کد خبر: ۷۰۹۰۱
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۹
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی:

تنها 60 درصد از بودجه بهزیستی را دولت تامین می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون مشارکت‌های مردمی و امور حقوقی بهزیستی کشور گفت: تنها 60 تا 70 درصد بودجه بهزیستی توسط اعتبارات دولتی تامین می‌شود.

علی شاکری در همایش «هم‌اندیشی هدایت نظام وقف در راستای اهداف و خدمات سازمان بهزیستی» که در تالار نور مشهد برگزار شد، نقش خیران را در ارائه خدمات بهزیستی بسیار با اهمیت خواند و افزود: تنها 60 تا 70 درصد بودجه بهزیستی توسط اعتبارات دولتی تامین می‌شود و اگر کمک خیران نبود، بهزیستی با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شد.

وی 54 فعالیت و خدمت بهزیستی را مربوط به همه اقشار نیازمند جامعه و در همه سنین ذکر کرد و افزود: بودجه سازمان بهزیستی تنها جوابگوی هزینه‌های پرسنلی مرکز خواهد بود و در سایر زمینه‌ها، هزینه‌ها از طریق کمک خیران تامین می‌شود.

وی مسکن، اشتغال و ازدواج را از مهم‌ترین مشکلات مددجویان بهزیستی خواند و عنوان کرد: کمک واقفان در ایجاد مکان مناسب برای نگهداری معلولان و یا فرزندان بی‌سرپرست و سایر مددجویان بهزیستی، نقش موثری در حل مشکلات معلولان دارد.

شاکری مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست را در سازمان بهزیستی برخلاف گذشته خواند و تصریح کرد: امروزه با کمک واقفان، کودکان بی‌سرپرست در خانه‌های مسکونی و به شکل خانواده سازماندهی می‌شوند.

معاون بهزیستی كشور خاطرنشان کرد: نبود کتابخانه مرکزی برای نابینایان و همچنین نامناسب بودن فضاهای شهری از جمله نیازهای است که امیدواریم با کمک خیران این مشكلات رفع شود.

وی در پایان با اعلام این که اعتبارات ساخت در بهزیستی نسبت به گذشته افزایش یافته است، گفت: با کمک واقفان در آینده قادر به حل مشکل مسکن مددجویان خواهیم بود.

دکتر تهمینه شکیب، مدیركل بهزیستی خراسان رضوی، هم در این همایش گفت: برقراری ارتباط مناسب میان سازمان بهزیستی و اوقاف می‌تواند، بهزیستی را در ارائه کمک به مراجعانش یاری كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین