کد خبر: ۷۰۸۶۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸

طرز تهیه کباب تابه‌ای؛ با طعم‌ها بازی کنید

ابتدا سیب‌زمینی‌ها را با رنده ریز رنده کنید و در یک کاسه مناسب بریزید. در ادامه پیاز را پوست بگیرید و با رنده ریز رنده کنید، سپس به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه کنید. گوشت چرخ کرده را در مرحله بعد به کاسه اضافه کنید.
طرز تهیه کباب تابه‌ای؛ با طعم‌ها بازی کنید
آفتاب‌‌نیوز :

کباب تابه‌ای از آن غذاهایی است که می‌شود مطابق با سلیقه‌مان با انواع ادویه‌ها و چاشنی‌ها با آن بازی کنیم. وعده‌ای جذاب که هم می‌شود با گوشت چرخ‌کرده و هم مرغ چرخ‌کرده آن را پخت و بسته به نوع ذائقه‌مان آن را با نان یا برنج سرو کنیم.

مواد لازم برای تهیه کباب تابه‌ای:

گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم
سیب زمینی متوسط: ۲ عدد
پیاز بزرگ: ۱ عدد
آرد نخودچی: ۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ: ۱ عدد
گوجه فرنگی: ۴ عدد
روغن مایع: به اندازه کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به اندازه کافی

طرز تهیه و دستور پخت کباب تابه‌ای​​​​​​​:

۱. ابتدا سیب‌زمینی‌ها را با رنده ریز رنده کنید و در یک کاسه مناسب بریزید. در ادامه پیاز را پوست بگیرید و با رنده ریز رنده کنید، سپس به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه کنید. گوشت چرخ کرده را در مرحله بعد به کاسه اضافه کنید.

۲. مواد را مانند مایه کباب کوبیده کمی مخلوط کنید تا یکدست شوند. سپس آرد نخودچی را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و مجددا مواد را به مدت دو دقیقه ورز دهید تا کاملا یکدست و منسجم شوند.

۳. اضافه کردن تخم مرغ به مایه کباب تابه‌ای اجباری نیست، البته در صورتی که متوجه شدید مایه کباب شما منسجم نیست و چسبندگی ندارد بهتر است یک تخم مرغ به آن اضافه کنید تا در زمان سرخ کردن، از هم باز نشوند.

۴. اگر برای درست کردن شامی کباب عجله ندارید یک نایلون روی در کاسه بکشید و آن را به مدت یک تا دو ساعت در یخچال قرار دهید تا به اصلاح عامیانه بیات شود. البته اگر عجله دارید می‌توانید پس از آماده شدن مایه کباب آن را بلافاصله سرخ کنید.

۵. برای سرخ کردن کباب تابه‌ای یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد مقداری از مایه کباب را با دست بردارید و مانند کوکو سیب زمینی شکل دهید سپس با انگشت وسط آن را سوراخ کنید و در تابه بیندازید.

۶. پس از اینکه یک سمت کباب تابه‌ای سرخ شد آنها را برگردانید تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. پس از آماده شدن، گوجه فرنگی‌ها را هم از وسط نصف کنید و در روغن سرخ کتید، سپس غذا را به همراه برنج یا نان سرو کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
0
6
این کباب تابه ای نیس اسمش کتلت ه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین