کد خبر: ۷۰۸۹۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷

نگرانی وزارت بهداشت از افزایش کرونا در تعطیلات عید فطر

معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از کاهش نسبی و روند نزولی کرونا در کشور خبر داد و نسبت به افزایش مبتلایان در تعطیلات عید فطر ابراز نگرانی کرد.
نگرانی وزارت بهداشت از افزایش کرونا در تعطیلات عید فطر
آفتاب‌‌نیوز :

قاسم جان بابایی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح بخش های جدید بیمارستان لقمان حکیم افزود: در پیک چهارم کرونا تعداد موارد بستری نسبت به پیک سوم دو برابر شد. ضمن اینکه موارد سرپایی نیز افزایش یافت و حدود ۱۵۰ هزار از بیماران کرونا به علت ملاحظات خانوادگی تمایلی به بستری شدن نداشتند و در خانه تحت مراقبت قرار گرفتند.

وی گفت: تفاوت پیک چهارم کرونا با پیک های قبلی در این است که زودتر به نقطه اوج رسیدیم در پیک های قبلی بعد از دو ماه به بیشترین میزان ابتلا و قله پیک می رسیدیم اما در پیک چهارم بعد از ۲۳ روز به اوج موارد ابتلا رسیدیم.

جان بابایی ادامه داد: اکنون با شیب ۲۵ تا ۳۰درصدی کاهشی کرونا در کشور مواجه هستیم اما تراکم بیماران و تعداد مبتلایان در استان های با جمعیت بیشتر مثل تهران بالاتر است و روند کاهشی نیز کندتر است.

معاون وزیر بهداشت گفت: نگرانی فعلی از تعطیلات عید فطر و دید و بازدیدها و افزایش رفت و آمدهای آن است. اگر این اتفاق بیفتند ممکن است مانند پیک های قبلی این پیک نیز طولانی شود امیدواریم با همکاری مردم این اتفاق نیفتد.

در این مراسم با حضور جان بابایی معاون وزیر بهداشت؛ علیرضا زالی؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و امیدوار رضایی رییس بیمارستان لقمان حکیم مجتمع اورژانس و بخش های ویژه بیماران تنفسی و کرونا و نیز بلوک زایمان و بخش ارتوپدی این بیمارستان که با کمک خیرین تکمیل شده است؛ افتتاح شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
0
یعنی نگران کرونا در سونامی انتخابات نیست!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین