کد خبر: ۷۰۸۱۷۴
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵

جرایم مالی یوفا برای ۹ باشگاه حاضر در سوپرلیگ اروپا

یوفا طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد 9 باشگاه از 12 باشگاه حاضر در پروژه سوپرلیگ اروپا با جرایم مالی رو به رو شده‌اند.
جرایم مالی یوفا برای ۹ باشگاه حاضر در سوپرلیگ اروپا
آفتاب‌‌نیوز :

به نفع فوتبال اروپا، 9 باشگاه از 12 باشگاه درگیر در پروژه به اصطلاح "سوپرلیگ" به یوفا که موقعیت باشگاه‌ها را مشخص می‌کند، از جمله تعهد آن‌ها به مسابقات باشگاهی یوفا و همچنین مسابقات باشگاهی ملی، تعهد دادند.

یوفا هیئت اضطراری کمیته اجرایی خود را تشکیل داد، که روحیه و محتوای بیانیه تعهد باشگاه را مورد توجه قرار داد و تصمیم گرفت اقدامات و تعهدات مختلف باشگاه‌ها را تصویب کند. تأیید رسمی تعهدات و نحوه ادغام مجدد باشگاه‌ها و شرکت در مسابقات باشگاهی یوفا بین یوفا و آن 9 باشگاه توافق و امضا شده است. اقدامات مجدد ادغام مصوب کامل و نهایی است.

این 9 باشگاه اذعان می‌کنند و می‌پذیرند که پروژه سوپرلیگ اشتباه بوده و از هواداران، انجمن‌های ملی، لیگ‌های ملی، باشگاه‌های اروپایی و یوفا عذرخواهی می‌کنند. آن‌ها همچنین تشخیص داده‌اند که این پروژه تحت اساسنامه و آیین نامه یوفا مجاز نخواهد بود.

به طور خاص، هر باشگاه:

«بدون قید و شرط ماهیت الزام آور که اساسنامه یوفا را تأیید و قبول می‌کند.

متعهد باقی مانده و در هر فصلی که این باشگاه به دلیل شایستگی ورزشی واجد شرایط باشد، در هر مسابقات باشگاهی یوفا شرکت خواهد کرد.

به انجمن باشگاه‌های اروپا پیوست که تنها نهاد نمایندگی باشگاه‌هایی است که یوفا آنها را به رسمیت می شناسد.

تمام اقدامات در حد توان خود را به منظور خاتمه مشارکت در شرکت تأسیس شده برای تشکیل و اداره سوپرلیگ و متوقف کردن اقدامات قانونی موجود انجام خواهد داد.

به عنوان یک حسن نیت، و همراه با سایر باشگاه‌ها، مجموعاً مبلغی بالغ بر 15 میلیون یورو کمک مالی خواهد کرد، که برای منافع کودکان، جوانان و فوتبال پایه در جوامع محلی در سراسر اروپا، از جمله انگلیس استفاده می‌شود.

همچنین این تعهد مشروط به نگهداری 5٪ از درآمدهایی خواهد بود که برای یک فصل از مسابقات باشگاهی یوفا دریافت می‌کردند، که توزیع مجدد خواهد شد.

این باشگاه‌ها موافقت می‌کنند اگر بخواهند در چنین مسابقه غیر مجاز (100 میلیون یورو) بازی کنند یا هر تعهد دیگری را که در اعلامیه تعهد باشگاه قید کرده‌اند (50 میلیون یورو) نقض کنند، جریمه بپردازند.»

تعهدات فردی را به یوفا ارائه می‌دهد که در آن تمام اصول و ارزش های مندرج در تفاهم نامه 2019 بین یوفا و انجمن باشگاه‌های اروپا پذیرفته شده است.

با پیشرفت، باشگاه‌ها کاملاً متعهد به اصلاحات جدید پس از سال 2024 هستند. به درخواست باشگاه‌ها، یوفا از آن‌ها خواسته و حمایت می‌کند که از طرف انجمن گ‌های ملی مربوطه و لیگ‌های ملی مربوط به روح، محتوا و هدف تعهدات باشگاه‌ها به یوفا توجه شود.

الکساندر شفرین، رئیس یوفا، گفت: "من دو هفته پیش در کنگره یوفا گفتم که اعتراف به اشتباه به خصوص در این روزهای محاکمه توسط شبکه های اجتماعی، از سوی یک سازمان قوی لازم است. این باشگاه‌ها دقیقاً همین کار را کرده اند.

یوفا با پذیرفتن تعهدات و تمایل خود برای ترمیم اختلالی که ایجاد کرده اند، می گ‌خواهد این فصل را پشت سر بگذارد و با روحیه مثبت پیش برود. اقدامات اعلام شده قابل توجه است، اما هیچ یک از مجازات‌های مالی توسط یوفا حفظ نمی‌شود. همه جریمه‌ها به جوانان و فوتبال پایه در جوامع محلی در سراسر اروپا، از جمله انگلیس، سرمایه گذاری می‌شوند.

این باشگاه‌ها به سرعت اشتباهات خود را تشخیص داده و برای نشان دادن عقب نشینی و پایبندی آینده خود به فوتبال اروپا اقدامی انجام داده‌اند. در مورد باشگاه‌هایی که در اصطلاح "سوپرلیگ" درگیر هستند نمی توان همین حرف را زد و یوفا متعاقباً با آنها برخورد خواهد کرد.

باشگاه های زیر تحت این اقدامات قرار گرفته و آنها را پذیرفته اند:

آرسنال

آث میلان

چلسی

اتلتیکو مادرید

اینترناسیوناله میلانو

لیورپول

منچسترسیتی

منچستر یونایتد

تاتنهام هاتسپر

علاوه بر این و با حرکت به جلو، یوفا کلیه حقوق را برای هر اقدامی که صلاح بداند نسبت به آن دسته از باشگاه‌هایی که تاکنون حاضر به انصراف از "سوپرلیگ" نیستند، محفوظ نگه داشته است. موضوع بلافاصله به ارگان‌های انظباطی صلاحیت دار یوفا ارجاع می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین