کد خبر: ۷۰۹۴۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲

پس لرزه حمله تند سردار سعید محمد به لاریجانی /زاکانی و ضرغامی را هیچ کسی جدی نمی گیرد حتی فرزندانشان

محمد مهاجری گفت: سه گانه لاریجانی، رئیسی و جهانگیری می تواند در یک ماه آینده منشأ تحولات مهمی باشد. چه بسا که منجر به انتخاباتی دومرحله ای شود که دوتن از این سه تن به مرحله بعد راه پیدا کنند.
پس لرزه حمله تند سردار سعید محمد به لاریجانی /زاکانی و ضرغامی را هیچ کسی جدی نمی گیرد حتی فرزندانشان
آفتاب‌‌نیوز :

صبح امروز علی لاریجانی برخلاف تمامی اخباری که در هفته های منتهی به آغاز ثبت نام ها منتشر می شد، وارد ستاد انتخابات کشور شد و ثبت نام کرد. ورودی که با واکنش های مختلفی از سوی چهره های درون اصولگرایی مواجه شده است.

در همین رابطه، یک فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که ورود آقای لاریجانی قطعا ریاست جمهوری بلامنازع آقای رئیسی را زیر سوال می برد. از این رو، تحلیلگران در حال حاضر با تردیدهای جدی در این رابطه مواجه اند.

او همچنین درباره اظهارنظرهای کسانی نظیر زاکانی و ضرغامی نیز گفت: آقای زاکانی و ضرغامی را هیچکس جدی نمی گیرد حتی اعضای خانواده و فرزندانشان.

محمد مهاجری در خصوص ثبت نام علی لاریجانی در ستاد انتخابات کشور گفت: ورود آقای لاریجانی تا حد قابل توجهی غیرمنتظره بود. چرا که همین چند روز پیش همه خبرها حاکی از عدم ورود ایشان به عرصه انتخابات بود. به هر حال ایشان تصمیم تازه ای مبنی بر شرکت در انتخابات گرفته است. نه تنها خبرها نشان می داد که آقای لاریجانی در انتخابات شرکت نمی کند، بلکه تحلیل های سیاسی نیز همین را بیان می کرد.

وی افزود: ورود آقای لاریجانی به انتخابات، اتفاق نویی است. شاید ایشان تنها کاندیدایی است که سبد رای خود را از بین اصولگرایان، بخشی از اعتدالگریان و گروهی از اصلاح طلبان به دست خواهد آورد. چنین کاندیدایی در انتخابات فعلی نداریم که در هر سه جریان سیاسی کشور پایگاه رای داشته باشد.

مهاجری ادامه داد: اگر احیانا هر کدام از آقایان جهانگیری و رئیسی انصراف دهند بازهم نتیجه انتخابات چندان شفاف نخواهد بود و ممکن است دچار تغییراتی شود. از طرفی قبلا تصور می شد که کاندیداهایی که جزو افراد شاخص و مشهور نیستند بتوانند شانس هایی برای راهیابی به مرحله دوم داشته باشند اما امروز با حضور لاریجانی چنین تصوری کمرنگ تر شده است. به نظرم ورود آقای لاریجانی می تواند باعث گرم تر شدن تنور انتخابات و تاحدودی افزایش مشارکت شود ولی در عین حال معادلات را نیز به اندازه قابل توجهی برهم خواهد زد.

وی بیان کرد: افزایش مشارکت لزوما به این معنا نیست که شرکت کنندگان بیشتر به آقای لاریجانی رای می دهند. اتفاقا ممکن است حضور ایشان منجر به این اتفاق شود که برخی حامیان آقای رئیسی که شاید انگیزه زیادی برای شرکت در انتخابات نداشته و حتی حامیان اصلاح طلبان که ممکن است انگیزه بالایی برای دفاع از آقای جهانگیری و یا حضور پای صندوق های رای به نفع او نداشته باشند، در انتخابات شرکت کنند.

لاریجانی سیگنال هایی دریافت کرده که با حضور در انتخابات می تواند مشارکت را افزایش دهد
این فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر ورود آقای لاریجانی بتواند منجر به افزایش ۱۵ درصدی رای دهندگان هم شود اتفاق بسیار مهمی بوده و خدمتی است که ایشان به کشور کرده است. تصورم این است که آقای لاریجانی پیام ها و سیگنال هایی دریافت کرده که با حضور در انتخابات، می تواند فضای مشارکت را رقابتی تر کرده و میزان مشارکت را افزایش دهد.

او بیان کرد: ۱۰ درصد افزایش مشارکت رقمی معادل ۶میلیون رای است. در حال حاضر بهترین نظرسنجی هایی که به صورت تلفنی برگزار شده و چندان هم دقیق نیست و به نظرم اعداد و ارقامش بالاتر از میزان مشارکت واقعی است، میزان شرکت در انتخابات را بین ۳۵ تا حداکثر ۴۰ درصد اعلام می کند. البته به نظرم همین آمار نیز در کلانشهرها رقمی معادل ۲۰ تا ۲۵ درصد است.

مهاجری گفت: حضور آقای لاریجانی می تواند رقم مشارکت را به خصوص در کلانشهرها افزایش دهد. در موضوع مربوط به سیاست خارجی، آقای لاریجانی معتقد به سیاستی است که منتهی به گریز از تعامل با جهان نمی شود. او خودش مسئول قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین است و بایسته ها و چشم اندازهای سیاست فعال خارجی را خوب می داند. این مساله در مقایسه با آقای رئیسی و برخی اصولگرایان تندرو مزیتی مثبت است.

وی افزود: نکته دیگر اینکه آقای لاریجانی همیشه ارتباطی محکم با بخش های مختلف حاکمیت داشته است. هم با مراجع عظام، هم با رهبری و هم با احزاب و گروه های سیاسی متعدد و حتی گروه های سیاسی تندرو ولو به صورت کمرنگ ارتباط دارد. ایشان همچنین با سپاه و قوه قضاییه ارتباط خوبی دارد و این موضوع می تواند از او رئیس جمهور موفق تر و کارآمدتر بسازد.

وی درباره توئیت سعید محمد علیه لاریجانی هم گفت: من او را شخص مودبی می دانم و به نظرم از آنجا که اداره صفحه توئیترش توسط خودش صورت نمی گیرد، حدس می زنم افرادی که اطرافش هستند چنین توئیتی را منتشر کرده اند. چرا که اصلا چنین مواضعی از ایشان بعید است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
3
لاریجانی سیگنال هایی دریافت کرده که با حضور در انتخابات می تواند مشارکت را افزایش دهد.
فرهیخته گرامی آیا واقعا به فرمایشتان ایمان دارید فکر نمی کنم کسی برای امثال دکتر لاریجانی رنج در صف رای ایستادن را بر خود روا دارد. ممنون از شما
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین