کد خبر: ۷۰۷۹۳۳
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱

شکایت ناوالنی علیه سخنگوی پوتین

الکسی ناوالنی فعال زندانی منتقد دولت روسیه علیه دیمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه که وی را به همکاری با سازمان سیا متهم کرده بود، به دادگاه شکایت کرد.
شکایت ناوالنی علیه سخنگوی پوتین
آفتاب‌‌نیوز :

«للا کوکایا» سخنگوی ناحیه پرسنسکی مسکو روز چهارشنبه به خبرگزاری ریانووستی گفت که این دادگاه شکایت نامه ناوالنی علیه دیمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه در مورد اتهام همکاری با سازمان سیا را برای بررسی پذیرفت.

وی افزود: مرحله مقدماتی رسیدگی به شکایت نامه ناوالنی علیه پسکوف برای روز ۲۷ ماه می (ششم خرداد ماه) تعیین شده است.

پیشتر شکایت نامه ناوالنی در دفاع از حیثیت و وجهه کاری خود علیه پسکوف بخاطر برخی نواقص و برای رفع این موارد به وی بازپس گردانده شد.

ناوالنی یکی از اصلی‌ترین منتقدان پوتین و از داوطلبان شرکت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ میلادی روسیه بود که به دلیل محکومیت قبلی از نامزدی در انتخابات منع شد.

در پایان ماه مارس(اواسط فرودین)، وکلای ناوالنی از درد شدید کمر و مشکلات جدی در پای راست ناوالنی خبر دادند. ۳۱ مارس(۱۱ فروردین)، معلوم شد که وی اعتصاب غذا کرده و خواستار اجازه ملاقات با پزشکان غیرنظامی شده است.

پزشکان مسکو ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) نامه ای سرگشاده در مورد وضعیت بحرانی الکسی ناوالنی که در ۳۱ مارس به دلیل امتناع از پذیرش یک پزشک اعتصاب غذا کرده بود، منتشر کردند.

پسکوف: ناوالنی عامل سیا است

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی رییس جمهوری روسیه روز اول اکتبر سال ۲۰۲۰ (۱۰ مهر ۱۳۰۰) گفت: اطلاعاتی داریم که الکسی ناوالنی که غرب مسمومیت او را به مسکو نسبت می‌دهد عامل اطلاعاتی آمریکا (سیا) است.

پسکوف در بیانیه ای افزود: اطلاعاتی در مورد همکاری الکسی ناوالنی شخصیت مخالف روسی با آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در دست داریم.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که ناوالنی شخصیت مخالف روس، در گفت و گو با مجله آلمانی اشپیگل گفت، ولادیمیر پوتین عامل مسمومیت وی است. اما سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که اتهامات ناوالنی علیه پوتین بی اساس و غیرقابل قبول است.

پسکوف اظهار داشت: روسیه اطلاعاتی دارد درباره اینکه ناوالنی با سازمان «سیا» همکاری می کند و تاکنون از طرف سیا دستورالعمل های مختلفی به وی داده شده است.

وی تاکید کرد: بارها اعلام کرده ایم که برلین فاقد مدرکی برای تأیید ادعاهای خود مبنی مسمومیت الکسی ناوالنی توسط روسیه است.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز پیشتر به استفاده سازمان های اطلاعاتی خارجی از ناوالنی برای اهداف خود علیه روسیه اشاره کرد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین