کد خبر: ۷۰۸۴۳۱
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

نقش آنتی‌اکسیدان‌ها در تغذیه کرونایی مادران باردار

یک متخصص تغذیه گفت: زنان باردار باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و پیروی از یک رژیم غذایی متعادل، از ابتلا به کرونا پیشگیری کنند.
نقش آنتی‌اکسیدان‌ها در تغذیه کرونایی مادران باردار
آفتاب‌‌نیوز :

سمیرا مرادی اظهار کرد: یکی از نعمت‌های فصل تابستان، فراوانی میوه‌ها و سبزی‌های متنوع و رنگین کمانی است که سرشار از آنتی اکسیدان‌ها هستند.

وی ادامه داد: این آنتی اکسیدان‌ها نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن به ویژه در دوران همه گیری ویروس کرونا دارند که به مادران باردار و شیرده توصیه می‌شود از هر یک از میوه‌ها و سبزی‌های سبز، زرد، قرمز و بنفش در وعده‌ها و میان وعده‌های غذایی روزانه به صورت متنوع و متعادل دریافت کنند.

مرادی با بیان اینکه مادران باردار باید به مصرف منابع پروتئینی توجه ویژه ای داشته باشند، گفت: این افراد باید به میزان نیاز از لبنیات کم چرب، تخم مرغ، گوشت‌های سفید و قرمز و حبوبات در برنامه غذایی روزانه مصرف کنند.

این متخصص تغذیه تأکید کرد: این افراد در مقابل باید فست‌فودها، غذاهای پرچرب و سرخ شده، چربی‌های جامد، قندهای ساده و شیرینی‌های ناسالم را از رژیم غذایی روزانه حذف کنند و تا حد امکان از مغز دانه‌ها و روغن‌های گیاهی که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند، به مقدار مناسب مصرف کنند.

وی عنوان کرد: مادران باردار باید طبق تجویز متخصص زنان، مکمل‌های تغذیه‌ای را دریافت و از مصرف خودسرانه مکمل‌ها و گیاهان دارویی اجتناب کنند.

مرادی تصریح کرد: مادران باردار باید به منظور پیشگیری از ابتلاء به یبوست در این دوران، به سه عامل مهم دریافت آب و فیبرها به میزان کافی و فعالیت بدنی منظم توجه داشته باشند که اگر هر یک از این سه مورد به دلیلی به میزان کافی وجود نداشته باشد، احتمال ابتلاء به یبوست افزایش می‌یابد.

این متخصص تغذیه با تأکید بر مصرف سبزی‌ها همراه با وعده‌های غذایی، نان و غلات سبوس دار، روغن زیتون، میوه‌های خشک خیسانده شده در آب، حبوبات و حذف مواد غذایی حاوی کافئین در دوران بارداری، اظهار کرد: مادران بارداری که از مکمل آهن استفاده می‌کنند، ممکن است تغییر نوع مکمل آهن در بهبود یبوست‌شان مؤثر باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین