کد خبر: ۷۰۸۹۶۶
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

خط ۱۰ مترو تهران چه زمانی راه می‌افتد؟

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو را تا شهریور ۱۴۰۴ پیش بینی کردیم
خط ۱۰ مترو تهران چه زمانی راه می‌افتد؟
آفتاب‌‌نیوز :

علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین قطعه از خط ۱۰ مترو تهران اظهار کرد: این خط بلندترین خط درون شهری است که درحال ساخت است.

وی ادامه داد: خرداد ماه ۹۹ بازنگری طرح ریلی کشور توسط وزیر کشور ابلاغ شد و شرکت مترو تهران از مشاورین ذی صلاح برای طراحی اولیه استفاده کرد و شهریور سال گذشته کلنگ زنی خط ۱۰ انجام شد.

امام بیان کرد: امیدواریم تا پایان تابستان بتوانیم به سمت میدان کتاب حرکت کنیم و خط دریاچه چیتگر تا میدان کتاب اولویت اولیه ما است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: در نهایت این خط به فلکه سوم تهران پارس به طول ۴۳ کیلومتر می‌رسد و قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار، کار خود را آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه تمامی مطالعات درحال انجام است گفت: زمان بهره برداری را تا شهریور ۱۴۰۴ پیش بینی کردیم تا ۲۰ کیلومتر اولیه مترو از وردآور و میدان کتاب به بهره برداری برسد.

امام گفت: بیش از ۹ هزار میلیارد تومان برای بهره برداری اولیه این خط در نظر گرفته شده است و این خط از سه منطقه ۲۲، ۵ و ۲ می‌گذرد و امیدواریم این هدیه‌ای که در آستانه عید فطر به مردم داده می‌شود در زمانی مشخص به پایان برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین