کد خبر: ۷۰۹۲۳۷
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱

یحیی و فرهاد، فراری از تساوی؛ طلسم را بشکن

فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی برای سومین بار در شهرآورد پایتخت باید به مصاف یکدیگر بروند؛ در ۲ دیدار قبلی و در جریان بازی تیمی به برتری نرسیده است.
یحیی و فرهاد، فراری از تساوی؛ طلسم را بشکن
آفتاب‌‌نیوز :

تیم‌های پرسپولیس و استقلال در چارچوب هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر باید روز جمعه از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه به مصاف هم خواهند رفت. این دیدار در حالی به انجام می‌رسد که هر ۲ تیم برای رسیدن به عنوان قهرمانی نیز به برد در آن و کسب سه امتیاز دارند.

یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی انگیزه‌های فراوانی برای پیروزی در این مسابقه خواهند داشت. بدون تردید برد در شهرآورد آنها را محبوب‌تر از قبل خواهد کرد و کمک می‌کند تا با حاشیه امنیت بیشتری کار خود را پیش ببرند. البته جایگاه فعلی این ۲ سرمربی به گونه‌ای است که شکست در دربی نتواند آنها را با چالش بزرگی مواجه کند اما بدون شک زمینه‌ساز اتفاقات زیادی خواهد بود.

یحیی گل‌محمدی قرار است پنجمین دربی خود را در قامت سرمربی پشت سر بگذارد. او در چهار دیدار قبلی هیچ‌گاه به برتری دست پیدا نکرده است. اولین شهرآورد یحیی به عنوان نفر اول کادر فنی پرسپولیس در بازی برگشت لیگ دوازدهم بود که با نتیجه مساوی بدون گل تمام شد.

حدود هفت سال بعد یحیی در نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم تیمش را به مصاف استقلال فرستاد که این مسابقه هم با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ به اتمام رسید. چند ماه بعد در نیمه‌نهایی جام حذفی فصل ۱۳۹۹-۱۳۹۸، بعد از تساوی ۲ بر ۲ در ۱۲۰ دقیقه، تیم یحیی با نتیجه چهار بر یک به رقیب سنتی خود باخت و به فینال نرسید.

در نهایت بازی رفت لیگ بیستم آخرین تجربه گل‌محمدی پیش از شهراورد پیش رو بود که آن دیدار هم با نتیجه ۲ بر ۲ خاتمه پیدا کرد تا این سرمربی موفق در دربی به بردی تا به حال نرسیده باشد. چهار تساوی در جریان مسابقه که اگر بخواهیم دقیق‌تر به آن نگاه کنیم تبدیل به سه تساوی و یک شکست می‌شود.

تیم‌های یحیی سه گل در نیمه اول و سه گل در نیمه دوم دریافت کرده‌اند. امیر ارسلان مطهری با زدن سه گل، خطرناک‌ترین بازیکن استقلال مقابل تیم یحیی بوده است. مهدی قایدی(۲) و محمد دانشگر(۱) هم دیگر گلزنان استقلال بوده‌اند. در سوی مقابل از ۶ گل پرسپولیس یک گل در نیمه نخست و پنج گل در نیمه دوم زده شده است. علی علیپور و بشار رسن هرکدام ۲ گل به ثمر رسانده‌اند که در حال حاضر هیچکدام برای سرخپوشان تهرانی توپ نمی‌زنند. وحید امیری و مهدی عبدی هم یک گله هستند.

در سوی مقابل آمار برای فرهاد مجیدی ۲ تساوی ۲ بر ۲ است که بازهم اگر بخواهیم دقیق‌تر به آن نگاه کنیم تبدیل به یک تساوی و یک برد می‌شود. هر ۲ تجربه فرهاد مجیدی مقابل یحیی بوده و بار دیگر او باید با شماره چهار سابق تیم ملی پیکار داشته باشد. فرهاد تا به حال در جریان بازی به برتری نرسیده اما نکته مثبت این است که شکست هم نخورده است؛ حتی در ضربات پنالتی.

تیم‌های فرهاد مجیدی در شهرآورد ۲ گل در نیمه اول و ۲ گل در نیمه دوم به ثمر رسانده‌اند و در سوی مقابل یک گل در نیمه اول و سه گل در ۴۵ دقیقه دوم دریافت کرده‌اند. گلزنان پرسپولیس به تیم مجیدی(علیپور و رسن) حالا جایی در ترکیب سرخپوشان ندارند. در طرف مقابل ارسلان مطهری(۲)، مهدی قایدی و محمد دانشگر آماده هستند تا بار دیگر برای تیم فرهاد مقابل پرسپولیس گلزنی کنند.

باید دید در پایان مسابقه بازهم باید شاهد یک تساوی دیگر باشیم یا شاهد خرق عادت از سوی سرمربیان ۲ تیم خواهیم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین