کد خبر: ۷۰۷۶۵۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲

افت ۲ درصدی میزان مخاطبان صداوسیما

نتیجه نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما نشان می‌دهد که میزان مخاطبان این رسانه در فصل زمستان ۹۹ نسبت به زمستان ۹۸ حدود ۲.۶ درصد افت داشته است.
افت ۲ درصدی میزان مخاطبان صداوسیما
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات این رسانه از مخاطبان سیما در فصل زمستان ۱۳۹۹؛ شبکه‌های سه سیما (۵۲ درصد)، آی‌فیلم معاونت برون‌مرزی (۴۶ درصد) و یک سیما (۴۴.۵ درصد) به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم پرمخاطب‌ترین شبکه‌های تلویزیونی قرار گرفتند و مشخص شد شبکه آی‌فیلم معاونت برون مرزی با ۱۰.۱ درصد، شبکه آموزش سیما با ۶.۲ درصد و شبکه تماشا سیما با ۵.۲ درصد، بیشترین رشد میزان مخاطب را نسبت به زمستان ۱۳۹۸ داشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی صداوسیما، بر اساس این نظرسنجی ۷۷.۲ درصد مردم در فصل زمستان بیننده برنامه‌های مختلف سیما و ۵۴.۱ درصد هم از این برنامه‌ها راضی بوده‌اند و به‌طور میانگین سه ساعت و ۲۱ دقیقه پای برنامه‌های تلویزیون نشسته‌اند.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، میزان مخاطبان صداوسیما در فصل زمستان ۹۹ نسبت به زمستان ۹۸ حدود ۲.۶ درصد افت داشته است و حدود ۲۲.۹ درصد از بینندگان در زمستان ۹۹ بیش از پنج ساعت در روز و ۲۳.۸ درصد هم «دو تا سه ساعت» در روز پای برنامه‌های تلویزیون نشسته‌اند.

شبکه‌های سه و یک در ردیف پربیننده‌ها

نتیجه نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان می‌دهد که در میان شبکه‌های عمومی سیما، میزان بیننده شبکه‌های سه (۵۲ درصد بیننده) و یک (۴۴.۵ درصد بیننده) از دیگر شبکه‌ها بیشتر بوده است. در میان شبکه‌های تخصصی و اختصاصی هم شبکه «آی‌فیلم» معاونت برون‌مرزی با ۴۶ درصد مخاطب و شبکه «خبر» معاونت سیاسی با ۴۳.۴ درصد مخاطب از دیگر شبکه‌های هم‌جنس خود بیشتر مخاطب داشته‌اند.

این گزارش می‌افزاید: وقتی نظرسنجی مخاطبان سیما در زمستان ۹۹ را با نظرسنجی زمستان ۹۸ مقایسه می‌کنیم مشخص می‌شود که شبکه‌های آی‌فیلم، آموزش و تماشا بیشترین رشد مخاطب را در مقایسه با آمار زمستان سال گذشته از آن خود کرده‌اند.

نتیجه مقایسه نظرسنجی زمستان ۱۳۹۹ با زمستان ۱۳۹۸ نشان می‌دهد شبکه‌های خبر، نسیم، یک و سه بیشترین افت مخاطب را داشته‌اند.

همچنین این نظرسنجی نشان می‌دهد ۲۴.۷ درصد بینندگان تلویزیون گفته‌اند اگر قرار باشد فقط یک شبکه را برای تماشای تلویزیون انتخاب کنند، آن شبکه «شبکه سه» خواهد بود؛ ۲۰.۱ درصد هم «شبکه آی‌فیلم» و ۸.۹ درصد هم «شبکه خبر» را انتخاب می‌کنند.

خانه امن، دادستان و پایتخت ۵ اول تا سوم شدند

طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، در میان انواع مختلف برنامه‌ها، برنامه‌های نمایشی (فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها) بیشتر از دیگر برنامه‌ها بیننده (۶۲.۱ درصد) دارد و بعدازآن اخبار (با ۵۲.۸ درصد بیننده) در رتبه بعدی قرار گرفته است.

«خانه امن» از شبکه یک، «دادستان» از شبکه سه و «پایتخت ۵» از شبکه آی‌فیلم در رتبه‌های اول تا سوم پربیننده‌ترین سریال‌های فصل زمستان ۱۳۹۹ قرار گرفتند.

پیشتازی عصر جدید ۲، دورهمی و کودک شو

در میان برنامه‌های شاخص شبکه‌ها هم «عصر جدید ۲» از شبکه سه، «دورهمی» و «کودک شو» از شبکه نسیم در رتبه‌های اول تا سوم پربیننده‌ترین برنامه‌های شاخص فصل زمستان ۱۳۹۹ قرار گرفتند. جدول پربیننده‌ترین برنامه‌های شاخص شبکه‌ها در فصل زمستان ۱۳۹۹ را در ادامه ملاحظه می‌کنید:

بیشترین دلیل بینندگان برای تماشای برنامه‌های سیما در این فصل، «سرگرمی و تفریح» (۴۵.۹ درصد) و سپس «کسب خبر و اطلاع» (۴۲.۴ درصد) بوده است.

ازنظر ۴۷.۱ درصد مردم در فصل زمستان، تلویزیون محبوب‌ترین رسانه بوده است و پس ‌از آن اینترنت با ۲۴.۹ درصد، شبکه‌های اجتماعی با ۱۱.۹ درصد، رادیو ۶.۸ درصد و روزنامه و مجلات با ۲.۲ درصد در رتبه‌های بعدی قرارگرفته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
0
افت ۲درصدی؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
0
دو درصد از صفر چقدر میشه؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
0
صدا و سیما خودش نظر سنجی کرده و آمار داده .مردم ما به نظر سنج ها اطمینانی ندارند پس نظرسنجیها هم مطمئن نیستند. مردم مهمانی های خود را هم با ساعات پخش فیلمهای ماهواره ای تنظیم می کنند.حتی در روستاها هم تماشای فیلمهای ماهواذه ای رونق دارد.بیشتر بینندگان سیما گروه خانمهای خانه دار میانسال و سالمند و آقایان عمومٱ سالمند هستند که به ویژه در دوره کرونا مدت بیشتری را در منزل بسر می برند.این گروه بیشتر علاقمند به خبر به ویژه اخبار کرونا، بازنشستگی و اضافات و مذاکرات برجام و وین هستند و چشم امبد به گشایش اقتصادی .چون فشار زیادی را بخاطر بیکاری فرزندانشان متحمل شده اند و یا نگران آینده فرزندان خود هستند. گاهی برای سرگرمی بعضی سربالها و مسابقات تلویزیونی را هم تماشا می کنند ولی علاقه ای به برنامه های اعصاب خردکن تلویزبون ندارند و وقتی ابن برنامه ها شروع میشود آنها کانال ماهواره را باز می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
0
اعتماد به نفسی که رسانه میلی دارد اگر زردچوبه داشت زعفران می شد!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین