کد خبر: ۷۰۷۸۳
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۵

دور جدید مذاکرات ایران و امریکا از جمعه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دور جدید مذاکرات ایران و آمریکا در مورد مسائل عراق جمعه آغاز می شود.

فارس به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد بر اساس توافق با مسئولان بلندپایه عراقی روز جمعه مذاکرات سه جانبه ایران عراق و آمریکا درباره این کشور در بغداد برگزار می شود.

این مقام آگاه افزود:بر اساس توافق با مسئولان بلندپایه عراقی روز جمعه مذاکرات سه جانبه ایران عراق و آمریکا درباره این کشور در بغداد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دور چهارم مذاکرات در ادامه دور سوم و در سطح کارشناسان برگزار می شود تصریح کرد: هیئت مذاکره کننده ایرانی فردا وارد بغداد خواهد شد.

این مقام آگاه گفت: به احتمال زیاد دفتر نخست وزیری در منطقه الخضراء محل برگزاری این دور از مذاکرات خواهد بود.

وی در خصوص دعوت از رییس جمهوری اسلامی ایران برای دیدار از عراق نیز گفت :بغداد زمان مشخصی را برای این دیدار پیشنهاد کرده بود و کشورمان نیز تاریخ یازدهم اسفند (اول مارس) را تائید کرده است.

به گفته این منبع دیدار با مقامات و شخصیتهای برجسته سیاسی فرهنگی و اجتماعی عراق در برنامه های سفر رییس جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وی مدت زمان این سفر را دو روز اعلام کرد و تاکید کرد: مقامات عراق برای حضور دکتر محمود احمدی نژاد در بغداد آمادگی کامل دارند.

این منبع افزود: سفر به عتبات عالیات نجف و کربلا از دیگر برنامه های سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به عراق است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند است تا رئیس جمهوری از شهرهای سامرا بصره و شمال عراق نیز دیدار کند اما مشکلات امنیتی به دولت عراق اجازه فراهم کردن تمهیدات سفر به این مناطق را نمی دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین