کد خبر: ۷۰۸۲۰
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۷
شهردار تهران خبر داد؛

احداث گورستان جدید برای تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شهردار تهران از اختصاص هفت میلیارد تومان اعتبار برای احداث گورستان جدید در شرق تهران در بودجه سال آینده شهرداری خبر داد و گفت: احداث گورستان در شهر با مشكل معارض روبروست كه در حال حل و فصل آن هستیم و اوایل سال آینده احداث این گورستان آغاز خواهد شد.

دكتر محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح طرح جامع فرهنگ‌سازی مهندسی ارزش شهرداری تهران (فراشهر)، یادآور شد: آماده‌سازی زمینه‌های احداث گورستان در شهر تهران در حال انجام است كه از اوایل سال آینده؛ آماده‌سازی و احداث این گورستان آغاز می‌شود.

وی همچنین درباره انتشار آگهی فروش زمین در ارتفاعات 1800متر در برخی روزنامه‌ها نیز، گفت: نمی‌توان با استناد به قانون، جلوی فروش زمین افرادی كه دارای سند هستند را گرفت. اما خریداران باید بدانند كه شهرداری به هیچ عنوان در ارتفاعات 1800 متر در منطقه یك، 1600 در منطقه دو و 1400 در مناطق پنج و 22 طبق طرح جامع مجوز ساخت نخواهد داد و محدوده‌های شهر تهران علامت‌گذاری شده است.

وی درباره توقف برخی پروژه‌های عمرانی شهر تهران از جمله احداث پل سه راه آزمایش، توضیح داد: علت توقف برخی پروژه‌ها به دلیل سردی هواست، زیرا در دمای منهای 10 درجه و یا زیر 37 درجه در برج میلاد، امكان فعالیت به خاطر مسایل فنی وجود ندارد كه در سه راه آزمایش نیز علاوه بر مشكل سردی هوا، معارضان نیز منجر به توقف این پروژه شدند كه تلاش می‌كنیم در اولین فرصت و بهبود شرایط هوایی، سه شیفته این پروژه را آغاز كنیم.

جریمه 63 میلیارد تومانی شهرداری به خاطر گرانی آرم طرح ترافیك سوال دیگر خبرنگاران بود كه شهردار تهران در پاسخ به این سوال از توقف و تجدید نظر در این حكم خبر داد و گفت: دادگاه، حكم توقف و تجدید نظر در این حكم را داده و آن را به قوه قضاییه منتقل كرده تا در دادگستری پیگیری شود و هر چه قوه قضاییه در این زمینه تصمیم بگیرد، شهرداری به آن عمل خواهد كرد.

وی یادآور شد: از دید شهرداری سازمان تعزیرات حكومتی به لحاظ حقوقی نمی‌تواند، دخالت ماهوی در زمینه آرم طرح ترافیك داشته باشد و در چارچوب وظایف این سازمان نیست، به طوری كه در حكم اولیه، شهرداری، 63 میلیارد تومان جریمه شد، اما پس از پیگیری، دستور توقف این حكم صادر شده است.

قالیباف درباره منوریل نیز كه برای چندمین بار در طول روزهای گذشته از وی سوال می‌شد، با بیان این كه قبلا در مورد این موضوع توضیح داده‌ام، ادامه داد: 75 درصد مسافرت‌های شهری باید توسط حمل و نقل عمومی انجام شود كه حمل و نقل عمومی نیز به حمل و نقل ریلی و غیرریلی تقسیم می‌شود و مترو و قطار هوایی از انواع سیستم ریلی هستند.

وی عنوان كرد: تهران دارای طرح جامع حمل و نقل و ترافیك است و این طرح هم اكنون در شورای شهر تهران در مرحله مطالعه بوده كه در آن منوریل نیز دیده شده است.

شهردار تهران افزود: هم اكنون بحث موجود در زمینه منوریل این است كه به چه میزان و در چه مسیرهای احداث شود و این موضوع مساله كارشناسی بوده و به هیچ عنوان موضوع سیاسی نیست و رسانه‌ها نباید این موضوع را سیاسی كرده و برای مردم دغدغه‌ ایجاد كنند.

وی اضافه كرد: طبق مصوبات مجلس شورای اسلامی از مجموع 75 درصد سهم حمل و نقل عمومی، 30 درصد برای مترو و 25 درصد برای اتوبوسرانی در نظر گرفته شده كه 20 درصد باقی‌مانده نیز شامل تاكسیرانی و سایر وسایط نقلیه عمومی می‌شود.

قالیباف تاكید كرد: در اصل منوریل، مخالفتی نداریم و از اول هم نداشتیم و تاكید ما بر این است كه طبق قانون، احداث این پروژه باید توسط شهرداری انجام شود و دولت نباید این كار را انجام دهد.

وی درباره طرح فراشهر نیز، گفت: فراشهر مجموعه‌ای است كه در حوزه مهندسی ارزش به عنوان یك تفكر، نگرش و باور، باید از طریق مدیران شهری، پیمانكاران و مشاوران كه در اداره شهر نقش دارند، برای رسیدن به هدف اصلی كه بهبود كیفیت زندگی شهروندان در بعد معنوی و مادی است، ‌اجرا شود.

وی ادامه داد: برخی مدیران در كشور سمبل‌كاری كرده و هنگامی كه به محل كار می‌آیند، سریع برمی‌گردند. برخی دیگر، دائم حضور داشته و به طور قابل قبولی فعالیت می‌كنند و تعداد دیگری از مدیران با كارشان می‌سوزند و عشق می‌كنند و اگر مدیری با كارش سوخت و عشق كرد، مدیریت معنوی به دست می‌آورد.

شهردار تهران خاطر نشان كرد: باید در هر عرصه مدیریتی به این موضوعات توجه كرده و مهندسی ارزش به عنوان یك تفكر و باور مدنظر قرار گرفته شود و نباید تنها به عنوان تكنیك مدیریتی به آن نگاه كنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین