کد خبر: ۷۰۷۸۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۱

احتمال تأیید صلاحیت شماری دیگر از داوطلبان وجود دارد

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز با اشاره به جلسه مشترک اعضای هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها ، گفت: با توجه به فضای مثبت هیات عالی نظارت، احتمال اینکه تعداد قابل توجهی از داوطلبان رد صلاحیت شده احراز صلاحیت شوند، وجود دارد.
احتمال تأیید صلاحیت شماری دیگر از داوطلبان وجود دارد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی استانداری البرز، محمد کردی در خصوص روند احراز صلاحیت‌ها در البرز و موضوع رد صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی و هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها افزود: طی روزهای اخیر یک نشست با حضور استاندار البرز و اعضای هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان برای این مساله برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این جلسه فضای تعاملی بسیار خوبی با تأکید عزیزاله شهبازی استاندار البرز و نمایندگان استان برای بررسی قانونمند صلاحیت ها و بسترسازی در راستای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خرداد ماه وجود داشت.

وی اضافه کرد: در این جلسه بر موضوع بررسی صلاحیت‌ها با رعایت قانون و بدون اعمال سلائق سیاسی و فصل الخطاب بودن نظر مراجع چهارگانه و لزوم حفظ آبروی داوطلبان تأکید شد.

کردی با بیان اینکه در استان البرز در مجموع یک هزار و ۹۱۹ نفر برای شرکت در انتخابات شوراهای شهر ثبت نام کردند که از این تعداد صلاحیت حدود ۲۵ درصد توسط هیات های اجرایی و نظارت شهرستان‌ها احراز نشد گفت: حدود ۲سوم داوطلبان رد صلاحیت شده اعتراض خود را به هیات عالی نظارت استان اعلام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در هیات عالی نظارت رویکرد مثبتی نسبت به احراز صلاحیت‌ها وجود دارد و البته حساسیت‌های محلی نیز کمتر و تاکید نیز بر رعایت قانون و عدم دخالت سلائق سیاسی است، با حوصله به اعتراض‌ها رسیدگی می‌شود.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری البرز با بیان اینکه نتیجه نهایی ۲۲ اردیبهشت ماه مشخص خواهد شد ، افزود: البته برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر که شامل کرج و فردیس می‌شود یک فرصت دیگر نیز وجود دارد تا داوطلبان اگر پس از بررسی هیات عالی نظارت استان به روند احراز صلاحیت خود اعتراض داشتند، موضوع را به هیات عالی نظارت کشور نیز اعلام کنند.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بیست و هشتم خرداد ماه برگزار می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
0
سیاه بازی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین