کد خبر: ۷۰۹۳۶۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۵

سؤال دانش‌آموزان از ستاد کرونا: تعویق تمام آزمون‌ها به جز امتحانات نهایی چه توجیهی دارد؟!

تعدادی از دانش‌آموزان کشورمان با نوشتن نامه‌ای سرگشاده از ستاد کرونا سؤال کردند که چرا زمان امتحانات نهایی با تعداد داوطلب بیشتر از کنکور کارشناسی ارشد تغییر نکرده است؟!
سؤال دانش‌آموزان از ستاد کرونا: تعویق تمام آزمون‌ها به جز امتحانات نهایی چه توجیهی دارد؟!
آفتاب‌‌نیوز :

امتحانات دانش‌آموزان از چند روز دیگر آغاز می‌شود؛ امتحاناتی که در شرایط کرونایی کشور، باعث دغدغه و نگرانی تعدادی از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها شده است.

یکی از دلایل نگرانی دانش‌آموزان و خانواده‌ها این است که ستاد کرونا، آزمون‌هایی که سازمان سنجش برگزار می‌کند در این یکی، دو ماهه به تعویق انداخته است اما با برگزاری امتحانات نهایی و پایه نهم دانش‌آموزان در ایام خرداد ماه موافقت کرده است.

* چرا کنکور کارشناسی ارشد آزمون وکالت و چندین آزمون دیگر که داوطلبان بسیار کمتری دارند تعویق خوردند؟

تعدادی از دانش‌آموزان نیز با نوشتن نامه سرگشاده به رئیس و اعضای ستاد کرونا، عنوان کردند: «با وجود عدم اتمام پیک چهارم کرونا و تعویق تمام آزمون‌ها به جز امتحانات نهایی، چرا باید امتحانات نهایی با تعداد داوطلب بیشتر از کنکور کارشناسی ارشد وزارت علوم و وزارت بهداشت به تعویق نیفتد ولی امتحانات کنکور کارشناسی ارشد وزارت علوم و بهداشت باید عقب بیفتد در ضمن اگر پروتکل‌ها رعایت شده و کارساز است چرا کنکور کارشناسی ارشد آزمون وکالت و چندین آزمون دیگر که داوطلبان بسیار کمتری دارند تعویق خوردند؟

امتحانات نهایی بیش از 10 آزمون دارد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در طی زمان آزمون نتیجه‌بخش نیست چون دانش‌آموزان برای رسیدن به حوزه امتحانات باید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند همین طور دانش‌آموزان ساکن در مناطق روستایی که باید در شهرها امتحان دهند باعث می‌شود کرونا را به روستای خود برده و باعث ایجاد فاجعه بزرگ شوند.

لطفاً به فکر سلامت دانش‌آموزان که هم از لحاظ سنی و هم از لحاظ تجربه از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد کمتر هستند، فکر کنید تا بهبود شرایط کرونا و افزایش تعداد افراد واکسینه شده در جامعه امتحانات به تأخیر بیفتد».

* هنوز کرونا؛ هنوز بیماری

امتحانات دانش‌آموزان در شرایطی قرار است برگزار شود که تا روز ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۱۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۵۴۵ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۷۳۲ هزار و ۱۵۲ نفر رسید؛ متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۶ هزار و ۴۳۳ نفر رسید.

مادر یک دانش‌آموز پایه دوازدهم گفت: «بحث ما ماهیت امتحان دادن فرزندان‌مان نیست و مسلما امتحانات پایه دوازدهم، امتحانات مهمی است اما استثنائات را باید در نظر گرفت. چرا وزارت آموزش و پرورش شرایط را نمی‌سنجد؟».

وی ادامه داد: «اخبار اعلام کرد که زمان کنکور کارشناسی ارشد تغییر کرده است اما زمان امتحانات دانش‌آموزان تغییر نکرده است. آمار دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم حدود 2 میلیون نفر است. چرا باید در این شرایط، این دو میلیون نفر چندین روز پی در پی به مدرسه بروند اما احتمالا آمار چند صدهزار نفری کنکور کارشناسی ارشد، زمان آزمونشان تغییر کند؟».

* مشاور وزیر: خانواده‌ها نگران نباشند

اما مسؤولان آموزش و پرورش که حالا مجوز ستاد کرونا را هم گرفته‌اند، در نظر دارند که امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم را به صورت مجازی برگزار کنند.

غلامرضا کریمی مشاور و دستیار اجرایی وزیر آموزش و پرورش در حوزه سنجش و ارزشیابی درباره نگرانی خانواده‌ها گفت: «خانواده‌ها نگران نباشند و تحت تأثیر بخشی از مطالب که در فضای مجازی منتشر می‌شود، قرار نگیرند؛ برنامه‌ریزی لازم از سمت وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام شده است و دانشگاه‌های علوم پزشکی بر فرایند کار نظارت دارند و آدر‌س‌های حوزه‌های امتحانی در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است و آنها شرایط را بازدید می‌کنند و اگر محدودیت‌ها و تنگناهایی وجود داشته رفع می‌شود».

وی در واکنش به این جمله که خانواده به شدت نگران هستند به ویژه در تهران که وضعیت قرمز است، افزود: «اولا مدرسه‌ای که به عنوان حوزه امتحانی پیش‌بینی شده است، مدرسه بزرگی است که فقط دانش‌آموزان پایه دوازدهم در آن حضور می یابند و استانداردهای فاصله‌گذاری‌ در نظر گرفته می‌شود؛ ضمن اینکه خانواده‌ها باید کمک کنند و جلوی حوزه امتحانی تجمع نکنند و نگرانی و اضطراب به دانش‌آموزان ندهند و اگر حس می‌کنند که فرزندشان علائم کرونا را دارد به مدرسه نفرستند».

آنچه درخواست دانش‌آموزان و خانواده‌های‌شان است، توجیه قانع کننده ستاد کروناست که چرا با برگزاری آزمون‌های سازمان سنجش در زمان مقرر موافقت نکرده است اما امتحانات دانش‌آموزان باید در زمان مقرر خود برگزار شود؟!

این توضیح را هنوز هیچکدام از اعضای ستاد کرونا توضیحی نداده‌اند و تنها وزیر آموزش و پرورش به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و اهمیت برگزاری امتحانات این دو پایه در سرنوشت دانش‌آموزان گفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
امیرحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
5
واقعا چرا؟ حرف بچه ها کاملا منطقیه.هیچ مسئولی هم اظهارنظر نمیکنه.
تعویق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
5
بابا آموزش پرورش ما می دونیم همه چیزو صد در صد رعایت میکنید.وقتی اینا رو واسه 900هزار نفر میتونید رعایت کنید دیگه دلیلی نداره آزمونای دیگه رو تعویق بندازید. اونا روهم برگزار کنید
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
2
دقت کردین این سوال مارو هم آموزش پرورش هم ستاد میپیچونن وجواب دیگه ای میدن؟چرا همه آزمونا تعویق خورد الانهایی؟میگن خانواده ها نگران نباشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
3
فقط به این جمله بسنده می کنم.متاسفم برای آموزش وپرورش.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین