کد خبر: ۷۰۷۹۸۰
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

موشک چینی به زمین نزدیک می‌شود

انتظار می‌رود موشک ۲۱ تنی لانگ مارچ ۵ بی(Long March ۵B) چین در روز شنبه ۸ مه(۱۸ اردیبهشت) به زمین بازگردد و طبق هشدار دولت ایالات متحده آمریکا ممکن است به یک منطقه‌ی سکونی برخورد کند.
موشک چینی به زمین نزدیک می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرده که آن‌ها موقعیت موشک را در فضا ردیابی می‌کنند اما محل دقیق ورود آن به جو زمین هنوز مشخص نیست و نقطه‌ی دقیق آن را می‌توان چند ساعت پس از ورود موشک به جو مشخص کرد.

به گزارش دیلی‌میل، طول بدنه‌ی این موشک ۱۰۰ فوت(۳۰ متر) بوده و عرض آن ۱۶ فوت یعنی ۴.۸ متر است و با سرعت ۴ مایل(۶.۴ کیلومتر) بر ثانیه در مدار می‌گردد و هر دو ساعت یک دور به دور زمین می‌چرخد.

جاناتان مک داول(Jonathan McDowell) یک اخترشناس در مرکز ستاره‌شناسی هاروارد-اسمیتسونیان به اسپیس‌نیوز گفت: مسیر بازگشت این موشک به گونه‌ای است که ممکن است کمی دورتر از نیویورک، مادرید، پکن و جنوب شیلی و ولینگتون، نیوزیلند فرود آید. البته امیدواریم که پس از ورود به جو بسوزد اما احتمال دارد بقایای آن پس از سوختن به زمین بخورد. این بقایا ممکن است وارد اقیانوس‌ها و یا مناطق غیر مسکونی شوند اما همچنان مناطق مسکونی و اموال عمومی نیز در خطر برخورد قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین