کد خبر: ۷۰۷۷۷۵
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰

لیبی خواستار خروج نیروهای ترکیه از این کشور شد

همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات در لیبی در سال جاری ، "نجلاء المنقوش " وزیر خارجه این کشور در دیدار با همتای ترک خود "مولود چاووش اوغلو" خواستار خروج همه نیروهای بیگانه و مزدور از جمله عناصر نظامی وابسته به ترکیه از لیبی شد.
لیبی خواستار خروج نیروهای ترکیه از این کشور شد
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه تلویزیونی المیادین، المنقوش در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با اوغلو که پس از دیدار وزیر خارجه ترکیه با " عبدالحمید الدبیبه " نخست وزیر دولت وحدت ملی برگزار شد، از آنکارا خواست تا به طرابلس در زمینه برقراری آتش بس در لیبی کمک کرده و در همین راستا نیروهایش را از خاک این کشور خارج کند.

اوغلو در پاسخ به درخواست همتای لیبیایی خود گفت: نیروهای ترکیه در لیبی به عنوان بخشی از موافقتنامه آموزش به دست آمده با دولت پیشین لیبی در خاک این کشور حضور دارند .

وزیر خارجه ترکیه افزود: برخی ها حضور قانونی ما را با گروه های مزدور بیگانه که بخاطر پول در این کشور می جنگند، مساوی می دانند.

اوغلو همچنین بر حمایت کشورش از دولت وحدت ملی جهت حفظ امنیت و ثبات لیبی تاکید کرده و توضیح داد : آنکارا و طرابلس به مکانیزم مناسبی جهت بازگشت شرکت های ترکیه به لیبی و از سرگیری فعالیت هایشان در این کشور دست یافته اند.

بر اساس این گزارش، به دنبال آغاز حملات نیروهای خلیفه حفتر به طرابلس در آوریل ۲۰۱۹ ، آنکارا بر اساس توافق به عمل آمده با مقامات سابق طرابلس مجموعه ای از نیروهای مسلح و جنگجویان سوری را جهت نبرد در کنار نیروهای دولتی لیبی در خاک این کشور مستقر کرد.

حمایت نظامی ترکیه باعث شد تا معادله قدرت به نفع دولت وفاق ملی در آن زمان پیش برود.

آنکارا همچنین توافقنامه ای با دولت وفاق ملی در زمینه ترسیم مرزهای دریایی میان دو کشور در دریای مدیترانه به امضا رسانده است. دو کشور همچنین موافقتنامه های مشترک به منظور تقویت همکاری های دوجانبه به ویژه در زمینه مسائل اقتصادی به امضا رسانده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین