کد خبر: ۷۰۸۹۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
استارت کاندیداتوری دولتمردان سابق زده شد /کدام وزرا و معاون احمدی نژاد عزم پاستور کرده اند؟

عبور از محمود احمدی نژاد /سونامی کاندیداتوری به راه افتاد

آنهایی که زمانی با عنوان وزیر یا معاون یا استاندار و مدیر دولت احمدی نژاد شناخته می شدند، این روزها خط قرمزی پررنگ بین خود و رئیس جمهور سابق می کشند.
عبور از محمود احمدی نژاد /سونامی کاندیداتوری به راه افتاد
آفتاب‌‌نیوز :

هنگامه‌ی انتخابات که می شود، علم کاندیداتوری‌ها در انتخابات نیز به پا شده و صدای «انا رجل» از هر سمتی بلند می شود. از چهره های نظامی و اقتصادی تا سیاسیونی که چندبار ردای کاندیداتوری به تن کردند و دست رد مردم در پای صندوق های رای به سینه آنان نشسته است.

اسامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم را که مرور کنید، نام چهره‌هایی به چشم می‌خورد که سال‌های حضورشان در عرصه سیاسی، با اسم محمود احمدی‌نژاد گره خورده است. از علی نیکزاد، وزیر مورد علاقه احمدی نژاد گرفته تا محمد عباسی، رستم قاسمی و ...

عبور از معجزه هزاره سوم؟
حضور یاران سابق احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ در حالی پررنگ شده است که این سوالات را ایجاد کرده که آیا آنها در مشورت با احمدی نژاد کاندیدا شده اند؟ آیا کاندیدای پوششی رئیس سابقشان هستند؟ و ...شائبه هایی که با پاسخ های منفی یاران دیروز احمدی نژاد روبرو شده و آنها بر جدایی و کشیدن خط قرمز بین خود و رئیس جمهور سابق اصرار دارند.

صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم در مصاحبه‌ای با تسنیم درباره اینکه در انتخابات ۱۴۰۰، گزیته احمدی نژاد است یا خیر، گفت:« حضور در عرصه انتخابات تصمیم خودم است باید اجازه دهیم مردم گزینه‌ها را انتخاب کنند. آمده‌ام تا گزینه مردم باشم. گزینه کسی نیستم و به‌صورت مستقل خواهم آمد.»

محمد عباسی هم از دیگر وزرای کابینه دولت بهار است که برای فتح مسند ریاست جمهوری خیز برداشته است. او نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه برای نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ با احمدی نژاد مشورت کرده است یا خیر، بیان کرد:« بعد از دولت ارتباط تشکیلاتی و برنامه ریزی های هماهنگ با احمدی نژاد نداشتیم و مشورت و هماهنگی هم درباره کاندیداتوری در انتخابات با او نداشته‌ام اما چون من در بین اعضای دولت، جزو معدود افرادی بودم که دو دوره وزیر آقای احمدی نژاد بودم، قالب بدنه دولت نهم و دهم سمت و سوی بیشتری به من دارند.»

رستم قاسمی از دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم درباره رفتارهای انتخاباتی رئیس دولت نهم و دهم گفت:« احمدی نژاد همیشه متحرک و فعال بوده است‌. برداشت خیلی ها این است که اقدامات اخیر ایشان برای حضور است ولی چون اخیرا تماسی نداشته ام نمی دانم برای انتخابات می آیند یا خیر.»

رامین مهمان‌پرست هم در مصاحبه‌ای با ایرنا گفت:« نسبت سیاسی با محمود احمدی‌نژاد ندارم. در مقطعی که او رییس جمهوری بود، به‌رغم برخی اختلاف سلیقه‌ها که وجود داشت سخنگوی وزارت خارجه بودم و با دو وزیر خارجه یعنی منوچهر متکی و علی اکبر صالحی همکاری کردم.»

استارت کاندیداتوری ها زده شد
اولین روز از ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری هم با حضور یکی از وزرای دولت سابق همراه بود. محمدحسن نامی، چهره کم حاشیه دولت سابق که مسند وزارت ارتباطات آن دولت را تجربه کرده بود به وزارت کشور رفت و نامش را در بین کاندیداها به ثبت رساند. او هم البته تاکید کرد که با احمدی نژاد ارتباطی ندارد و در مشورت با او کاندیدا نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین