کد خبر: ۷۰۸۵۸
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۶

کروبی: نه دعوا، نه ائتلاف

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: مهدی کروبی گفت: با هیچ كس ائتلاف نمی‌كنیم؛ ولی با كسی هم دعوا و قهر نمی‌كنیم و تفاهم و تعامل داریم.

به گزارش ایسنا، دبیركل حزب اعتمادملی روز پنج‌شنبه در همایش مسوولان ستاد استانی حزب اعتماد ملی به بیان توضیحاتی درباره‌ دیدارش با رهبر معظم انقلاب و آیت الله جنتی پرداخت و با بیان این كه قانون باید شفاف و روشن باشد گفت: غیر از رایزنی راهی نداریم و باید پیگیر كارها باشیم؛ البته من طرفدار قانونم و روی آن تكیه می‌كنم.

مهدی كروبی گفت: زمانی كه مجلس در اختیار من بود دوستان نگذاشتند كه قانون را درست كنیم. در آن زمان صحبت‌ها كاملا به نفع جریان ما بود. ولی هرچه كردیم تحصن به هم بخورد، نشد.

دبیركل حزب اعتماد ملی ادامه داد: كارهایی كه شد ما را ناچار كرد كه این قدر بدویم و این حرف‌ها را بزنیم؛ بنده می‌دانستم و عقیده داشتم و دارم كه اوضاع این طور می‌شود.
وی با انتقاد از فحاشی برخی سایت‌ها به حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی اظهار كرد: هركسی كه وارد قضیه‌ انتخابات می‌شود و اعتراض می‌كند به او معترض می‌شوند؛ حتی عده‌ای می‌خواهند كه من هم كنار بروم و از الان برخی از روزنامه‌ها می‌نویسند كه كروبی گفته فقط یك تیر دارد و آن را برای ریاست جمهوری استفاده و در آن انتخابات شركت می‌كند. من اصلا این را نگفته‌ام.

كروبی ادامه داد: ما با هیچ كس ائتلاف نمی‌كنیم؛ ولی با كسی هم دعوا و قهر نمی‌كنیم و تفاهم و تعامل داریم؛ زیرا من اوضاع را می‌شناسم و می‌دانستم حرف‌هایی كه زده شده كار را خراب می‌كند كه سال آینده در این مورد بیش‌تر توضیح می‌دهم.

وی گفت: در انتخابات شوراها هم افرادی را در فهرست‌ها قرار دادند كه اگر زمانی ما آن‌ها را مطرح می‌كردیم سازشكار بودیم؛ ما تفاهم و تعامل داریم و می‌خواهیم كار حزبی كنیم. ما باید بگوییم با چپ و راست تعامل داریم اما، مستقلیم.

دبیركل حزب اعتماد ملی خطاب به اصلاح‌طلبان گفت: اگر بحث ائتلاف را مطرح نمی‌كردند من وارد این مقوله نمی‌شدم. اما من از همان ابتدا گفتم كه ما ائتلاف نمی‌كنیم هر چند هر كاری كه ما می‌كنیم به نفع همه‌ی شماست.

كروبی در ادامه گفت: متاسفانه در این انتخابات كسانی ردصلاحیت شدند كه جبهه رفته‌اند، خانواده شهید هستند؛ به هر حال از نظر برخی سابقه‌ اصلاح‌طلبان خراب است و همه پرونده دارند. ما باید تلاش كنیم تا این ساختمان نریزد و اعتمادملی جدی كار می‌كند و در سراسر كشور حضور دارد و البته گاهی ممكن است اعلام كنیم كه در برخی حوزه‌ها كاندید نداریم.

دبیركل حزب اعتماد ملی در ادامه اظهار كرد: یك جریانی وجود دارد كه این جریان به رای اعتقاد ندارد و "رای میزان"، "رای در راس" و "مجلس در راس" نمی‌داند و اگر كناره‌گیری كنیم به نفع آن‌هاست. پس باید تمام تلاشمان برای ماندن باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین