کد خبر: ۷۰۷۶۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶

سیل در برخی نقاط کشور

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از وقوع سیل در مناطقی از یزد خبر داد و گفت: در جاده چوپانان اردکان، سیل چند خودرو را با خود برد.
سیل در برخی نقاط کشور
آفتاب‌‌نیوز :

محسن حرازی زاده یزدی اظهار داشت: بارش باران که از عصر امروز در یزد آغاز شده، باعث وقوع سیلاب در مناطقی از استان از جمله جاده‌های حاشیه کویر شده است.

وی عنوان کرد: ساعتی قبل سیلاب در جاده چوپانان - اردکان، چندین خودروی سواری را با خود برد.

حرازی زاده یزدی بیان کرد: عوامل و نیروهای امدادی اورژانس و هلال احمر در حال جست‌وجو در منطقه هستند.

مدیرعامل هلال احمر استان یزد از مردم خواست: از توقف در مسیر سیلاب و آب‌راه‌ها خودداری کنند.

محورهای شرق وشمال اصفهان براثر سیل مسدودشد/ آبگرفتگی۹واحد مسکونی

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: محورهای شرق و شمال استان اصفهان بر اثر بارش‌های عصر امروز مسدود و با همکاری نیروهای راهداری بازگشایی شد.

منصور شیشه فروش با اشاره به خسارات ناشی از بارش‌های امروز در اصفهان اظهار داشت: بارش تگرگ عصر امروز منجر به جاری شدن آب در محدوده منطقه صنعتی کمشچه از شهرستان برخوار شد که جریان آب با هدایت در کانال آب با همت مأموران راهداری مسیل بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه همچنین به دلیل بارش‌های رگباری و سیلابی شدن مسیل‌های شهرستان اردستان پل‌های «کسوچ» و «همبرات» واقع در بخش مرکزی دچار آبگرفتگی شد، اضافه کرد: عملیات تخلیه آب از ۶ واحد مسکونی و تجاری در روستاهای بخش زواره نیز انجام شد.

گرفتاری دام‌های اردستان در سیل

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تعدادی از دام‌های مناطق مهاباد و موغار اردستان نیز به دلیل آبگرفتگی محورهای جاده‌ای در محاصره سیل قرار گرفتند، اضافه کرد: امدادرسانی به این دام‌ها همچنان در حال انجام است.

وی با اشاره به خسارات ناشی از سیل در شرق استان اصفهان در عصر امروز نیز ابراز داشت: بارش‌های عصر امروز در بخش جرقویه و تعدادی از روستاهای بخش مرکزی باعث سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی محورهای جاده‌ای در این مناطق شد که با حضور عوامل راهداری و مدیریت بحران بخش محورها بازگشایی و به خودروها امداد رسانی شد.

شیشه فروش در ادامه با بیان اینکه بارش‌های شامگاه دوشنبه با توجه به پیش بینی احتمال ریزش پل‌های بند قدیم جاده در مسیر حسن آباد جرقویه علیا به نیک آباد جرقویه سفلی در محور روستای حیدرآباد به باند جدید منتقل شد، ادامه داد: سه کیلومتر از مسیر دو طرفه شد.

وی با اشاره به اینکه در محور جاده قدیم کیلومتر چهار نطنز – کاشان در گردنه عباس آباد به علت بارش باران دچار آبگرفتگی شدیم، اضافه کرد: عوامل امدادی برای بازگشایی این محور اعزام شده‌اند.

پر شدن ۳ رودخانه فصلی در جرقویه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه همچنین جاده نیک آباد به حسن آباد جرقویه به دلیل حجم بسیار بالای رودخانه‌های فصلی مسدود شده است، ادامه داد: این محور نیز با حضور نیروهای راهداری بازگشایی شده است.

وی آبگرفتگی محور روستاهای مهرجان و بیاضه در شهرستان خورو بیابانک را از دیگر خسارت‌های گزارش شده ناشی از بارش‌های عصر امروز اعلام کرد و گفت: در این بخش نیز به سه خانواده و پنج خودرو که دچار آبگرفتگی شده بودند امدادرسانی شد.

شیشه فروش اضافه کرد: در حال حاضر نیز سیل در جاده نائین به سمت اردکان جریان دارد.

وقوع سیلاب راه دسترسی روستاهای فیروزکوه را مسدود کرد

فرماندار فیروزکوه نیز گفت: بارش شدید باران در دهستان حبله رود، موجب جاری شدن سیلاب شده و مسیر برخی از راه‌های روستایی در این منطقه را مسدود کرد.

بوالقاسم مهری شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بارندگی رگباری و شدید امروز در منطقه حبله رود صورت گرفت راه روستاهای «کبوتر دره» و «امارت و عروس پران» در این منطقه را با دیگر روستاها و مرکز شهرستان قطع کرد.

مهری افزود: با هماهنگی صورت گرفته، هم اکنون نیروهای راهداری برای باز کردن مسیرهای مزبور راهی این منطقه شده اند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: محور روستایی و خط راه آهن در این منطقه دچار آب گرفتگی شده است که بر اثر سیلاب مسدود شد و این مطلب به دستگاه‌های خدمات رسان برای اقدام و ساماندهی مسیر اعلام و اکیپی در قالب ستاد مدیریت بحران به محل اعزام شده است.

وی عنوا ن داشت: تاکنون گزارشی مبنی بر وارد آمدن خسارتی به پل‌ها، باغ‌ها و اراضی کشاورزی در این منطقه نرسیده است.

تلفات دام‌ها در سیل گرمسار

فرماندار گرمسار نیز با بیان اینکه سیل به بخشی‌هایی از شهرستان خسارت وارد کرد، گفت: تلفات دام‌ها و تخریب اراضی کشاورزی بیشترین خسارات سیل به شهرستان بوده است.

سعید متقی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه همزمان با غروب دوشنبه از سمت محمود آباد و فیروزکوه سیلاب وارد گرمسار شد و بیشتر خرابی‌ها و همچنین تلفات دامی در روستای بن کوه گرمسار بوده است، بیان کرد: خط ریلی یکی دیگر از مناطقی بود که در گرمسار با سیلاب روبرو شد و در نهایت سیلاب به سمت رودخانه کویر هدایت شده است.

وی با بیان اینکه جاده آرادان و منطقه صید آباد نیز بر اثر سیلاب برای ساعتی مسدود شد که خوشبختانه با فروکش کردن باران و حضور عوامل راهداری این محور بازگشایی شده است، تاکید کرد: شهرک معینیان به سمت کرند نیز مشکل خاصی در زمینه بارندگی ندارد و تخلیه آن یک خبر کذب است.

فرماندار گرمسار با بیان اینکه خسارت بیشتر به زمین‌های کشاورزی و دام‌ها بوده است، ابراز کرد: خوشبختانه تلفات جانی نداشته‌ایم و عمده تلفات در بین دام‌ها بوده که هنوز میزان خسارات برآورد نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین