کد خبر: ۷۰۹۱۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳

بایدن: اسرائیل حق دفاع از خود دارد

رئیس جمهوری آمریکا هم همسو با اظهارات مقامات دیگر کابینه خود، تنها حق دفاع را برای رژیم اشغالگر قدس محفوظ دانست.
بایدن: اسرائیل حق دفاع از خود دارد
آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره تنش در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، افزود: مشاور امنیت ملی و وزیر دفاع من با همتایان خود در خاورمیانه در تماس و رایزنی بوده‌اند.

وی ادامه داد: این تماس فقط با اسرائیلی‌ها نبوده بلکه با مصر، عربستان سعودی و دیگران هم بوده است. من هم با بی‌بی نتانیاهو تماس داشته‌ام که بیانیه آن به زودی منتشر می‌شود.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: امیدوارم که این مساله هرچه زودتر خاتمه یابد. با این حال، اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند وقتی هزاران راکت به قلمروشان شلیک می‌شود.

رژیم اشغالگر قدس در دور جدید خشونت علیه مردم بی‌گناه فلسطین، علاوه بر تخریب منازل و ساختمان‌های آنها، اجبار به تخلیه اراضی آبا و اجدادی آنها، بیش از ۵۶ تن را به خاک و خون کشیده که ۱۴ نفر آنها کودک بوده‌اند.

حدود ۳۵۰ نفر هم در اثر این تهاجم‌ها، مجروح شده‌اند.

با این حال، هیچ یک از این اقدامات باعث نشده است که رئیس جمهوری آمریکا حتی ابراز تاسف کند و از سیاست حمایت بی چون وچرا از جنایات صهیونیست‌ها فاصله بگیرد.

برخی از گزارش‌های رسانه‌های منطقه‌ای حتی از استفاده رژیم صهیونیستی از فسفر سفید برای بمباران مناطق فلسطینیان خبر داده‌اند که خود نقض آشکار ممنوعیت از این نوع تسلیحات است.

رژیم صهیونیستی تا کنون به هیچ یک از قطعنامه‌های شورای امنیت و قوانین بین‌المللی پایبند نبوده است که علت اصلی آن، چراغ سبز همیشگی آمریکا به این رژیم است.

در بیانیه‌ای که کاخ سفید از تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو منتشر کرد، آمده است: بایدن حملات موشکی حماس و سایر گروه‌های تروریستی از جمله علیه قدس و تل آویو را محکوم کرد.

وی ضمن حمایت از غیرنظامیان، پشتیبانی بی دریغ خود را از امنیت اسرائیل و حق قانونی اسرائیل در دفاع از خود و مردمش اعلام کرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین از هر راهی برای برقراری دوباره آرامش پایدار استقبال کرد و عقیده خود را مبنی بر اینکه قدس شهری با اهمیت در نظر مومنان سراسر جهان است و باید محل صلح باشد، به اشتراک گذاشت.

بایدن، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در مورد تعامل دیپلماتیک واشنگتن با کشورهای منطقه از جمله مصر ، اردن و قطر و همچنین با مقامات فلسطینی به روز کرد.

بر پایه گزارش کاخ سفید توافق کردند که رایزنی نزدیک بین تیم‌های خود را که شامل تعامل مداوم وزرای خارجه، وزرای دفاع ، مقامات دفاعی و مشاوران امنیت ملی است، حفظ کنند و در روزهای آینده به شخصه در تماس باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
0
اسراییل حق دفاع از خود را دارد.این جمله چندین ساله امریکای هاست.ولی فلسطین نه؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین