کد خبر: ۷۰۸۹۴۶
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹

تداوم حملات موشکی بین اسرائیل و فلسطین

مقاومت فلسطین پس از گذشت چند ساعت برای دومین بار تل‌آویو و حومه آن را با ۱۱۰ فروند موشک هدف قرار داد.
تداوم حملات موشکی بین اسرائیل و فلسطین
آفتاب‌‌نیوز :

گردان‌های عز الدین قسام شاخه نظامی حماس پس از حمله مجدد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه و برج الجوهره اعلام کرد که مقاومت فلسطین با انجام حملات موشکی جدید پاسخ سریع و قاطعانه‌ای را به این رژیم داد.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، طبق بیانیه این گردان‌ها، مقاومت فلسطین در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به غزه با شلیک ۱۰۰ موشک شهر اشغالی "بئر السبع" را هدف قرار داد.

در بیانیه گردان‌های شهید عز الدین قسام آمده است که مقاومت علاوه بر بئر السبع بار دیگر ۱۱۰ فروند موشک را به تل آویو و فرودگاه بن گوریون شلیک کرده است.

شاخه نظامی حماس همچنین در این بیانیه خطاب به صهیونیست‌ها نوشت: اگر حملات را تکرار کنید ما نیز ادامه می‌دهیم.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: در حملات امشب مقاومت از موشک‌های ""A۱۲۰، "M۷۵" "SH۸۵" "J۸۰"، J۹۰"" استفاده کرد.

در همین حال، شبکه روسیا الیوم از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در تل‌آویو، النقب، بئر السبع، "غوش دان" و "هشارون" خبر داد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد که صدای انفجار در تل آویو شنیده شده است.

این حملات پس از آن انجام شده است که گردان‌های عز الدین قسام ساعاتی قبل اعلام کرد که مقاومت فلسطین با ۱۳۰ موشک قلب تل‌آویو و حومه آن را هدف قرار داده است.

رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ به این حمله مناطق مختلف غزه از جمله برج الجوهره در مرکز این شهر را بمباران کرد.

در همین راستا، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی حملات موشکی امشب به تل‌آویو و مناطق اشغالی دیگر را "بزرگترین" حمله موشکی به این رژیم از زمان تشکیل شدن آن خواند.

حملات اسرائیل به مقرهای امنیتی و پلیس در غزه

همچنین شبکه خبری الجزیره از آغاز دور جدید حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نواحی مختلف نوار غزه خبر داد.

 جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز چهارشنبه "خشونت‌آمیزترین" حملات به غزه از شروع درگیری‌ها را آغاز کردند.

این شبکه اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیلی در این حملات پایگاه‌های وزارت داخلی غزه و اداره امنیت داخلی و اداره صدور مجوز در غزه را هدف گرفتند.

الجزیره گزارش داد که جنگنده‌های صهیونیستی ۱۰ حمله پیاپی به مقرهای امنیتی و پلیس در غزه انجام دادند که این حملات منجر به فروریختن ساختمان‌های مقر فرماندهی پلیس غزه شد.

همچنین پایگاه‌های مقاومت و مقرهای دولتی در منطقه خان یونس در جنوب غزه نیز هدف قرار گرفت.

در مقابل نیروهای مقاومت فلسطین نیز برای سومین بار حملات موشکی به تل‌آویو و شهرهای اطراف آن را آغاز کردند که تاکنون به کشته شدن 5 صهیونیست منجر شده است.

تداوم درگیری‌ها در قدس

همزمان با ادامه درگیری‌ها در شهر اشغالی قدس، پلیس رژیم صهیونیستی صبح امروز چهارشنبه بار دیگر به مسجدالاقصی و نمازگزاران حاضر در صحن‌های این مسجد یورش برد.

به گزارش سایت روزنامه عربی۲۱، صبح امروز (چهارشنبه) پلیس رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی یورش برد و طی درگیری پلیس با نمازگزاران چند تن زخمی شدند.

فلسطینی‌ها در محله شیخ جراح شامگاه سه‌شنبه راهپیمایی را در همبستگی با نوار غزه که در معرض حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی قرار گرفته، انجام دادند.

نیروهای رژیم صهیونیستی به صورت وحشیانه به جوانانی که در همبستگی با غزه شعار می‌دادند، یورش بردند. این نیروها چندین جوان را که در اعتراضات شرکت کرده بودند، بازداشت کردند.

در اطراف مسجد الاقصی نیز تظاهرات دیگری در همبستگی با نوار غزه در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی برگزار شد. نیروهای رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها در نزدیکی باب العامود و الساهره حین خروجشان از مسجدالاقصی در شهر قدس حمله کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی با عناصری از گارد ملی به صورت وحشیانه به ساکنان قدس حمله کردند. در شهرک قدیمی قدس ۱۵ تن در درگیری‌ها زخمی شدند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که شش تن با گلوله پلاستیکی و یک تن به دلیل ضرب و شتم زخمی شده‌اند.

شهادت جوان فلسطینی

یک جوان فلسطینی بامداد امروز چهارشنبه در جنوب کرانه باختری توسط نظامیان رژیم صهیونیستی به ضرب گلوله به شهادت رسید.

به گزارش القدس العربی، وزارت بهداشت فلسطین امروز در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که این شهروند فلسطینی در اردوگاه پناهجویان "الفوار" در جنوب الخلیل در کرانه باختری توسط ارتش رژیم اشغالگر به ضرب گلوله به شهادت رسید.

ساکنان اردوگاه الفوار اظهار داشتند که "حسین الطیطی" ۲۶ ساله پس از حمله نیروهای اسرائیلی به اردوگاه الفوار با گلوله از ناحیه سینه زخمی شد.

شاهدان افزودند که وی به دلیل شدت جراحات وارده شهید شد.

دور سوم حملات موشکی به تل‌آویو

همچنین شبکه الجزیره اعلام کرد، نیروهای مقاومت فلسطین بار دیگر بامداد امروز چهارشنبه حملات جدیدی را به تل‌آویو و اطراف آن آغاز کردند.

در دور دوم این حملات مبارزان مقاومت فلسطین با ۱۱۰ موشک تل‌آویو و اطراف آن را هدفگیری کردند.

همچنین گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس بار دیگر مخازن نفتی "کاتسا" را در جنوب عسقلان بمباران کردند.

این حمله در پاسخ به بمباران غزه و با 20 فروند موشک Q20 صورت گرفت و میدان نفتی "کاتسا" واقع در جنوب عسقلان را که از شب گذشته در آتش می‌سوزد، بمباران کرد.

شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای خطاب به صهیونیست‌ها گفت: اگر حملات را تکرار کنید ما نیز ادامه می‌دهیم.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد شمار صهیونیست‌هایی که در حملات موشکی تلافی‌جویانه مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی به هلاکت رسیدند، به ۵ تن افزایش یافته است.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل نیز بامداد امروز اعلام کرد که در نتیجه حملات موشکی از غزه به تل‌آویو یک صهیونیست در شهر "اللد" کشته و دیگری نیز به شدت زخمی شده است.

این شبکه گزارش داد که این صهیونیست در منطقه "یهود" در نزدیکی فرودگاه بین المللی بن گوریون کشته شد.

از سوی دیگر شبکه خبری روسیا الیوم از اعلام وضعیت اضطراری در شهر اللد خبر داد.

همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از درگیری‌ها در اللد با اعزام گردان‌هایی از نیروهای مرزی به این شهر موافقت کرد.

علاوه بر این وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد با ادامه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه شمار شهدای این باریکه به ۳۵ تن از جمله ۱۲ کودک افزایش یافت. همچنین در این حملات ۲۳۳ فلسطینی زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز مدعی هدفگیری مبارزانی از حماس حین حملات موشکی به اراضی اشغالی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین