کد خبر: ۷۰۹۱۶۳
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

ادامه درگیری‌ها در محله الشیخ جراح/ درخواست نتانیاهو برای ورود ارتش به درگیری‌ها

در حالی که درگیری‌ها در محله الشیخ جراح و نیز شهرهای اراضی اشغالی میان فلسطینی‌ها و شهرک‌نشین‌ها ادامه داشته و رسانه‌های رژیم صهیونیستی از ناتوانی پلیس این رژیم در کنترل اوضاع خبر می‌دهند، نتانیاهو ورود سربازان ارتش به این شهرها را خواستار شد، پیشنهادی که از سوی وزیر جنگ این رژیم رد شد.
ادامه درگیری‌ها در محله الشیخ جراح/ درخواست نتانیاهو برای ورود ارتش به درگیری‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

درگیری‌ها میان جوانان فلسطینی و سربازان رژیم اشغالگر صهیونیستی در محله الشیخ جراح ادامه داشته و ویدیوهایی از جوانان فلسطینی‌ در حال سر دادن شعارهایی در حمایت از کشورشان منتشر شدند.

به گزارش شبکه خبری المیادین، همچنین عصر چهارشنبه صدای فریادهای الله اکبر به مناسبت فرارسیدن عید فطر از این محله شنیده شدند.

رمزی عباس، یکی از فعالان محله الشیخ جراح به المیادین گفت: در اینجا از عصر روز چهارشنبه درگیری‌ها با سربازان اسرائیلی ادامه دارند، جوانان محله برای ادای احترام به شهدای حملات اخیر رژیم صهیونیستی لباس سیاه بر تن کردند.

فادی المطور، از فعالان شهر قدس نیز اعلام کرد: در حال حاضر درگیری‌هایی در اطراف محله الشیخ جراح وجود دارند.

طبق گزارش سایت‌های خبری فلسطینی، ارتش رژیم اشغالگر در راستای فراهم کردن مقدمات یورش شهرک‌نشین‌ها، بر تعداد سربازان خود در محله الشیخ جراح در قدس اشغالی افزود.

به گفته شاهدان عینی، با ورود تعدادی شهرک‌نشین به الشیخ جراح با پشتیبانی سربازان اسرائیلی، تنش بر این محله حاکم شد.

کمیته‌های مقاومت نیز از فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری، قدس اشغالی و فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی ۴۸ خواستند برای ادامه یافتن عملیات شمشیر قدس، تمامی اشکال مقاومت در برابر رژیم اشغالگر و غاصب اسرائیلی را تشدید کنند.

در حالی که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از ناتوانی پلیس این رژیم در مقابله با فلسطینی‌ها خبر دادند، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دولت خواست با ورود سربازان ارتش به شهرهایی که شاهد درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها و شهرک‌نشین‌ها هستند، موافقت کند تا آنها به پلیس این رژیم در کنترل اوضاع کمک کنند.

او تاکید کرد: سربازانی که برای این ماموریت انتخاب می‌شوند، تحت آموزش ویژه‌ای قرار خواهند گرفت.

اما بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم در نشست کابینه امنیتی و سیاسی با این پیشنهاد مخالفت کرد و گفت: این امر بر عهده گارد مرزی و پلیس است.

گانتس افزود: آنچه در خیابان‌ها در حال وقوع است از درگیری‌های نظامی خطرناک‌تر است.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در سایت خود اعلام کرد که کابینه رژیم صهیونیستی استمرار حملات نیروی هوایی این رژیم در نوار غزه را بررسی کرده و افزایش شدت درگیری‌ها با حماس را تایید و اعلام کرد که همزمان به دنبال راه‌حلی برای درگیری‌های خشونت‌آمیز خیابانی و تنش‌های موجود در شهرهایی است که فلسطینی‌ها و شهرک‌نشین‌ها در آنها سکونت دارند.

طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی، در اللد، عکا، حیفا، یافا، بیت یام، طبریا و ام الفحم علاوه بر درگیری‌ها میان ساکنان عرب این مناطق از یک سو و پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشین‌ها از سوی دیگر، تظاهرات و درگیری‌های شدیدی نیز وجود دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین