کد خبر: ۷۰۸۹۴۴
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
اسرائیل با آتش‌بس مخالفت کرد

هشدار سازمان ملل درباره تبدیل درگیری‌ها فلسطین و اسرائیل به "جنگ تمام عیار"

همزمان با هشدار سازمان ملل درباره تبدیل درگیری میان فلسطین و رژیم صهیونیستی به "جنگی تمام عیار"، یک منبع آگاه فلسطینی امروز چهارشنبه فاش کرد که تل‌آویو پیشنهاد سازمان ملل برای آتش بس را رد کرده است.
هشدار سازمان ملل درباره تبدیل درگیری‌ها فلسطین و اسرائیل به
آفتاب‌‌نیوز :

این منبع که خواست ناشناس بماند به آناتولی گفت که تور وینسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه پیشنهاد آتش بس "فوری" را به طرفین فلسطینی و اسرائیلی ارائه داد اما تل‌آویو آن را رد کرد.

در مورد موضع حماس در مورد این پیشنهاد نیز منبع مذکور گفت که این جنبش به دلیل رد آتش‌بس توسط اسرائیل به این پیشنهاد پاسخ نداد.

این منبع فلسطینی افزود که وینسلند از دو طرف خواست درگیری‌ها را فورا متوقف کنند و در غیر این صورت اوضاع "به سوی یک جنگ تمام عیار" پیش خواهد رفت.

سیاست‌های رژیم صهیونیستی در شهر قدس باعث آغاز دور جدید درگیری‌ها شد که عصر دوشنبه تشدید و روز سه شنبه اوضاع به طرز چشمگیری وخیم شد.

تور وینسلند روز سه شنبه هشدار داد که اسرائیل و فلسطین در حال کشانده شدن به " یک جنگ همه جانبه" هستند.

وی در حساب توئیتر خود نوشت: "درگیری را متوقف کنید، ما به یک جنگ همه جانبه کشانده می شویم."

سامح شکری وزیر خارجه مصر نیز در جریان نشست اتحادیه عرب درباره فلسطین گفت که قاهره در روزهای اخیر تلاش‌های متعددی داشته و پیام‌هایی را به طرف اسرائیلی و برخی کشورهای مربوطه برای ممانعت از تنش بیشتر در قدس فرستاده اما هیچ کدام فایده‌ای نداشته است.

شکری تاکید کرد، کشورش به تماس‌های متعدد با تمام طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای ادامه می‌دهد تا آرامش در قدس شریف تضمین شود.

از آغاز ماه رمضان، شهر قدس صحنه درگیری فلسطینیان با نیروهای پلیس اسرائیلی و شهرک نشینان تندرو در منطقه "باب العامود"، محله "شیخ جراح" و مسجد الاقصی و اطراف آن است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین