کد خبر: ۷۰۸۴۸۹
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶

درمان کرونا را سخت‌تر نکنید

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به پیامدهای مراجعه دیرهنگام بیماران به بیمارستان‌ها گفت: برخی بیماران ابتدا درمان‌های خانگی و سنتی را انجام می‌دهند یا به مراکزی که درمان استاندارد انجام نمی‌دهند، مراجعه می‌کنند و زمانی که بدحال می‌شوند به بیمارستان‌های منتخب مراجعه می‌کنند که این مساله، درمان را سخت‌تر می‌کند.
درمان کرونا را سخت‌تر نکنید
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر شکراله سلمان‌زاده اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته از ۲۶۳ نمونه گرفته‌شده، ۱۳۳ مورد جدید مثبت داشته‌ایم که ۷۰ نفر در آبادان، ۴۳ نفر در خرمشهر و ۲۰ نفر در شادگان مثبت قطعی ابتلا به کووید – ۱۹ گزارش شده است.

وی افزود: از این ۱۳۳ مورد مثبت جدید ۱۱۸ بیمار، سرپایی هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: روز گذشته نیز ۳۸ نفر بستری و ۳۱ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند. متاسفانه در این بازه زمانی پنج مورد فوتی داشتیم که سه نفر در آبادان و دو نفر در خرمشهر بوده‌اند. در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان ۲۰۰ نفر است.

سلمان‌زاده با اشاره به رکورد زدن آبادان در موارد مرگ با هفت مورد فوتی در یک روز در روزهای اخیر در خصوص علت افزایش موارد مرگ و میر، افزود: سیر پیک بیماری به گونه‌ای است که ابتدا موارد بیماری، سپس موارد بستری و بعد موارد مرگ و میر افزایش می‌یابد. هنگام خروج از پیک بیماری نیز ابتدا موارد بروز، سپس بستری و بعد مرگ و میر کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر اکنون با ویروس جهش یافته‌ای که شدت بیماری‌زایی و مرگ و میر بیشتری دارد، مواجه هستیم بنابراین بیماران با وضعیت وخیم‌تر به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص مراجعه بیماران با وضعیت وخیم‌تر به بیمارستان‌ها، بیان کرد: مشکل عمده دیگر در این خصوص مراجعه دیر هنگام بیماران به بیمارستان‌ها است؛ برخی بیماران ابتدا درمان‌های خانگی و سنتی را انجام می‌دهند یا به مراکزی که درمان استاندارد انجام نمی‌دهند، مراجعه می‌کنند و زمانی که بدحال می‌شوند به بیمارستان‌های منتخب مراجعه می‌کنند که این مساله، درمان را سخت‌تر می‌کند.

سلمان‌زاده گفت: از مردم خواهش می‌کنیم در صورت ابتلا به کووید – ۱۹، به مراکز منتخب و بیمارستان‌های معرفی‌شده که درمان استاندارد را انجام می دهند، مراجعه و از خوددرمانی و درمان‌های غیراستاندارد بپرهیزند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین