کد خبر: ۷۰۷۵۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸

رنو و پژو به ایران می آیند؟

مدیرعامل سابق سایپا در خصوص امکان بازگشت شرکت های رنو و پژو به ایران با برداشته شدن تحریم ها توضیحاتی داد.
رنو و پژو به ایران می آیند؟
آفتاب‌‌نیوز :

سعید مدنی، مدیرعامل سابق سایپا در کلاب هاوس در خصوص بازگشت رنو و پژو به ایران، گفت: واقعیت این است که در رابطه با صنعت خودرو اگر ارتباطات عادی شود و مانند قبل فضای رقابتی نداشته باشیم و از تجربیات استفاده نکنیم، دچار مشکل می‌شویم.

او ادامه داد: پژو و رنو به عنوان شرکت‌های فرانسوی، آشنایی خوبی با فضای کسب و کار ما داشتند و معمولا وقتی فضا باز می‌شد، بر خلاف سایر کشورها وارد این مقوله نمی‌شدند، بخشی از ظرفیت‌ها را تشکیل دادند.

مدیرعامل سابق سایپا افزود: با توجه به ویژگی ها، باید حواسمان جمع باشد، در شرایط تحریم معمولا برنامه ریزی صورت می‌گیرد و بعد از برداشتن تحریم‌ها این برنامه ریزی فراموش می‌شود و بعد از مدت‌ها می‌بینیم تمام دستاوردهایمان فراموش شده اند.

او بیان کرد: بدون توجه به این نکته، زمانی نفت دچار افت فروش می‌شد کشور به سمت برنامه ریزی می‌رفت، اما بعد از افزایش فروش نفت، برنامه ریزی فراموش می‌شد، این نوسانات تحریمی برنامه ریزی شده است.

مدیر عامل سابق سایپا گفت: تحریم همیشه وجود دارد. از ۴۰ سال پیش، ۸ سال در جنگ تحمیلی و مابقی آن در جنگ اقتصادی بودیم و باید بدانیم آمریکا همیشه به دنبال تحریم است.

رنو و پژو به ایران می آیند؟

مدنی تصریح کرد: تجربیات خوبی در صنعت خودروسازی داشتیم به خصوص در خصوص حلقه‌های مفقوده فرانسوی ها؛ فرانسوی‌ها شریک خوبی نیستند و تکنولوژی را به خوبی منتقل نمی‌کنند.

او تشریح کرد: در رابطه با انتقال دانش باید سعی کنیم به ۳ میلیون خودرو برسیم، باید روی پلتفرم داخلی کار کنیم واکنون هم‌تخصص و هم توانایی را داریم. باید حتما ۵۰ درصد ظرفیت تولید خودرو روی پلتفرم خودمان باشد تا در مذاکره برگ برنده داشته باشیم.

مدیر عامل سابق سایپا گفت: باید بازار صادراتی خودمان را داشته باشیم و نیاز به کار شبانه روزی دارد، ۵۰ درصد مابقی باید به شرکت‌های دیگر اختصاص یابد.

او ادامه داد: مطالعات کافی اگر انجام شود، می‌توان کشورها را ارزیابی کرد. رفتارهای آن‌ها واقعی نیست و هر زمان موقعیت را مناسب دیدند با ما همکاری می‌کنند و در غیر اینصورت همکاری نباید کرد.

مدنی گفت: تا زمانی که فضای کسب و کار درست نشود، شرکت ها علاقه به مذاکره ندارند. صنعت خودرو صنعتی نیست که با شرایط فعلی رشد کند، یکی‌ از آیتم های رشد صنعت خودرو، صادرات است.

مدیر عامل سابق سایپا گفت: واقعیت این است که فضای کسب و کار باید درست شود، این صنعت مانند دیگر صنایع وابسته به خودمان نیست و بسیار جامع است. دارای تاثیرات فرهنگی و اقتصادی در کشور است و از زیرساخت ها نیز تاثیر می پذیرد.

مدنی بیان کرد: بدون ارتباط با دنیا نمی توانیم رشد کنیم، اگر بهترین‌ خودرو را تولید کنیم، اما اگر با خودروسازان دیگر در جهان رقابت نکند فایده ای ندارد، هنوز مکانیزم فروش و قیمت گذاری را نتوانیم درست کنیم و باعث شده همچنان قیمت گذاری دستوری داشته باشیم.

مدیر عامل سابق سایپا گفت: حتما باید ارتباط جهانی داشته باشیم و باید نظارت و پایش داشته باشیم، نباید اینگونه باشد که شرکت ها هر کار دوست دارند انجام دهند. تمام صحبت ها با این‌ شرایط است، باید فضای سرمایه گذاری ایجاد کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
0
به جاي اشغال هاي فرانسوي، با برندهاي خوب دنيا همکاري کنيد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین