کد خبر: ۷۰۹۲۰۸
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶

تاکید پوتین و گوترش بر حل مساله فلسطین

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل درباره برخی مسائل منطقه ای با محوریت اوضاع سرزمین های اشغالی فلسطین گفت و گو کردند و هر دو بر حل مساله فلسطین تاکید کردند.
تاکید پوتین و گوترش بر حل مساله فلسطین
آفتاب‌‌نیوز :

پوتین با گوترش که برای انجام دیدار کاری دو روزه در مسکو بسر می برد، روز پنجشنبه به صورت مجازی گفت و گو کرد.

به گزارش بیانیه دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، دو طرف با توجه به تشدید مناقشه مسلحانه بین اسراییل و فلسطین خاطرنشان کردند که هدف اصلی، توقف خشونت ها از دو طرف و تامین امنیت غیرنظامیان است.

رئیس جمهوری روسیه و دبیر کل سازمان ملل از راهکار تاسیس دو دولت برمبنای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و معیارهای قوانین بین المللی حمایت کردند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه آخرین آمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی در دو روز گذشته را ۶۹ نفر از جمله ۱۷ کودک و ۷ زن و شمار زخمی ها را هم نزدیک به ۴۰۰ نفر اعلام کرده است.

رژیم اشغالگر صهیونیستی برای دومین روز متوالی حملات جنایتکارانه علیه باریکه غزه را امروز نیز از سرگرفت.

رژیم اشغالگر قدس شب گذشته و بامداد امروز ده ها ساختمان و خانه را در نوار غزه به ویژه شهرهای غزه و خان یونس هدف قرار داد و ویرانی های زیادی به بار آورد.

پوتین و گوترش نسبت به تشدید تحریم های غرب در مورد سوریه ابراز نگرانی کردند

پوتین و گوترش همچنین درخصوص اوضاع انسانی سوریه گفت و گو کرده و نسبت به تشدید تحریم های یکجانبه غرب در مورد دولت قانونی سوریه ابراز نگرانی کردند.

در ادامه گفت و گوی مجازی برای افزایش همکاری روسیه و ساختارهای تابعه سازمان ملل در عرصه هایی همچون کمک به بازگشت پناهندگان سوری به خانه های و ارائه کمک های انسانی به افراد نیازمند در سوریه و کمک به بازسازی زیرساخت های اقتصادی و اجتماعی این کشور توافق شد.

در گفت و گوی مجازی همچنین بر پیشبرد اقدامات برای تدوین قانون اساسی جدید سوریه به عنوان اولویت تاکید شد.

افزایش نقش سازمان ملل

پوتین در این گفت و گوی مجازی بر ضرورت افزایش نقش سازمان ملل در امور بین المللی تاکید و این سازمان را ساختار بی نظیر خواند که برای تحکیم همکاریهای جامعه جهانی در امور کلیدی بوجود آمده است.

در ادامه، بر اهمیت گسترش تلاش های جمعی برای مبارزه با همه گیری ویروس کرونا تاکید شد.

رئیس جمهوری روسیه و دبیر کل سازمان ملل در این دیدار و گفت و گوی مجازی درخصوص اوضاع یمن و لیبی و وضعیت افغانستان هم گفت و گو کردند.

دبیر کل سازمان ملل روز گذشته با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد و مسائل خاورمیانه و امور بین المللی در وهله نخست، وضعیت مناقشه مسلحانه رژیم صهیونیستی و رزمندگان فلسطینی در سرزمین های اشغالی بررسی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین