کد خبر: ۷۰۸۲۴۴
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷

فاش شدن اغراق "ایلان ماسک" در مورد رانندگی کاملا خودران "تسلا"!

در سندی که به تازگی فاش شده به نظر می‌رسد که "ایلان ماسک" در مورد فناوری کاملا خودران تسلا اغراق کرده است و این اولین بار نیست که این اتفاق می‌افتد.
فاش شدن اغراق
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش از آی‌ای، طبق یک بیانیه غیررسمی از مدیر نرم افزار اتوپایلت تسلا که به تازگی توسط یک گروه شفاف سازی قانونی به دست آمده و منتشر شده است، "ایلان ماسک" مدیر عامل شرکت "تسلا" در مورد توانایی سیستم خودران نوپای شرکت خود اغراق کرده است.

این جدیدترین شواهد از عدم شناخت کامل "ماسک" از سیستم اتوپایلت و تفاوت بین آنچه به جهان می‌گوید و توانایی‌های واقعی آن است.

این در حالی است که "تسلا" پس از تصادف اخیر یکی از خودروهای خودران خود در حالی که کسی پشت فرمان نبوده و منجر به کشته شدن دو مرد شد، با دقت بیشتری تحت نظر قرار گرفته است.

در یادداشت گروه شفاف سازی آمده است: توییت "ایلان" با واقعیات مهندسی مطابقت ندارد. تسلا در حال حاضر در سطح دو فناوری خودران است و وضعیت سطح دو به معنای ظرفیت رانندگی نیمه خودکار است؛ جایی که هنوز رانندگان انسانی نیاز به نظارت بر عملکرد خودرو دارند.

این در حالی است که "ماسک" پیش از این به سرمایه‌گذاران "تسلا" گفته بود که مطمئن است که خودروهای تسلا امسال قادر به رانندگی کاملا خودکار بدون نیاز به نیروی انسانی خواهند بود.

"تسلا" در اکتبر ۲۰۲۰ نسخه بتای محصول جدیدی را به نام "رانندگی کاملا خودران"(FSD) برای برخی صاحبان خودروهای تسلا به عنوان بخشی از برنامه دسترسی زودهنگام "تسلا" ارائه کرد. این به‌روزرسانی نرم‌افزاری به رانندگان امکان دسترسی به سیستم کمکی رانندگی خودکار در جاده‌های محلی و خیابان‌های شهر را می‌دهد.

برنامه دسترسی زودهنگام "تسلا" یک پلتفرم آزمایشی است که برای از بین بردن خطاهای موجود در نرم‌افزار طراحی شده است و این شرکت اعلام کرده است که ۸۲۴ خودرو از تاریخ ۹ مارس تاکنون در این برنامه آزمایشی ثبت نام کرده‌اند که ۷۵۳ مورد از آنها کارمند شرکت بوده‌اند و فقط ۷۱ مورد غیر کارمند درگیر این آزمایش شده‌اند.

"ماسک" گفت که شرکت او بسیار محتاطانه با به‌روزرسانی‌های نرم افزاری رو به جلو حرکت می‌کند و این منطقی است، زیرا رانندگان هنوز باید دست خود را روی فرمان نگه دارند و آماده باشند تا هر لحظه کنترل وسیله نقلیه را در دست بگیرند. اما آنچه کمتر منطقی است، پیش‌بینی‌های ایده‌آل گرایانه وی از وسایل نقلیه خود برای دستیابی به فناوری کاملا خودران است، به ویژه هنگامی که مهندسان شرکت وی داستان دیگری را برای ناظران تعریف می‌کنند.

بنابراین در حال حاضر، خودروهای "تسلا" فقط باید با نام "خودران" شناخته شوند و فعلا خبری از فناوری "کاملا خودران" نیست.

خودروهای "تسلا" احتمالاً به استقلال سطح پنج نخواهند رسید، این بدان معناست که خودروهای آن نمی‌توانند رانندگی را در هر مکانی و در هر شرایطی، بدون هیچ‌گونه نظارت انسانی انجام دهند.

در یادداشت مذکور آمده است: "تسلا" نمی‌تواند بگوید که تا پایان سال به فناوری خودران سطح پنج می‌رسد.

از نظر بسیاری، تعجب آور است که سخنان خصوصی "تسلا" برخلاف گفته‌های عمومی "ماسک" در مورد توانایی‌های سیستم خودران "تسلا" است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین