کد خبر: ۷۰۸۵۸۴
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری در پوشش جمع‌ آوری فطریه و کفاره روزه

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی با توجه به نزدیک شدن به در پیش بودن عید سعید فطر درخصوص کلاهبرداری از شهروندان با ترفند کمک به نیازمندان و جمع‌آوری فطریه هشدار داد.
هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری در پوشش جمع‌ آوری فطریه و کفاره روزه
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علی محمدپور گفت: در روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان تعدادی از مجرمان سایبری از هر فرصت و زمانی برای عملی کردن اعمال و اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند و همواره به دنبال موقعیت‌ها و شگرد‌هایی هستند تا با استفاده از آن بتوانند از کم دقتی و حسن اعتماد هموطنان سوء‌ استفاده کنند.

وی افزود: به تازگی مشاهده شده که کلاهبرداران با سوء‌استفاده از حس انسان دوستانه مردم ، تبلیغات زیادی در راستای پرداخت زکات فطریه به نیازمندان، افراد بی‌خانمان، کمک به بیماران و کودکان نیازمند از طریق ارسال پیامک یا تبلیغات در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: شهروندانی که قصد دارند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق فضای مجازی پرداخت کنند، می‌توانند فطریه یا کفاره روزه خود را به حساب‌های مؤسسات اعلام شده توسط رسانه‌های رسمی و داخلی واریز و از پرداخت وجه در سایت‌های نامعتبر و حساب شخصی افراد خودداری کنند.

سرهنگ محمدپور افزود با توجه به اینکه بیشتر هموطنان از تلفن‌های همراه و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند بنابراین امکان طراحی اپلیکیشن‌ها و همچنین کانال‌ها و صفحات جعلی منسوب به نهاد‌های دولتی و مسئول بیش از سایر شگرد‌های مجرمانه متصور است، از این رو هموطنان مراقب کانال‌ها و اپلیکیشن‌های جعلی باشند.

وی از شهروندان خواست هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین