کد خبر: ۷۰۸۵۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

باز هم انفجار در افغانستان با ده‌ها کشته و زخمی

منابع محلی گزارش دادند، انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در مسیر حرکت یک اتوبوس در ولایت زابل، واقع در جنوب افغانستان به کشته شدن ده‌ها تن انجامید. هم‌چنین وزارت بهداشت افغانستان از دومین انفجار طی ۲۴ ساعت گذشته در مسیر حرکت یک اتوبوس مسافربری اینبار در ولایت مرکزی پروان خبر داد.
باز هم انفجار در افغانستان با ده‌ها کشته و زخمی
آفتاب‌‌نیوز :

به گفته منابع مطلع انفجار در ولایت زابل در منطقه "شهر صفا" رخ داد و اکثر مسافران این اتوبوس کشته یا زخمی شده‌اند. منبع دیگری به اسپوتنیک گفت این انفجار جان ۱۶ تن را گرفته و چندین تن دیگر را زخمی کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ماه مارس یک سری انفجارهای هدفمند در مسیر حرکت اتوبوس‌ها در کابل، پایتخت افغانستان رخ داد. چندین تن از جمله کارکنان یک وزارتخانه کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در همین حال خبرگزاری رویترز از کشته شدن یازده تن در انفجار اخیر در زابل خبر داده است. سخنگوی فرماندار ولایت زابل گفت، این انفجار شامگاه یکشنبه رخ داده و ۴۱ تن از جمله زنان و کودکان زخمی شده‌اند و در وضعیت ناگوار به سر می‌برند.

در همین حال در انفجار دیگری که امروز در افغانستان و در ولایت پروان روی داد، دو غیرنظامی کشته و ۹ تن دیگر زخمی شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انفجارهای اخیر را برعهده نگرفته است.

خشونت‌ها در افغانستان در هفته‌های اخیر پس از آنکه آمریکا اعلام کرد تا یازدهم سپتامبر از این کشور خارج می‌شود، افزایش یافته است. با این حال طالبان اواخر روز یکشنبه اعلام کرد یک آتش‌بس سه روزه به مناسبت عید سعید فطر اعلام می‌کند.

روز شنبه نیز انفجار در مقابل یک مدرسه دخترانه در کابل به کشته و زخمی شدن ده ها تن که اکثرا محصل بودند، منجر شد. محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در واکنش به این حمله سه‌شنبه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
3
کار همان طالبان وحشی ست
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
3
تحویل بگیرید
با کی مذاکره کردید
۷۰ بچه شیعه و انسان را یکجا به شهادت رساندند این گرده با اصالت
طرف سخنم ظریف و آن نمایندگان مجلس است که این وحوش را تطهیر می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
2
لعنت به هرچی متحجر پروره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین