کد خبر: ۷۰۷۸۵۶
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

آپارتمان نقلی در تهران چند؟

کمبود فایلهای کوچک متراژ مرغوب در بازار مسکن شهر تهران باعث شده تا در شرایط رکود فعلی، این نوع آپارتمانها زودتر فروخته شوند؛ البته با توجه به رشد قیمتها حداقل قیمت واحدهای نقلی در محله‌های جنوبی پایتخت ۵۰۰ میلیون تومان است.
آپارتمان نقلی در تهران چند؟
آفتاب‌‌نیوز :

ثبات بازارهای موازی و طرح مالیات بر خانه‌های خالی باعث شده تا تمایل برای فروش در بازار مسکن افزایش پیدا کند اما بازار در رکود به سر می‌برد؛ رکودی که حتی گریبان واحدهای کوچک متراژ را هم گرفته است. بررسی‌ها نشان می دهد فاصله عرضه تا فروش خانه‌های کوچک متراژ در شهر تهران که تا پیش از این بین یک تا دو هفته بود به حدود یک ماه رسیده؛ همچنین زمان فروش مسکن به طور میانگین برای مناطق میانی تهران که قبلا یک ماه بود به دو ماه افزایش یافته است.

کمبود واحدهای کوچک متراژ نوساز در بازار مسکن کاملا محسوس است؛ مشکلی که طی سالهای اخیر همواره وجود داشت. فقر آپارتمانهای مرغوب با قیمت مناسب در مقابل فشار تقاضا باعث شده تا معدود فایلهایی از این نوع زودتر از آپارتمانهای لوکس فروخته شوند.

به دلیل رکود حاکم بر بازار مسکن ناشی از افت شدید توان متقاضیان، واحدهای کوچک متراژ نیز بدون مشتری مانده‌اند. البته هنوز عمده واحدهای موجود در بازار مسکن را خانه‌های بزرگ متراژ واقع در نیمه شمالی تهران تشکیل می‌دهد. از طرف دیگر اغلب واحدهای نقلی در مناطق جنوبی تهران قرار دارند و بسیاری از آنها نرخهای میلیاردی دارند. اما هنوز می‌توان در بین آنها آپارتمانهایی در محدوده قیمتی ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان پیدا کرد.

ارزان ترین محله‌های شهر تهران عباس‌آباد، خاورشهر، تقی آباد، علائین، قیامدشت، دولت خواه جنوبی و بهشتی هستند که به ترتیب میانگین قیمت هر متر خانه در این مناطق ۹.۶، ۹.۸، ۱۰، ۱۰.۵، ۱۰.۸، ۱۰.۹ و ۱۰.۹ میلیون تومان است. با نقدینگی حدود ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان در این مناطق صاحب خانه شد. اگر نقدینگی را به حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان برسانید محله‌های هرندی، یافت آباد شمالی، مسگرآباد و مطهری در منطقه ۱۵، نعمت اباد و اسماعیل آباد در منطقه ۱۹، باغ آذری، جوانمرد قصاب، شادآباد، ظهیرآباد، سیزده آبان، خلیج فارس و شهید کاظمی گزینه‌هایی است که پیش روی شما قرار دارد.

آپارتمان نقلی در تهران چند؟

امیدواری‌ها به احیای برجام، ثباتی را در بازارهای ارز، طلا و بورس ایجاد کرده است. البته بورس به دلیل جهش سنگین از اواسط سال گذشته روند نزولی داشته و کماکان در مسیر افت قرار دارد. اما آرامش بازارهای ارز و طلا می‌تواند پیش درآمد توافقات سیاسی این روزهای گفت‌وگوهای وین پیرامون برجام باشد. قیمت مسکن شهر تهران نیز در اولین ماه از سال جاری ۳ درصد نسبت به ماه قبل کاهش پیدا کرد. همین مساله منجر به گمانه‌زنی‌ها برای افت قیمت مسکن در آینده شد؛ این در حالی است که قیمت زمین، مصالح ساختمانی، عوارض شهرداری، خدمات مهندسی و دستمزد کارگران با رشد ۴۰ تا ۱۲۰ درصد در سال گذشته همراه شد.

یک کارشناس: بازار مسکن بالا نمی‌رود، پایین هم نمی‌آید

مهدی روانشادنیا ـ کارشناس بازار مسکن ـ درباره پیش‌بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۰ می‌گوید: کاهش قدرت خرید متقاضیان، مانعی بزرگ بر سر رشد قیمت مسکن در سال ۱۴۰۰ خواهد بود اما به دلیل ویژگی چسبندگی این بازار، انتظار کاهش قیمت نمی‌توان داشت؛ گزینه محتمل، ثبات قیمت است که با توجه به نرخ تورم به معنای افت قیمت ذاتی مسکن خواهد بود.

وی بیان می کند: انتظار داریم مسکن در دامنه کوچکی نوسان کند. البته این تحلیل منوط به این است که ثبات ماههای اخیر بازارهای موازی حفظ شود. در حال عمده فرضیه‌ها بر قیمت ۱۸ تا ۲۰ هزار تومانی دلار است. در آن صورت مسکن مقداری گرانتر از قیمت میانگین سالهای گذشته خواهد بود که خود به خود با تثبیت عدد قیمت اسمی، نمودار آن طی یک سال با میانگین بلندمدت منطبق می‌شود. در نتیجه نوسان بزرگ قابل پیش بینی نیست.

همچنین مصطفی قلی خسروی ـ رییس اتحادیه مشاوران املاک ـ درباره وضعیت بازار مسکن در اردیبهشت ماه می‌گوید: در شرایط فعلی معامله‌ای انجام نمی‌شود اما قبل از عید قیمتها ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین آمده بود. بعد از این هم باید قیمتها بیش از ۲۵ درصد کاهش یابد تا مردم مقداری توان خرید پیدا کنند. بارها اعلام کرده‌ایم ستاد تنظیم بازار برای مسکن ایجاد شود و پلیس امنیت به عنوان عضو این ستاد بر بازار نظارت کند. به طور مثال ما اعلام می کنیم قیمتها کاهش پیدا کرده، بعد عده‌ای بخر و بفروش مصاحبه می‌کنند که کاهش نیافته است. سوداگران به دلیل منافع خود مخالف پایین آمدن قیمتها هستند. لذا باید بر فعالیت این افراد نظارت شود.

معاون وزیر: بازار مسکن در کل کشور راکد است

محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ نیز ضمن بیان اینکه در سال جاری با توجه به طرح اقدام ملی، طرح جهش تولید مسکن و افزایش تسهیلات، ساخت و ساز افزایش پیدا می کند گفت: با وجود آمار افزایش قیمت مسکن شهر تهران در ماه‌های اخیر، بازار مسکن سایر مناطق کشور در رکود قرار دارد و رشد قابل ملاحظه قیمت دیده نمی‌شود. دلیل رشد قیمت در تهران نیز سرریز سرمایه‌هایی است که از بازارهای طلا، ارز و بورس به بخش مسکن می‌آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین