کد خبر: ۷۰۸۹۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳

هدایای گران‌قیمت بوریس جانسون ضبط شدند

دولت بریتانیا افشا کرده است که مقام‌های دفتر کابینه (اداره‌ای وابسته به دولت که وظیفه هماهنگ کردن ارائه اهداف دولت و حمایت از کمیته‌های دولتی را بر عهده دارد) هدایای گرانبهایی که به بوریس جانسون داده شده از جمله کراوات‌های ابریشمی، سرویس‌های چینی و دیگر اقلام ارزشمند را ضبط کرده‌اند زیرا بر خلاف مقررات مربوط به فساد در دولت بود.
هدایای گران‌قیمت بوریس جانسون ضبط شدند
آفتاب‌‌نیوز :

در میان هدایای ضبط شده، سبد ارزشمند مواد غذایی ـ هدیه سلطان برونئی ـ است که از نخست‌وزیر گرفته شد زیرا همگی از محدوده تعیین شده تجاوز می‌کرد.

کراوات‌های ابریشمی، سرویس‌های چینی و دیگر اقلام ارزشمند همگی برخلاف مقررات مربوط به فساد در دولت بودند.

آیین‌نامه وزارتخانه‌ها که هدف آن جلوگیری از اعمال نفوذ افراد بر سیاستمداران است تصریح می‌کند که نمایندگان پارلمان حق دریافت هدایایی را که ارزش آنها بیشتر از ۱۴۰ پوند باشد، ندارند.

جانسون همچنین یک پوشه تحریر و کیف دستی چرمی، یک تابلوی نقاشی و دیگر اشیای هنری که ارزش آن تعیین نشده هدیه گرفته که هیچ‌یک را نمی‌تواند برای خود نگاه دارد. این هدایا نیز به دلیل گرانبها بودنشان ضبط می‌شوند تا در مورد آن به درستی تصمیم گرفته شود.

تازه‌ترین داده‌های دفتر کابینه همچنین حاکی از آن است که جانسون در ماه‌های نوامبر و دسامبر سال ۲۰۲۰ با سردبیران نشریات و روسای جدید شبکه بی‌بی‌سی ملاقات کرده است.

به نوشته ایندیپندنت، نخست‌وزیر بریتانیا در روز بیست و هفتم نوامبر با جوردی گریگ، سردبیر دیلی میل، ویکتوریا نیوتن، سردبیر سان، الستر هیت، سردبیر ساندی تلگراف و کریس اوانز، رئیس محتوای دیلی تلگراف، ملاقات کرده است. فرَن آنزورت، رئیس اتاق خبر و تیم دیوی، مدیرعامل بی‌بی‌سی نیز در این گردهمایی حضور داشته‌اند.

جانسون همچنین قبل از اینکه در تاریخ ۱۷ دسامبر جلسه‌ای با سردبیر روزنامه‌های دیلی اکسپرس و فایننشال تایمز برگزار کند، سوم دسامبر با سردبیر روزنامه ساندی تایمز و پنج روز بعد از آن هم با سردبیر روزنامه تایمز دیدار کرد.

دفتر نخست‌وزیری به جزئیات مسائل مورد بحث در این جلسات اشاره نکرده است و تنها به این بسنده کرد که نخست‌وزیر به طور منظم با سردبیران نشریات جلسه داشته است.

اطلاعات مرتبط با شفاف‌سازی دفتر کابینه همچنین نشان می‌دهد جانسون در روز نهم دسامبر یک صورتحساب به مبلغ ۲۳۲۰ پوند هزینه سفر به بروکسل به منظور دستیابی به موافقتنامه بریگزیت به دفتر کابینه تسلیم کرده است. اینها همه در گرماگرم گزارش‌هایی افشا شده است که می‌گوید بوریس جانسون برای سفر ۱۵ هزار پوندی‌اش همراه با شریک زندگی‌اش کری سیموندز به کارائیب در تعطیلات کریسمس از آئین‌نامه پارلمان تخطی کرده است.

جانسون در فهرست نمایندگان پارلمان بوده که به ظن تخطی از مقررات، تحت بررسی و تحقیق کمیسر استانداردهای مجلس عوام هستند. این خبر در طول کارزار انتخاباتی ماه مه منتشر نشد اما اکنون محتوای آن توسط کاترین استون، کمیسر مستقل مجلس عوام، افشا شده است.

فهرست خانم استون نشان می‌دهد او در پی شناسایی هویت فرد (یا موسسه‌ای) است که هزینه تعطیلات باشکوه کریسمس ۲۰۱۹ جانسون به جزیره ماستیک در دریای کارائیب را پرداخت کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین