نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما درباره برنامههای رمضانی صداوسیما منتشر شد که بر اساس آن ۷۹.۳ درصد بیننده برنامههای سیما و حدود ۲۱ شنونده برنامههای رادیو بودهاند.
در میان سریالهای تلویزیون سریال «احضار» شبکه یک سیما با ۴۳.۱ درصد مخاطب و رضایت حدود ۷۴ درصد در حد زیاد در صدر سریالهای رمضانی تلویزیون قرار گرفت.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، سریال «یاور» شبکه سه سیما با حدود ۴۱ درصد مخاطب و رضایت بیش از ۸۱ درصد در حد زیاد دومین سریال موردپسند مردم شده است.
فصل چهارم «بچه مهندس» از شبکه دو سیما نیز با ۳۷.۳ درصد مخاطب و رضایت بیش از ۷۲ درصد در حد زیاد در جایگاه سوم سریالهای رمضانی سیما در سال ۱۴۰۰ قرار گرفته است.
نتایج این نظرسنجی بر این قرار است که بیش از ۳۱ درصد مردم در لحظات افطار امسال مهمان سفرههای افطاری شبکه ها بودهاند.
«دعوت» از شبکه یک سیما با بیش از ۱۹ درصد مخاطب و رضایت حدود ۹۲ درصد در حد زیاد در صدر برنامههای افطار شبکههای سیما قرار گرفته است.
«مثل ماه» شبکه سه سیما هم با حدود ۱۵ درصد مخاطب و رضایت حدود ۸۵ درصد در حد زیاد و رشد ۵.۴ درصدی نسبت به رمضان ۹۹ رتبه دوم برنامههای افطار شبکههای سیما را کسب کرد.
بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، بیش از ۱۱ درصد مردم امسال پای فصل دوم «زندگی پس از زندگی» نشستهاند و بیش از ۹۱ درصد از آن رضایت در حد زیاد داشتند.
بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، حدود ۲۰ درصد از مردم مخاطب ویژهبرنامههای سحر تلویزیون در رمضان امسال بودهاند که ماه خدا از شبکه یک سیما با حدود ۱۳ درصد مخاطب و رضایت بیش از ۹۲ درصد در حد زیاد در صدر برنامههای سحر سیما قرار گرفت.
ماه من از شبکه سه سیما با ۷.۴ درصد مخاطب، به افق بهشت از شبکه دو سیما با ۴.۸ درصد مخاطب، مهمان خدا از شبکه قرآن و معارف سیما با ۴.۵ درصد مخاطب، وقت سحر شبکه افق با ۳.۲ درصد مخاطب و نواهای رمضانی با ۳ درصد مخاطب در رتبههای دوم تا ششم ویژهبرنامههای سحر سیما قرار گرفتند.
همچنین حدود ۲۹ درصد مردم در رمضان امسال پای برنامههای ترتیل خوانی قرآن کریم سیما نشستهاند که شبکه سه سیما با ۱۱.۵ درصد مخاطب در صدر شبکههای سیما ایستاده است.
شبکههای یک و دو سیما به ترتیب انتخابهای دوم و سوم مردم در ترتیل خوانی قرآن کریم بودهاند.
بیش از ۲۵ درصد از مردم هم در رمضان ۱۴۰۰ پای سخنرانیهای مذهبی سیما از شبکههای مختلف نشستهاند و در این میان شبکه سه با ۱۰.۴ درصد مخاطب در رتبه نخست شبکهها قرار گرفته است.
شبکههای یک و دو سیما بعد از شبکه سه در رتبههای دوم و سوم پخش سخنرانیهای مذهبی قرار گرفتند.
حدود ۲۶ درصد مردم هم بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات مناجات خوانی شبکههای مختلف سیما را بیننده بودهاند که در این میان شبکه یک سیما مخاطب بیشتری را پای خود نشانده است و شبکههای سه و دو در رتبههای بعدی قرار گفتهاند.
نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان میدهد در رمضان ۱۴۰۰ حدود ۲۱ درصد شنونده برنامههای رادیو بودهاند که در میان شبکههای رادیویی شبکههای استانی با بیش از ۳۶ درصد مخاطب از این ۲۱ درصد، در رأس شبکههای صدا قرار گرفتهاند.
بعد از رادیوهای استانی، رادیو آوا، رادیو پیام، رادیو جوان، رادیو ایران، رادیو ورزش و رادیو قرآن در رتبههای بعدی شبکههای رادیویی در ماه مبارک رمضان قرارگرفتهاند.
لازم به ذکر است، این نظرسنجی، نظرسنجی نخست مرکز تحقیقات رسانه ملی از برنامههای رمضانی است و نظرسنجی دوم بعد از پایان ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.