کد خبر: ۷۰۹۳۵۱
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹

ریاض: اسرائیل باید فورا اقداماتش را متوقف کند

وزیر خارجه عربستان سعودی خواستار توقف اقدامات «تنش‌زای» رژیم صهیونیستی شد و آن را بر خلاف قوانین بین‌المللی دانست.
ریاض: اسرائیل باید فورا اقداماتش را متوقف کند
آفتاب‌‌نیوز :

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی امروز (جمعه) در گفت‌و‌گوی تلفنی با «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اقدامات رژیم صهیونیستی را غیر قانونی دانست و محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سعودی (واس)، فیصل بن فرحان بدون اشاره به جنگ غزه و تجاوز به حریم مسجدالاقصی، صرفا به بیان اینکه دولت سعودی اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند، بسنده کرد و گفت که این اقدامات غیر قانونی است و این رژیم باید فورا آن‌ها را متوقف کند.

بن فرحان سپس خواستار تلاش برای ایجاد یک راه‌حل فراگیر و عادلانه برای فلسطین شد، به گونه‌ای به تشکیل کشور فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ و پایتختی قدس شرقی طبق قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح ابتکار عربی منجر شود.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

طبق جدیدترین آمار وزارت بهداشت فلسطین ۱۱۹ تن تاکنون بر اثر این حملات به شهادت رسیده‌اند که از این میان ۳۱ تن کودک و ۱۵ نفر نیز از میان زنان هستند. نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز امروز تهدید کرد که ارتش این رژیم حملات به نوار غزه را تا «زمانی که لازم باشد با قدرت بیشتری» ادامه خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین