کد خبر: ۷۰۸۰۴۱
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳

دفاع کدخدایی از مصوبه جنجالی شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به انتقادات از مصوبه این شورا در خصوص شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: شورای نگهبان بر اساس قانون عمل کرده است.
دفاع کدخدایی از مصوبه جنجالی شورای نگهبان
آفتاب‌‌نیوز :

روز گذشته طحان نظیف، عضو حقوقدان شورای نگهبان، در یک پست اینستاگرامی از مصوبه هشتم اردیبهشت ماه این شورا در خصوص شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و ابلاغ این مصوبه به وزارت کشور خبر داد.

این امر واکنش برخی حقوقدانان و چهره‌های سیاسی را در پی داشت که معتقدند قانونگذاری تنها در شأن مجلس است و هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند در امر قانونگذاری ورود داشته باشد و حتی برخی از سیاسیون به وزارت کشور پیشنهاد دادند که به دلیل قانونی نبودن این مصوبه از اجرای آن خودداری کند.

بر این اساس سعی کردیم که نظر سخنگوی شورای نگهبان در خصوص انتقادات به این مصوبه را جویا شویم که کدخدایی پاسخگویی کامل و جامع به این انتقادات را به زمان دیگری موکول کرد و وعده داد در آینده نزدیک در این خصوص نظر می‌دهد و به یک پاسخ کوتاه به سؤالی در این خصوص اکتفا کرد.

عباسعلی کدخدایی در پاسخ به این انتقادها اظهار کرد: شورای نگهبان بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات که در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده و اختیاراتی که بر طبق قانون اساسی داشته عمل کرده و شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را تعیین و اعلام کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین