی اخباری در مورد آماده نبودن این ورزشکار مطرح شده است؛ علی رضایی دبیر فدراسیون دوومیدانی در مورد وضعیت آمادگی حدادی به ایسنا گفت: "آقای حدادی آسیب دیدگی داشت و عمل کرد، بنابراین تا به شرایط پرتاب‌های سابق خود برگردد، زمان‌بر است. در حال حاضر بحث بدنسازی را پشت سر گذاشته و برنامه پرتاب را از اواخر هفته گذشته آغاز کرده است."

حدادی ۲۱ بهمن راهی آمریکا شد تا زیر نظر مک‌ویلکینز تمریناتش را دنبال کند و اکنون با گذشت نزدیک به سه ماه خبرهایی در مورد آماده نبودنش مطرح شده و این شائبه را ایجاد کرده که آیا او از همین الان حرف و حدیث ها را شروع کرده تا برای نتایج احتمالی در المپیک توجیهی داشته باشد یا حتی در صورت کسب مدال برای کار خود ارزشی فراتر از حد قائل شود؟

"شرایطم از نظر آماده سازی و روحی کاملا شبیه المپیک لندن است که به همین دلیل خیلی به کسب مدال در توکیو امیدوارم" این بخشی از گفته‌های حدادی در اردوی کیش و قبل از اعزام به آمریکا است که در دیدار با مهدی علی‌نژاد، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در تاریخ ۱۱ بهمن مطرح کرده است. اما با وجود گذشت بیش از سه ماه از آن تاریخ و تمرین حدادی در آمریکا و زیر نظر مربی خارجی، چگونه اعلام می شود که او آمادگی ندارد؟

شاید افراد کمی در ورزش قهرمانی ایران باشند که مسئولان همه‌جوره از آنها حمایت و برنامه‌های آنها را به دقت اجرا کنند که یکی از آنها حدادی است که به واسطه مدال‌آوری در المپیک و بازی‌های آسیایی مورد توجه ویژه قرار گرفته است. همین شد که برای عمل جراحی ساده خارپاشنه آلمان را انتخاب کرد و با حمایت کامل بیش از ۵۶ روز در این کشور ماند.

فدراسیون پزشکی ورزشی ۸۰۰۰ هزار یورو برای پرداخت هزینه جراحی خارپاشنه و هتلینگ بیمارستان احسان حدادی در آلمان اختصاص داد و سایر هزینه‌ها هم با فدراسیون دوومیدانی بود. هرچند این ورزشکار برای انجام عمل خود در ایران از پزشکان تضمین خواست که نتیجه موفقیت‌آمیز باشد و در آینده ورزشی‌اش تاثیر منفی برجای نگذارد، اما اکنون جراحی خارپاشنه در کشور آلمان، به عنوان دلیلی برای عدم آمادگی‌اش مطرح شده است که البته دیگر اتهامی در این زمینه متوجه پزشکان ایرانی نیست.

از طرفی دیگر هزینه‌های زیادی که برای اردو، مربی آمریکایی، حقوق و امکانات مدنظر حدادی در نظر گرفته می‌شود، بخش زیادی از بودجه کل دوومیدانی کشور است به گونه‌ای که بسیاری از کارشناسان و ورزشکاران این نوع تخصیص بودجه را ناعادلانه دانسته‌اند و معتقدند که دوومیدانی فقط به احسان حدادی محدود نمی‌شود. باید ببینیم که عملکرد این ورزشکار در المپیک چگونه است و می تواند وعده هایش را عملی کند؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین