کد خبر: ۷۰۷۶۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵

عراق کاردار سفارت ترکیه را احضار کرد

خبرگزاری رسمی عراق (واع)، عصر امروز (دوشنبه)، گزارش داد که وزارت خارجه این کشور، کاردار سفارت ترکیه در بغداد را احضار کرده است.
عراق کاردار سفارت ترکیه را احضار کرد
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه عراق اعتراض خود را درباره اقدام «حلوصی آکار»‌ وزیر دفاع ترکیه در حضور هماهنگ‌نشده در خاک عراق در یادداشتی به کاردار ترکیه ابلاغ کرده است.

وزارت خارجه عراق تأکید کرده است که دولت این کشور کارشکنی مستمر علیه حاکمیت عراق را به صورت قاطع مردود می‌داند.

طبق این گزارش، دولت عراق نارضایتی شدید خود را از این اقدام ترکیه ابراز کرده و در عین حال، اقدام وزیر دفاع این کشور و اظهارات وزیر کشور ترکیه درباره قصد آنکارا برای احداث پایگاه دائم در شمال خاک عراق را محکوم کرده است.

بغداد همچنین تأکید کرده است که ادامه چنین روشی، با روابط دوستانه، اصل حسن‌همجواری، قوانین و پروتکل‌های ذی‌ربط سازگاری ندارد.

وزارت خارجه عراق در ادامه تأکید کرد که متمایل شدن به سمت راه‌حل‌های نظامی یک‌جانبه نمی‌تواند راه مؤثری برای حل‌وفصل چالش‌های امنیتی مشترک باشد.

رسانه‌های ترکیه دیروز اعلام کردند که وزیر دفاع این کشور به همراه ژنرال «یاشار گولر» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه و ژنرال «امید دوندار» فرمانده نیروی زمینی ارتش پس از بازدید از مرکز فرماندهی عملیات‌های خود علیه پ.ک.ک در منطقۀ مرزی استان شرناخ، وارد خاک منطقه کردستان عراق شده‌ و از پایگاه نظامی تازه تأسیس «بیلیچ تپه» بازدید کرده است.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین