کد خبر: ۷۰۷۵۷۵
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

امدادرسانی هلال احمر به ۵۷۲ تن در سیل و آبگرفتی

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۵۷۲ نفر در حوادث مرتبط با سیل و آبگرفتگی در ۹ استان کشور خبر داد.
امدادرسانی هلال احمر به ۵۷۲ تن در سیل و آبگرفتی
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی ولیپور دراین باره گفت: درپی اعلام هواشناسی در مورد وقوع بارش در برخی از استان‌های کشور، سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر نیروهای خود را به حالت آماده‌باش درآورد و خوشبختانه امدادگران توانستند در کمترین زمان ممکن اقدام به امدادرسانی به موارد حادثه دیده کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوادث مرتبط با سیل و آبگرفتگی تصریح کرد: از روز نهم اردیبهشت ماه تا صبح امروز امدادگران سازمان امدادونجات در ٩ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، سیستان و بلوچستان، کرمان و مازندران عملیات‌های مرتبط با سیل و آبگرفتگی انجام دادند.

ولیپور با بیان اینکه این ماموریت ها جمعا در ۳۲ شهر و روستا از این ۹ استان انجام شد، گفت: امدادگران هلال احمر طی این مدت به ۵۷۲ نفر از هموطنان گرفتار در سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کرده و ۱۰۳ نفر را نیز اسکان اضطراری دادند. همچنین ۷۰ نفر هم به مناطق امن منتقل شدند.

به گفته رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در پی بارندگی های روزهای گذشته و آبگرفتگی منازل، با تلاش ۲۳۹ امدادگر در قالب ۵۸ تیم امدادی، از ۴۰ واحد مسکونی عملیات تخلیه آب انجام شد. همچنین در عملیات امدادرسانی به گرفتاران در سیل و آبگرفتگی در ۹ استان کشور، ۱۰۱ تخته موکت، ۲۶ دستگاه چادر امدادی، ۲۶۳ قوطی کنسروجات و ۳۱ بسته غذایی میان حادثه دیدگان توزیع شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین