کد خبر: ۷۰۸۵۹۰
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

نصف شدن درآمد مردم جهان تحت تاثیر کرونا

مجموع درآمد شاغلین جهانی در نتیجه کرونا ۱.۶ تریلیون دلار کاهش یافته است.
نصف شدن درآمد مردم جهان تحت تاثیر کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

در دو سال اخیر اقتصاد جهانی شاهد یکی از بدترین شرایط خود در نتیجه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی گسترده کسب و کارها بود. شمار زیادی از مردم در سراسر جهان کار خود را به شکل موقت یا همیشگی از دست دادند و بخش بزرگی هم با کاهش محسوس درآمدهای خود مواجه شدند. موسسه گالوپ در بررسی جدید خود دریافته است از هر دو نفر، یک نفر در نتیجه شیوع کرونا با کاهش درآمدهای خود مواجه شده است. طبق برآورد این موسسه که با مشارکت ۳۰۰ هزار نفر از ۱۱۷ کشور تهیه شده، مجموع درآمد شاغلین جهانی طی این مدت ۱.۶ تریلیون دلار کاهش یافته است.

در بین کشورهای مختلف، بیشترین کاهش درآمد در تایلند به ثبت رسیده که درآمد شاغلین در آن ۷۶ درصد به نسبت دوران قبل همه گیری کمتر شده است. در طرف مقابل اما سوییسی ها با کاهش ۱۰ درصدی، کمترین خسارت را از کرونا دیده اند. در بولیوی، میانمار، کنیا، اوگاندا، کنیا و اندونزی هم کاهش درآمدها بیش از ۷۰ درصد بوده است. این رقم برای آمریکا هم ۳۴ درصد کاهش عنوان شد.

در بین بخش های مختلف، فعالین حوزه صنایع غذایی، خرده فروشی و گردشگری متحمل بیشترین کاهش درآمد شده اند. بیش از ۶۵ درصد پاسخ دهندگان از ۵۷ کشور نظیر هند، فیلیپین، بنگلادش و اکوادور گفته اند در نتیجه کرونا به طور موقت یا دایم بیکاری را تجربه کرده اند. در طرف دیگر اما کمترین میزان بروز بیکاری مربوط به اتریش، سوییس و آلمان بوده است. ۳۹ درصد پاسخ دهندگان آمریکایی گفته اند دست کم برای مدتی، در نتیجه کرونا بیکار شده اند.

همچنین یک مطالعه جداگانه توسط موسسه آکسفام هم نشان می دهد زنان بیشترین تاثیر را از کرونا دیده اند و درآمد آن ها در مجموع ۸۰۰ میلیارد دلار کمتر شده است. نرخ بیکاری در بسیاری از کشورهای جهان سال قبل رکوردهای جدیدی را به ثبت رساند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین