کد خبر: ۷۰۷۶۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
رکورد پنالتی‌های پورتو در۱۰سال گذشته شکست

لقب جدید به مهدی طارمی

تیم فوتبال پورتو با کمک مهدی طارمی مهاجم ایرانی خود، رکورد پنالتی‌های خود را در ۱۰ سال گذشته شکست. در همین ارتباط، یک روزنامه پرتغالی به طارمی لقب پادشاه پنالتی داد.
لقب جدید به مهدی طارمی
آفتاب‌‌نیوز :

آمار مهدی طارمی در نخستین فصل از حضورش در تیم فوتبال پورتو به حدی شگفت انگیز است که تمجید رسانه‌های پرتغالی را در پی داشته است.

طارمی تا اینجای فصل ۲۰ بار برای پورتو گلزنی کرده است که شامل ۱۳ گل در لیگ پرتغال، ۲ گل در لیگ قهرمانان اروپا و ۵ گل در جام حذفی پرتغال می‌شود.

طبق اعلام روزنامه «ojogo»مهاجم ایرانی پورتو علاوه بر این، تاکنون هشت پاس گل به هم‌تیمی‌های خود داده تا از این حیث هم با بهترین‌های لیگ پرتغال رقابت کند.

این روزنامه در شماره امروز خود گزارشی از تعداد پنالتی‌های طارمی در فوتبال پرتغال هم منتشر و این مهاجم ایرانی را پادشاه منطقه ۱۱ متر (فاصله نقطه پنالتی تا دروازه) نامید.

طبق ادعای روزنامه یاد شده، با کمک طارمی، رکورد تعداد پنالتی‌های پورتو طی ۱۰ سال گذشته شکسته شده است.

ojogo نوشت: «طارمی از زمان حضورش در فوتبال پرتغال ۱۵ پنالتی (در مسابقات لیگ) گرفته است که هفت پنالتی برای پورتو بوده است. او هیچکدام از ۱۱ پنالتی‌ای که خودش به ثمر رسانده را از دست نداده است. این اعداد در لیگ پرتغال بی نظیر است. واقعیت این است که پورتو صاحب ۲۰ پنالتی شده است که ۱۵ پنالتی در لیگ پرتغال بوده است. این بیشترین میزان پنالتی یک فصل در ۱۰ سال گذشته است؛ در حالی که هنوز چهار هفته دیگر به پایان مسابقات لیگ باقی مانده است.»

در واقع با استناد به این گزارش می‌توان گفت پورتو یک سوم از پنالتی‌های این فصل خود را مدیون مهاجم ایرانی خود است.

همچنین سایت «noticiasaominuto» پرتغال با بازتاب گزارش بالا نوشت: «طارمی که در تابستان گذشته با مبلغی نزدیک به ۵ میلیون یورو از ریوآوه به تیم پورتو آمد، در بخش تهاجمی تیمش برتری دارد؛ همانطور که در بازی جمعه گذشته دیده شد. ملی پوش ایرانی در پیروزی ۳ بر ۲ پورتو برابر فامالیکائو یک پنالتی گرفت و به این ترتیب وضعیت خود را به عنوان بهترین بازیکن در منطقه ۱۱ متری دروازه تقویت کرد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین