کد خبر: ۷۰۷۶۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹

از رفتن کمالوند شوکه شدیم

سخنگوی باشگاه استقلال گفت: واقعیت این است که اعضای هیات مدیره از انتقال فراز کمالوند به سایپا اطلاع نداشتند و ما هم شوکه شدیم.
از رفتن کمالوند شوکه شدیم
آفتاب‌‌نیوز :

حجت نظری، سخنگوی باشگاه استقلال درباره انتقاد برخی از هواداران این تیم مبنی بر اینکه آنها از رقیب سنتی خود در تصمیم‌گیری‌ها عقب‌تر هستند اظهار داشت: ما عقب تر از باشگاه‌های دیگر نیستیم و اوضاع ما بهتر بوده و انصافا تلاش خود را برای بهبود شرایط می‌کنیم. اینکه باشگاه رقیب در مورد بازی‌ها موضع گرفته چیزی است که مهران کاظمی( مدیر رسانه ای باشگاه) به آن واکنش نشان داده است. ضمن آنکه ما تابع تصمیم سازمان لیگ هستیم. اگر قرار است بازی‌ها برگزار شود باید برابر و شرایط دقیقا مثل نیم فصل اول باشد. آنوقت است که باید انتظار عدالت باشیم. اگر بازی‌ها برگزار شود در حق تیم استقلال اجحاف می‌شود ولی با این وجود ما به دنبال حق باشگاه استقلال هستیم.

وی درباره خصوصی سازی سرخابی‌های پایتخت خاطرنشان کرد: بحث خصوصی سازی طبق ماده ۴۴ قانون اساسی است و دولت به دنبال این است میراث کل حاکمیت را به مردم سپرده تا آنها این بخش‌ها را اداره کنند. وزارت ورزش هم تلاش کرده حق خود را به مردم واگذار کند تا شهروندان در امور باشگاه‌ها مشارکت داشته باشند و آنها را اداره کنند. البته کل فوتبال ما باید خصوصی سازی شود و باید از ظرفیت بزرگ مردم استفاده کنیم. برای هر چیزی هم زیرساخت وجود دارد اما طبیعی و ایده‌آل آن است که باشگاه‌های ما خصوصی شده و با مدیریت مردم پیش برود. امیدواریم کل مقدمات و ملزومات هم شکل بگیرد. در این زمینه به شکل مشخص سازمان‌هایی مثل صدا و سیما و سایر بخش‌ها ورود کنند تا تیم‌ها با خصوصی شدن راحت‌تر امورات خود را بگذرانند.

سخنگوی باشگاه استقلال درباره حفظ اسکلت این تیم برای فصل بعد و حضور در لیگ قهرمانان آسیا بیان داشت: دست کم ما به عنوان مدیرانی که اکنون در باشگاه مسوولیت داریم ابتدای فصل نشان دادیم سابقه منفی در این زمینه نداشته‌ایم و شاکله تیم را حفظ کردیم. البته همه عزیزان کمک کردند تا شاکله استقلال حفظ شود. هرچند علی کریمی و روزبه چشمی از تیم جدا شدند اما شاکله اصلی تیم حفظ و بازیکنان خوبی هم قبل از شروع فصل و در نیم فصل به استقلال اضافه شدند. تجربه ما در این زمینه محدود نیست و تلاش می‌کنیم همین فضا را ادامه بدهیم. تلاش خواهیم کرد از بخش دوم تورنمنت آسیایی هم سربلند به میهن بازگردیم، البته امیدواریم استقلال در ایران از الهلال میزبانی کند و کارهای ابتدایی برای میزبانی از حریف عربستانی هم انجام شده است. تمام تلاشمان را خواهیم کرد با حفظ و تقویت تیم در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان بهترین نتایج را بگیریم.

وی درباره جدایی فراز کمالوند گفت: واقعیت این است که اعضای هیات مدیره از این انتقال اطلاع نداشتند و ما هم شوکه شدیم. در بازگشت تیم استقلال به ایران جریان و شایعاتی مربوط به جدایی کمالوند رخ داد و در همان زمان مهدی عبدیان از وی پرسید که آیا صحبتی با باشگاه سایپا داشته که پاسخ کمالوند چندان شفاف نبود. همین موضوع سبب شد عبدیان چنین بحثی را تعبیر به صحت نداشتن کند. اما واقعا هیات مدیره از این انتقال بی اطلاع بودند و انتظار هم نداشتند که کمالوند به سایپا برود. انتظار داشتیم همان گونه که از هر لحاظ با مددی در تعامل بودیم، این موضوع را هم به ما اطلاع می‌داد اما به هر حال کمالوند موقعیت سرمربیگری سایپا را به دست آورده بود و می‌خواست در آنجا فعالیت کند.

سخنگوی باشگاه استقلال درباره آخرین وضعیت هروویه میلیچ و قراردادش اذعان داشت: قبل از اینکه این بازیکن به ایران برگردد توافقاتی انجام شد که قرارداد وی با چه مبلغ و چه مدتی تمدید شود. به محض بازگشت مقداری از طلب وی پرداخت شد. بعد از حضور وکیل میلیچ در مذاکرات بخشی از توافقات اولیه را نپذیرفتند و موارد جدیدی را مطرح کردند که بخشی از خواسته‌های میلیچ را باشگاه قبول نکرد و این مساله باعث شد تا مذاکرات طولانی‌تر شود. بعد هم وارد بازی‌های لیگ قهرمانان شدیم. هر چند در عربستان مذاکراتی با این بازیکن صورت گرفت اما در نهایت منافع باشگاه هم برای ما مهم است. ما توافقاتی با وی انجام دادیم و امیدواریم که موارد اختلاف حل شود. با بازیکنان دیگر هم مذاکراتی شده و قرار شد بعد از بازگشت تیم از عربستان قراردادهای رو به اتمام تمدید شود. البته جدا شدن بازیکنان یا ماندن آنها بر اساس نظر کادر فنی خواهیم رفت.

وی در پاسخ به این سوال که باشگاه استقلال قصد شکایت از خبرنگار یا کانالی را در فضای مجازی دارد یا خیر، تصریح کرد: چیزی که برای من مهم است این است که اگر خبرگزاری یا خبرنگاری به باشگاه استقلال توهین کند ما از طریق دستگاه قضایی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. برای ما اصلا فرقی نمی‌کند فرد مورد نظر چه علاقه رنگی دارد، تعداد قابل توجهی شکایت هم در طول ماه‌های اخیر از افراد مختلف توسط باشگاه استقلال انجام شده است ولی امیدوارم به شرایطی برسیم که بتوانیم در فضایی صمیمانه صحبت‌هایمان را با یکدیگر مطرح کنیم.

سخنگوی باشگاه استقلال درباره تعویق بازی‌های استقلال گفت: ما هیچ درخواستی برای تعویق بازی‌ها نداشتیم و اصلا نمی‌دانستیم مسابقات قرار است عقب بیافتد. شاید بازی پرسپولیس به خاطر قرنطینه این تیم به تعویق افتاده تا آنها استراحت کنند اما در واکنش به درخواست باشگاه ذوب آهن باید بگویم ما تابع تصمیم سازمان لیگ هستیم و اگر آنها تصمیمی بگیرند چاره‌ای جز بازی کردن نداریم.

وی درباره اینکه آیا مددی تابعیت مضاعف دارد یا خیر بیان داشت: من از خود مددی این موضوع را سوال کردم و او صراحتا مساله را تکذیب کرد. با توجه به قوانین کشوری کسی که سمتی را قبول می‌کند در موردش استعلاماتی صورت می گیرد و نهادهای نظارتی در این خصوص استعلام خواهند کرد. در مورد آقای مددی، معاون وزارت ورزش استعلامات لازم را گرفته و قطعا تشریفات در مورد وی طی شده وگرنه صلاحیت مدیرعامل استقلال تائید نمی‌شد.

سخنگوی باشگاه استقلال درباره علت جذب امیرحسین بیات و حضورش در کاروان استقلال در عربستان خاطرنشان کرد: این بازیکن زمانی به تیم ما اضافه شد که کادر فنی قبلی از استقلال جدا و کادر فنی فعلی در حال عقد قرارداد بود. ظاهرا مربی دروازه‌بان‌های پیشین تیم روی این بازیکن برای جذب تاکید داشت هر چند این موضوع را با قاطعیت نمی‌توانم بگویم. ظاهرا جذب این بازیکن با نظر سیستم اجرایی باشگاه صورت گرفته اما اینکه چرا استقلال با چهار گلر راهی عربستان شده نظر کادر فنی استقلال است که ما هم از این تصمیمی حمایت کردیم.

نظری در پایان درباره شایعه بازداشت اسماعیل خلیل‌زاده رییس هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: اتفاقا شب گذشته(یکشنبه) نشستی به ریاست خلیل زاده به صورت آنلاین برگزار کردیم و به نظر می‌رسد مطرح شدن خبر دستگیری وی خیلی توجیه نداشته باشد. او طی این مدت درگیر بیماری کرونا بوده و روزهای آخر قرنطینه خود را سپری می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین