کد خبر: ۷۰۸۹۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

نماینده جمهوری‌خواه: ترامپ تهدیدی است که آمریکا هرگز مثل آن را قبلاً ندیده است

«لیز چنی» که این روزها به دلیل رای به استیضاح ترامپ با انتقام از سوی حزب جمهوری‌خواه مواجه است، روز سه‌شنبه در یک سخنرانی تند در صحن مجلس نمایندگان آمریکا به این حزب به دلیل سکوت در مقابل ادعاهای انتخاباتی رئیس‌جمهور سابق تاخت.
نماینده جمهوری‌خواه: ترامپ تهدیدی است که آمریکا هرگز مثل آن را قبلاً ندیده است
آفتاب‌‌نیوز :

«لیز چنی» نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در سخنرانی انتقادی و تند روز سه‌شنبه خود در صحن این مجلس تاکید کرد که انتخابات سال ۲۰۲۰ برخلاف ادعاهای رئیس‌جمهور سابق آمریکا به سرقت نرفت و ادعاهای بی‌اساس ترامپ درباره تقلب در انتخابات، آمریکا را با تهدیدی روبرو می‌کند که هرگز قبلاً ندیده است.

به گزارش وبگاه خبری «آکسیوس»، لیز چینی، نماینده جمهوری‌خواه ایالت «وایومینگ» و دختر «دیک چینی» معاون رئیس‌جمهور در زمان «جرج دابلیو بوش»، از معدود جمهوری‌خواهانی بود که به دومین استیضاح دونالد ترامپ رای مثبت داد.

امروز (چهارشنبه) قرار است جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان به برکناری وی از مرتبه سوم رهبری این حزب در مجلس رای دهند. دو نفری که در سلسله مراتب رهبری جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا جایگاه بالاتری از وی دارند، خواستار جایگزینی او با یکی از افراد وفادار به ترامپ هستند.

او در این سخنرانی در خصوص اقدامات ترامپ گفت: یک رئیس‌جمهور سابق که باعث حمله‌ای خشونت‌بار به ساختمان کنگره در تلاش برای دزدیدن انتخابات بود، به تلاش‌های تهاجمی خود برای متقاعد کردن آمریکایی‌ها به این که انتخابات از وی سرقت شده، ادامه داده است.

وی افزود: انتخابات پایان یافته، این حاکمیت قانون است. این روند قانون اساسی ماست. ساکت ماندن و نادیده گرفتنِ دروغ، به دروغگو جسارت می‌دهد. من در این شرکت نخواهم کرد.

چنی در ادامه گفت: من عقب نمی‌نشینم تا در سکوت تماشا کنم، در حالی که سایرین حزب ما را به راهی هدایت می‌کنند که حاکمیت قانون را رها می‌کند و به اقدام رئیس‌جمهور سابق برای تضعیف دموکراسی ما می‌پیوندد.

اخیراً تنش‌ها درون حزب جمهوری‌خواه درباره نقش رئیس‌جمهور سابق آمریکا در آینده این حزب بالا گرفته است. با پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، ترامپ مدعی تقلب گسترده در انتخابات شد که در نهایت به حمله هوادارانش به ساختمان کنگره در روز تأیید آرای الکترال انتخابات منجر شد.

در پی وقوع این حمله مرگبار به کنگره آمریکا، ترامپ برای بار دوم مورد استیضاح قرار گرفت و نمایندگان جمهوری‌خواهی که به استیضاح او رأی داده بودند، از جمله‌ لیز چنی اکنون با تسویه حساب حزبی و انتقام مواجه شده‌اند.

در سوی دیگر این یارکشی هواداران ترامپ قرار دارند که مک‌کارتی نیز از جمله آن‌ها است. سناتور «لیندسی گراهام» در میانه اختلاف نظرها درباره نقش رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حزب جمهوری‌خواه، اخیراً اعلام کرد که این حزب بدون ترامپ فلج می‌شود.

«میت رامنی» نامزد سابق حزب‌ جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اما از کسانی بوده که از چنی اعلام حمایت کرده است.

در همین حال دموکرات‌هایی مثل «برنی سندرز» از موضع چنی در قبال ترامپ دفاع کرده‌اند. سندرز گفته که جرم او تایید شکست ترامپ در انتخابات بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
0
خانم چنی . سخن شمادقیقامنطبق با واقعیت است.
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
1
0
ترامپ بلایی آسمانی است که برای عذاب جنس بشر نازل شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
0
حرف مفت زده...عده ای از جمهوریخواهان که مثل دموکراتها رانت‌های خاص و فساد مالی داشتن با ترامپ‌مخالف بودن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین