کد خبر: ۷۰۸۹۰۲
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
تبلیغات

چه نوع کولر گازی برای مناطق گرمسیر مناسب می‌باشد؟

خرید یک دستگاه بخور سرد برای کمک به تولید رطوبت هوا تا میزان بسیار بالایی مصرف انرژی را برای شما کاهش میدهد و در نهایت از ارائه هوای سرد و خشک کولر گازی جلوگیری میکند.
چه نوع کولر گازی برای مناطق گرمسیر مناسب می‌باشد؟
آفتاب‌‌نیوز :

در این مقاله قصد داریم به این مهم بپردازیم که چه نوع کولر گازی برای استفاده در مناطق گرمسیر مناسب است. لازم به ذکر است که انتخاب کولر گازی در شرایط آب و هوایی متفاوت بسیار امر مهمی می‌باشد چرا که شما باید وسیله‌ای برای این آب و هوا تهیه کنید که در کنار مصرف انرژی مناسب بازدهی بالایی نیز داشته باشد، پس با ما در ادامه همراه باشید تا شما را در این امر راهنمایی کنیم.

به این نکته توجه داشته باشید که به غیر از مناطق جنوبی کشور اغلب مناطق دارای آب و هوای خشک می‌باشند، توجه داشته باشید که استفاده از کولر گازی در این مناطق با توجه به مصرف بالای انرژی آن و همچنین خرابی‌های پی در پی باعث میشود تا تجربه تلخی از کولر گازی برای شما بوجود آید چرا که بسیاری از کولر‌های گازی به تولید هوای سرد و خشک میپردازند که این نکته با توجه به هوای گرم و خشک ممکن است برای شما آزار دهنده باشد بنابراین در مرحله اول این سوال ذهن شما را به خود درگیر میکند که آیا از کولر‌های گازی استفاده کنیم یا همان کولر‌های آبی برای این مناطق مناسب است.

قبل از هر تعریفی به این نکته توجه داشته باشید که شرکت‌های مختلف عرضه کننده کولر‌های گازی با لحاظ کردن این موضوع به ساخت و تولید انواع کولر‌های گازی برای آب و هوای گرم و خشک پرداخته اند تا از این جهت بتوانند مشتریان خود را راضی نگه دارند و خدمات مناسبی به آن‌ها ارائه کنند.

خرید کولر گازی از بانه

البته اگر به خرید کولر گازی پرداختید که با آب و هوای محل زندگی شما سازگاری ندارد نگران نباشید چرا که ما برای این امر نیز برای شما راه کاری ارائه خواهیم کرد تا بتوانید هوای محل مورد نظر خود را دلپذیر کنید و از آن لذت ببرید، توجه داشته باشید که اگر کولر گازی شما مصرف انرژی بالایی دارد و هوایی سرد و خشک را به شما ارائه میدهد شما میتوانید با قرار دادن یک دستگاه بخور ساده سرد این مشکل را برطرف کنید و هوای محل مورد نظر خود را متعادل سازید.

در واقع کارایی کولر‌های گازی به این صورت می‌باشد که رطوبت هوا را جذب میکند و آن را تبدیل به آب میکند و از همین آب در سیستم خنک کننده کولر استفاده میکند، حالا دقت داشته باشید که هوای خشک مناطق کویری فاقد این رطوبت هستند و برای همین کولر گازی باید بیشتر کار کند تا بتواند رطوبت مورد نیاز خود را از هوای اطراف دریافت نماید. برای همین خرید یک دستگاه بخور سرد برای کمک به تولید رطوبت هوا تا میزان بسیار بالایی مصرف انرژی را برای شما کاهش میدهد و در نهایت از ارائه هوای سرد و خشک کولر گازی جلوگیری میکند.

کولر‌های گازی مناسب برای مناطق گرم و خشک

به طور کلی کولر‌های گازی به سه دسته تقسیم میشوند که معمولا مدل آن‌ها از روی کارتن کولر گازی مشخص میشود که در ادامه به این سه نوع خواهیم پرداخت.

۱ - کولر‌های گازی T ۱ مناسب برای استفاده در آب و هوای معتدل

۲- کولر‌های گازی T ۲ مناسب برای آب و هوای سرد

۳ - کولر‌های گازی T ۳ مناسب برای هوای گرم و خشک

چه نوع کولر گازی برای مناطق گرمسیر مناسب می‌باشد؟

دقت داشته باشید که اگر قصد خرید کولر گازی برای مناطق گرم و خشک را دارید باید کولر گازی‌هایی که در دسته T ۳ قرار دارند را تهیه کنید، از این کولر گازی‌ها میتوانید در مناطق گرم سیر به راحتی استفاده نمایید برای مثال: هرمزگان، خوزستان، اهواز، سیستان و بلوچستان از شهرستان‌هایی هستند که برای خرید کولر‌های گازی باید از دسته سوم یا T ۳ استفاده نمایند.

توجه داشته باشید که این کولر‌ها در برند‌های مختلف مانند سامسونگ، کولر گازی ال جی و کولر گازی اجنرال و بوش ارائه میشود که ما به شما پیشنهاد میکنیم در زمان خرید به برچسب انرژی موجود بر روی کولر گازی دقت نمایید و سعی کنید از کولر‌های گازی را تهیه نمایید که در درجه A یا B از مصرف انرژی قرار دارند چرا که این دسته از کولر‌های جزء نسل جدید کولر‌های گازی میباشند و مصرف کمی نسبت به سایر کولر‌های گازی دارند.

لازم به ذکر است که کولر‌های گازی T ۳ یا دسته سوم تا دمای ۵۵ درجه سانتی گراد بدون هیچگونه مشکلی به کار خود ادامه میدهند، اما اگر کولر گازی شما جزء نسل‌های جدید کولر گازی باشد میتواند این دما را تا سر حد ۶۵ درجه سانتی گراد نیز تحمل کند پس در زمان خرید از مشاور‌های فروش بخواهید تا از نسل‌های جدید کولر‌های گازی به شما پیشنهاد دهند تا اگر با افزایش دمای ناگهانی مواجه شدید بتوانید به راحتی از این مشکل عبور کنید.

کولر‌های گازی مخصوص مناطق خشک و کویری

دقت داشته باشید اگر در مناطق خشک و کویری کشور مانند یزد یا اصفهان ساکن هستید میتوانید به صرفه جویی در هزینه‌های خود بپردازید و اگر کولر گازی قدیمی دارید از همان روشی که در ابتدای مقاله بیان کردیم استفاده کنید و با تهیه یک دستگاه بخور سرد به تولید رطوبت مورد نیاز کولر گازی خود بپردازید، این روش برای آن است که کولر گازی شما بتواند بدون مشکل و با مصرف انرژی مناسب‌تر به تولید هوای سرد بهتری برای محل مورد نظر شما بپردازد.

چه نوع کولر گازی برای مناطق گرمسیر مناسب می‌باشد؟

نکات مهم و کلیدی در پایین آوردن مصرف انرژی کولر‌های گازی

دقت داشته باشید که با رعایت مواردی که در این قسمت برای شما به آن خواهیم پرداخت میتوانید مصرف کولر‌های گازی خود را تا میزان ۴۰ درصد کاهش دهید.

۱ - کندانسور کولر گازی خود را می‌بایست در سایه و در یک فضای خنک قرار دهید.

۲ - کندانسور کولرگازی شما برای بازدهی بیشتر باید دائما تمیز و بدون گرد و قبار باشد.

۳ - به صورت دوره سالیانه اقدام به سرویس کولرگازی و همچنین شارژگاز کولرگازی خود نمایید.

۴ - منافذ باز منزل یا محل کار خود را به صورت کامل پوشش دهید تا هوای سرد موجود در محیط خارج نشود.

۵ - اگر از کولر گازی خود دمای گرم دریافت کردید سریعا به سرویس کار مراجعه نمایید تا مشکل را برای شما برطرف کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین