کد خبر: ۷۰۸۲۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
هیچکس مساله کرونا را دستمایه مسائل حزبی، جناحی و انتخابات قرار ندهد

روحانی: نزول موج چهارم کرونا آغاز شده/ بهترین واکسن، اولین واکسن است

رئیس‌جمهور گفت: علیرغم اینکه مبتلایان در موج چهارم بسیار بیشتر بودند اما میزان مرگ و میر تقریباً مساوی با دوره سوم بودند و این نشان از مهارت مدافعین سلامت و تلاش فوق العاده آنها دارد.
روحانی: نزول موج چهارم کرونا آغاز شده/ بهترین واکسن، اولین واکسن است
آفتاب‌‌نیوز :

حسن روحانی در جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به مراسم شب‌های قدر گفت: شب‌های قدر اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، این شب از هزار ماه برتر و بالاتر است مردم علاقه داشتند در این در مجالس شرکت کنند در عین حال آنهایی که شرکت داشتند حداکثر پروتکل را مراعات کردند.

رئیس جمهور ادامه داد: گزارشی که در آغاز جلسه شنیدیم در مورد آنهایی که احتیاط کردند و شرکت نکردند در منازل خودشان از طریق صدا و سیما و یا سایر رسانه‌های جمعی بهره‌مند شدند و استفاده کردند که از آنها تشکر و سپاسگزاری می کنیم که اصول بهداشتی را به خوبی مراعات کردند.

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته همانطور که مردم محترم می دانند با یک موج چهارم که حتی در گراف‌ها هم به خوبی مشخص است و این خیز، یک خیز بسیار بلندی بود مواجه شدیم . این موج بیش از خیز اول و دوم و سوم و یک ویروس متاسیون یافته و خطرناک بود به حمدلله گزارشی که ما امروز دیدیم افت و خیزهای را مشاهده می‌کنیم اما عمدتاً همه جا می توانیم بگوییم در استان‌ها به پیک نهایی رسیدیم و مسیر نزولی خودش را طی کند.

رئیس قوه مجریه افزود: نکته بسیار مهم این است که علیرغم اینکه مبتلایان در این دوره بسیار بیشتر بودند اما میزان مرگ و میر تقریباً مساوی با دوره سوم بود و این نشان از مهارت مدافعین سلامت و تلاش فوق العاده آنها و مراعات خود مردم دارد.

وی گفت: این نشان می‌دهد که مردم با اصول بهداشتی کاملاً آشنا شده‌اند و مهم این است که طرف بعد چند روز سختی و بیماری به سلامت به خانه بازگردد و الحمدالله به خوبی انجام شد.

روحانی اظهار کرد: اگر همه دست به دست همه نداده بودیم و این رنگبندی‌ها اجرایی نشده بود، ما امروز از پیک موج چهارم خارج نشده بودیم.

وی تأکید کرد: نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم، مسأله واکسن است. ما در این مقطع نیازمند هستیم که واکسن خارجی وارد کنیم. برخی از دوستان اعلام کردند که واکسن‌های داخلی ما می‌رسد و عجله نکنید که این حرف، حرف دقیقی نیست و بهترین واکسن، اولین واکسن است. هر واکسن مورد تأیید که رسید باید آن واکسن را فوری استفاده کرد.

رئیس دولت گفت: الحمدلله گروه اول ما که مدافعان سلامت بودند، از واکسن استفاده کردند و افراد بالای ۸۰ سال نیز در حال واکسینه شدن هستند. امیدواریم در روزهای آینده نیز افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند واکسینه شوند. در روزهای آینده یک میلیون دوز واکسن در اختیار ما قرار می‌گیرد و همچنین اوایل خرداد ۸ میلیون دوز در اختیار ما قرار خواهد گرفت. ما باید بتوانیم کاری کنیم که ۱۳، ۱۴ میلیون نفری که اولویت اول ما هستند، ‌در این دولت واکسینه شوند و ما بتوانیم بگوییم که مرگ را مهار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: امروز با این اقدامی که شده است امیدواریم تا تیر ماه بتوانیم، اعلام کنیم که از لحاظ مرگ و میر این ویروس را مهار کرده‌ایم. امیداوریم واکسن‌های داخلی نیز در تابستان تولید شود. واکسن پاستور که با همکاری کوبا در حال تولید است، زودتر در اختیار مردم قرار می‌گیرد و شرایط، شرایط بهتری خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: آنچه باید مدنظر قرار دهیم این استکه این ویروس همان ویروس است و درمان آن یکسان است. ما نباید نگران جهش آن باشیم. همه دستورالعمل‌ها و استفاده از ماسک و عدم تجمعات و ممنوعیت سفر باید دقیق‌تر را اجرا کنیم. آنچه دولت باید انجام دهد، تجهیز بیمارستان هاست. کار دیگری که به عهده دولت است، واکسن است که دولت موظف است واکسن خریداری و وارد کند.

روحانی اظهار کرد: تاکنون ۱۶ میلیون کوواکس و ۱۰ سایر واکسن‌ها آماده است بنابراین امروز ۳۰ میلیون واکسن ما آماده است و در حال ارسال است. واکسن‌های داخلی نیز در حال تولید است. کشور نیازمند به واکسن داخلی است. این ویروس نشان داد که یک اپیدمی خطرناک وجود دارد و زود نابود نمی‌شود بنابراین ما باید کشور را مجهز کنیم.

به هر حال ما ۱۶ ماه است که با این ویروس مواجه شده‌ایم. ابتدا فکر نمی‌کردیم که پس از چند ما ه بشر بتواند به واکسن برسد، البته ممکن است که این واکسن کاملی نباشد اما کار عظیم و بزرگی انجام گرفت و برخی از مقررات نیز حذف شد واکسن به بازار آمد. اساس واکسن این است که بدن را برای مبارزه بهتر با ویروس آماده می‌کند؛ بنابراین اصل واکسن یک ضرورت است.

رئیس دولت تدبیر و امید درباره افرادی که واکسن زده یا می‌زنند، بیان داشت: ما از واکسن‌های که به دست ما می‌رسد یا تولید خواهیم کرد استفاده می‌کنیم و این می‌تواند جامعه ما را در مسیر درستی قرار دهد. البته کسی که واکسن می‌زند خودش مصون است، اما ممکن است ناقل باشد؛ یعنی فکر نکند که مصونیت کامل دارد بلکه این احتمال دارد ویروس را به همکار یا در منزل به خانواده انتقال دهد، ضمن اینکه هنوز مشخص نیست خود فرد هم با واکسن ۱۰۰ درصد مصون شده باشد.

وی در تشریح علت روند سیاستگذاری واکسیناسیون، اظهار داشت: مردم عزیز ما بدانند که ما مشاهده کردیم چه در ایران و چه در سایر کشورهای جهان مرگ و میر عمدتاً متعلق به سن ۶۰-۶۵ سال و بالاتر است. بر همین مبنا بوده که اولویت واکسن با این افراد و کسانی است که بیماری زمینه‌ای دارند. پس از پایان واکسیناسیون این جمعیت کم کم به سمت مصونیت و واکسیناسیون بیشتر نیز حرکت خواهیم کرد و ان‌شاءالله تا پایان پایان امسال همه این موارد انجام خواهد شد و ما به نقطه‌ای که مورد نظر همه ما است می‌رسیم.

روحانی در پایان گفت: توصیه آخر من این است که این مساله کرونا یک مساله اخلاقی، ملی و انسانی است. من خواهش می‌کنم هیچکس این داستان را دستمایه مسائل حزبی، جناحی و خدای نکرده انتخابات قرار ندهد، ان‌شاءالله خداوند توفیق دهد یک انتخابات بااخلاق و باشکوهی انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
1
1
کشورهای کمونیستی و رفقاشون هر کدوم دارند چندتا چندتا واکسن کرونا معرفی می کنند اما بقیه دنیا فقط سه چهارتا واکسن ساخته اند عقل ناقص من میگه که ویروس ساخت دست کمونیستها هست حالا بعضی از این کشورها اجازه دادند تا ویروس تو کشورشون پخش بشه تا بوسیله اون مردم رو کنترل کنند مثل روسیه و بعضیهاش مثل چین که کنترل کافی بر مردم داشتند اجازه پخش ویروس ندادند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین